آخرین عناوین

سه شنبه 5 دی 1396-9:1 کد خبر:49499

کدامیک از مدیران مازندران صندلی شان را ترک می کنند!!

پیام تغییرات ستادی استاندار به مدیران اجرایی /آیا معاونان اسلامی تغییر می کنند؟

چشم ها به ساختمان سفید استانداری و معاونت های استانداری دوخته شده، تحلیلگران منتظرند تا تکلیف معاونت ها روشن شود و ببیند چه تغییرات بنیادینی در آن ایجاد می شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از عبارت، اخبار رسیده حاکی از آن است که برخی مدیرکل در مازندران به دلایل مختلف در لیست تغییرات قرار میگیرند،یکی از این مدیران کل بازنشسته شده ومابقی نیز عموما در حوزه اقتصادی توقعات دولت را برآورده نکرده اند.

برخی از مدیران نیز به خصوص در حوزه فرمانداری ها به پست های دیگری نقل مکان خواهند کرد که البته نام و مقصد آنها هنوز مشخص نیست اما می شود حدس هایی زد!

پیام تغییرات ستادی اسلامی به مدیران اجرایی

استانداری مازندران تا به حال هیچ خبری را مبنی بر تغییرات در سطح ادارات کل و فرمانداری ها تائید نکرده است هرچند تغییر دو مدیرکل حوزه عمرانی و اقتصادی ستادی در استانداری پیامی روشن به مدیران دستگاه های اجرایی استان فرستاده است.

همچنین گلایه های فراوان محمد اسلامی از بخش های مختلف استان از آمارگیری ها تا طرح هادی روستایی نشان می دهد که استاندار جدید وضعیت کلی مازندران را چندان مساعد نمی بینید.

مشکلات زیست محیطی، عدم برنامه ریزی مناسب، موازی کاری، اتخاذ سیاست های منطقه ای وقومی و نبود برنامه ای کابردی بر اساس پتانسیل های موجود کار را برای اسلامی دشوار کرده است.

اگرچه وی تا به حال اکثر اوقات خود را به بازدید از مناطق مختلف استان مصروف کرده و در جلسات فراوانی شرکت کرده است اما بی شک او در پایان صدمین روز آغاز به کارش باید تصمیماتی جدی بگیرد که بتواند به موفقیت های دولت در آغاز سال جدیدی شمسی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی کمک کند.

آیا معاونان اسلامی تغییر می کنند؟

اما چشم ها به ساختمان سفید استانداری و معاونت های استانداری دوخته شده که در واقع بازوان اصلی اجرای سیاست های «ربیع فلاح» بودند که نتیجه اش چندان رضایت بخش نبود، تحلیلگران حالا منتظرند تا تکلیف معاونت ها روشن شود،درصورت حفظ نیروهای موجود سوال این است که چه تغییرات بنیادینی در آنها ایجاد می شود که می توانند روش های اجرایی خود را به شکلی جدی عوض کنند.

اصلی ترین پرسش اصحاب رسانه مازندران نیز درباره روابط عمومی استانداری است که علی رغم مخالفت گسترده و بی سابقه رسانه ها همچنان در اختیار احمد مظفری است که حتی شیوه مدیریتش بعد از جلسه استاندار با رسانه ها هم به هیچ عنوان تغییر نکرده است.

بسیاری معتقدند محمد اسلامی به دنبال جایگزین مناسبی برای مظفری است و به احتمال فراوان او سومین مدیر ستادی استانداری مازندران خواهد بود که تغییر خواهد کرد.

اگر اسلامی اعتراض جدی رسانه ها در نشست مشترکش با آنهارا جدی گرفته باشد این پیش بینی اصلا بعید نیست، هرچند نمی توانیم مستقلا آن را تائید یا رد کنیم.

از طرفی دیگر اسلامی تا به حال در چندین جلسه راهبرد خود برای مدیریت استان و مدیران منطبق با آن راهبردها را رسانه ای کرده است،او مدیرانی کم مصرف( اقتصاد مقاومتی) وپربازده ( تولید و اشتغال) می خواهد.

تطبیق این معیارها با مدیران فعلی استانی می تواند راهی مناسب برای دستچین کردن آنها  و پاسخ به این سوال باشد که کدام مدیران مازندران خدا حافظی خواهند کرد! مهم این است که مدیران بدانند صندلی هیچ کدامشان امن نیست و اگر نتواند شرایط را بهبود ببخشند باید تن به تغییر دهند.

به زودی در سلسله گزارش هایی بر پایه آمارها و نظرات کارشناسی به بررسی دستگاه های اجرایی استان خواهیم پرداخت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :