آخرین عناوین

شنبه 30 دی 1396-11:36 کد خبر:49883

آیا استاندار با مدیران فعلی می‌تواند؟

برنامه‌ریزی برای توسعه 3 میلیارد دلاری صادرات در مازندران

توسعه 3 میلیاردی صادرات با وضعیت مدیران فعلی در استان امری تحقق‌ناپذیر است، چون آزموده را آزمودن خطاست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، برنامه‌ریزی برای صادرات 3 میلیارد دلاری در برنامه ششم توسعه یکی از اقداماتی است که توسط استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات مطرح شده است.

نشاط استاندار برای توسعه استان جوان است و آرزو بر جوانان عیب نیست، اما نکته اینجاست که با کدام مدیر و مسئول؟!

بسیاری از مدیران استان مازندران هر آنچه که در توان داشتند در این مدت پنج سال ظهور و بروز دادند، آنها از جلسه کارگروه صادرات و دیگر جلسات تنها مطالبی را مطرح می‌کنند که حتی برای فعالان اقتصادی حاضر در جلسات هم قابل لمس نیست، انتخاب گزینشی برای ارائه گزارش‌کار توسط دبیر جلسات نشان می‌دهد که برخی‌ها تلاش دارند با ارائه گزارش‌کار، نزد استاندار رزومه بخرند.

نماینده دولت در مازندران اعلام کرد که حرف زدن کافی است،جناب آقای اسلامی، مدیران اطراف شما در این پنج سال فقط یاد گرفتند که حرف بزنند و با ارائه گزارش‌هایی که فقط خودشان رضایت داشتند، پس از اعلام موضوع برای خودشان کف بلند بزنند.

آزموده را آزمودن خطاست، وقتی مرکبات بیشترین ظرفیت تولیدی استان مازندران است و راه به بازارهای خارجی نمی‌برد، آیا می‌توان دوباره به این مدیران و متولیان این بخش امیدوار بود؟

باید پذیرفت سیاست‌گذاری در استان در تولید مرکبات اشتباه بود، از بین رفتن مرکبات برای ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی، دسته‌گل همین مدیرانی است که شما قرار است با انها صادرات 3 میلیارد دلاری انجام بدهید.

زباله که بیشترین تهدید استان مازندران است، نتایج کم‌کاری مدیرانی است که شما در حال حاضر برای آنها ماموریت تازه تعریف کردید.

مدیران و اطرافیان شما جواب‌پس‌داده هستند، اگر هزاران بار با این ظرفیت قرار باشد امور را ادامه دهید، راه به جایی نمی‌برید، اوضاع را نامناسب‌تر از گذشته باید تحویل مدیران بعدی دهید.

البته در صراحت لهجه شما نسبت به عملکرد مدیران مشخص است که رضایت‌مندی ندارید و مردم هم صبر کردند تا شما مدیران مدنظر خویش را شناسایی کنید، سنگین و سبک کردن شما نشان می‌دهد که می‌خواهید برای توسعه استان کار کنید، اما ممکن است برخی بدخواهان در مازندران اجازه و فرصت برای بروز خلاقیت‌های شما را ندهند و این پروسه طولانی‌مدت برای توسعه صادرات و رفع مشکلات استان عملیاتی نشود.

هنوز متولیان اصلی بخش کشاورزی نتوانستند برای صادرات مرکبات مازندران، نه به خارج از کشور، بلکه به استان هم‌جوار فکر کنند و راهکار ارائه دهند، بعد چطور با این مدیران، شما می‌توانید صادرات 600 میلیون دلاری را به 3 میلیارد دلار برسانید؟

آقای استاندار، مدیری که فعال بخش خصوصی برای رسیدن به دفترش باید از سه منشی و مسئول دفتر بگذرد، نه تنها نمی‌تواند کمک‌کار باشد، بلکه برای شما هم مانع‌تراشی می‌کند.

اگر چه توسعه 3 میلیارد دلاری صادران برای استان مازندران با توجه به وضعیت این استان چندان زیاد نیست ولی با شرایط فعلی مدیران استانی، این ضرب‌المثل در ذهن تداعی می‌کند که «سنگ بزرگ بلند کردن نشانه نزدن است»، مگر اینکه در رویه مدیریت ارشد و میانی استان اتفاقات خاصی رخ دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :