آخرین عناوین

دوشنبه 27 آذر 1396-11:51 کد خبر:48365

تغییرات مدیریتی استان و وعده های جدید:

مروری بر وعده‌های استاندار در مدت حضورش در مازندران

صندلی‌های مدیریتی که تغییر می‌کند، مدیر جدیدی می آید و برخی وعده های جدید مطرح می‌کند،استاندار در طول مدت حضورش هم مانند دیگر مدیران وعده هایی داد که آنها را بازخوانی می کنیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، صندلی‌های مدیریتی که تغییر می‌کند، مدیر جدیدی که بر روی صندلی ریاست می‌نشیند، سعی دارد که تا حدودی اقدامات گذشتگان را مورد نقد قرار دهد و برخی وعده و وعیدهای جدید را مطرح می‌کند.

استاندار مازندران از روزی که آمد، نسبت به عملکرد مدیر گذشته استانداری نقدی مطرح نکرد ولی مواردی را مطرح کرد که نشان از مشکلات حل نشده در استان مازندران است.

فارغ از مباحث و مشکلات موجود، محمد اسلامی، استاندار، در طول مدت حضورش در مازندران هم مانند دیگر مدیران استان برنامه‌های را در دستور کار خویش قرار دارد و به صورت جسته و گریخته برخی از برنامه‌ها و راهبردهای خویش را در غالب سخنرانی و یا اظهارنظر مطرح می‌کند.

در این گزارش تلاش داریم تا برخی از وعده وعیدهای محمد اسلامی در مدت حضورش در استان مازندران را بازخوانی کنیم.

تسهیلات بانک‌ها باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشد

اسلامی در جمع تشکل‌های کارگری در روز 6 آذر، حمایت از کارگر و نظارت بر کارفرما را ضروری دانست و گفت: تسهیلات بانک‌ها باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه با اشاره اینکه نساجی مازندران می‌توانست همچنان استوار باشد، گفت: مهم‌ترین و سرآغاز مشکلات نساجی مازندران بحث مالکیت آن است و باید تلاش کرد که ابتدا مشکل مالکیت آن حل و فصل شود.

اسلامی در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی کشاورزی و جنگلداری در مازندران، بیان کرد: باید به زراعت چوب بها داد، چون هم باعث ایجاد اشتغال و هم تامین‌کننده و خوراک اول صنایع چوب و کاغذ است.

استاندار مازندران با انتقاد از عملکرد نظارتی برخی بانک‌ها، تصریح کرد: متاستفانه برخی بانک‌ها نظارتی پس از اعطای تسهیلات بانکی به کارخانجات ندارند که این یک ضعف تلقی می‌شود.

وی در خصوص اهمیت اشتغال روستایی، گفت: حمایت و توجه به کشاورزی و اشتغال روستایی باید در اولویت قرار گیرد.

تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای غنای فرهنگ جامعه

اسلامی هشتم آذر ماه جاری در اجلاسیه نماز مازندران، گفت: باید همراه با برگزاری جلسات و جشنواره‌ها برای توسعه فرهنگ نماز، در عمل نیز نشان دهیم که به این معنا پایبندیم و با همه ظرفیت به این فریضه می‌پردازیم.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: کم‌هزینه‌ترین اقدام بهره‌گیری از فضای مجازی است چرا که می‌توان در آن اقدامات گسترده و تاثیرگذار انجام داد و نباید از این جبهه آسیب ببینیم.

اقتصاد ورزش مازندران باید شکوفا شود

استاندار مازندران در دیدار با قهرمانان ورزشی و مسئولان ورزش استان، گفت: اقتدار ورزش مازندران و توانایی آن وسعت جهانی دارد.

وی خواستار جلوگیری از هزینه‌های اضافی و غیرضرور در اداره کل ورزش و جوانان شد و افزود: اقتصاد ورزش مازندران باید شکوفا شود و اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد، ورزش درآمدزاست.

اسلامی بر ایجاد کمپ‌های ورزشی و آموزشی مناسب برای میزبانی تیم‌های ملی و بین‌المللی در استان تاکید کرد و گفت: به پویایی و رشد بی پایان نیازمندیم.

استاندار مازندران بر توسعه ورزش‌های همگانی و پهلوانی تاکید و اظهار کرد: ورزش باید مردمی باشد و ورزش همگانی از حال نمایشی خارج شده و به یک کار دائمی و همیشگی تبدیل شود.

مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم

استاندار مازندران در نشست صمیمی با علما و ائمه جمعه مسئولان و مدیران روحانی و نهادهای رهبری و حوزه علمیه استان، بیان کرد: معضل بزرگ استان در حوزه محیط زیست زباله است، میلیون‌ها تن زباله، سال‌هاست که در مازندران انباشته شده که هیچ فکر اصولی برای ساماندهی آن نشده است.

وی تصریح کرد: امروز مشکل بیکاری، معیشت، مسایل محیط زیست، عرضه محصولات مازاد و توقف واحدهای تولیدی و صنعتی از دغدغه‌های جدی استان است.

اسلامی با اشاره به اینکه باید شیوه‌ها و روندها را بازخوانی کنیم و آن چه را که خلاف مصلحت استان است را دنبال ننماییم و در این راستا متحد شویم و میثاق ببندیم، تصریح کرد: دست اندازی به منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی و تخلفات شهرسازی مسیرهایی است که ما را از توسعه منحرف و دور می‌کند.

پرهیز از برخورد سلیقه‌ای

وی با بیان این که در هیچ استانی عرصه‌هایی مثل مازندران نداریم و اگر این‌ها را از دست بدهیم نمی‌توانیم جایگزین کنیم، گفت: اگر به احیا و زنده نگهداشتن جنگل اقدام نکنیم قادر به حفظ آن نخواهیم بود و با برخوردهای سلیقه‌ای و محلی به آن‌ها آسیب خواهیم زد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه معضل بزرگ استان در حوزه محیط زیست زباله است، خاطرنشان کرد: میلیون‌ها تن زباله، سال‌هاست که در مازندران انباشته شده که هیچ فکر اصولی برای ساماندهی آن نشده است.

اسلامی با اشاره به اینکه ورود شیرابه‌ها به چشمه‌سارها، رودخانه‌ها و دریا موجب آسیب محیط زیست شده است، گفت: امروز ذخایر ماهیان خاویاری استان کاهش یافته است.

استاندار، تصریح کرد: مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فاضلاب تنها 7.9 درصد پیشرفت کار داشته‌ایم که با رقم کشور فاصله قابل‌توجهی دارد، افزود: گردشگری به عنوان یک ظرفیت در مازندران مورد بهره برداری درست قرار نگرفته، چرا که به صورت مدیریت شده اتفاق نیفتاده و عواید اقتصادی در خوری از این محل برای توانمندسازی اقتصاد و رونق اشتغال استان به دست نمی‌آید.

استاندار با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی، تولیدات باغی، دام و طیور و صنایع تبدیلی ظرفیت‌های خوبی در مازندران وجود دارد، اظهار کرد: در مازندران با مازاد تولید محصولات مختلف روبرو هستیم و باید برای رونق بازار ظرفیت‌سازی کنیم تا محصولات استان بدون دخالت دلالان و سودجویان آبرومندانه عرضه و عواید آن نصیب تولیدکنندگان استان شود.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا تولیدکنندگان و مردم تحت تاثیر جوسازی‌های عده‌ای سودجو در بازار قرار نگیرند.

نماینده عالی دولت با تاکید بر اینکه باید در سایه برنامه‌ایی اصولی و دراز مدت، صادرات پایدار محصولات مازندران را توسعه ببخشیم، گفت: بازار نیازمند محصولات پایدار است تا به محصول و برند مشخصی اعتماد کند که تحقق این مهم در گرو مدیریت صحیح کسب و کار و تولید است.

استاندار با بیان اینکه برای توسعه استان باید از واگرایی و شهرگرایی پرهیز کنیم، افزود: رشد و اعتلای مازندران نیازمند هم گرایی، نگاه متوازن و یکپارچه به برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی سرمایه‌گذاری را نیازمند امنیت خاطر، آرامش سیاسی، اجتماعی و وحدت و همگرایی دانست و یادآور شد: باید حلقه‌های مفقوده توسعه کسب و کار و اعتلای مازندران در بخش‌های مختلف را شناسایی و رفع کنیم و از جمله اینها یافتن بازار مناسب برای تولیدات مازاد مصرف استان است که در سایه توسعه صادرات حل شود.

استاندار گفت: تقاضا ایجاد کردن، استاندارد کردن و انطباق دادن محصولات با ذائقه بازار، مسایل مهمی است که باید تحقق یابد.

اسلامی گفت‌وگو با صندوق‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در صنایع شهرهای بزرگ را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در استان برشمرد و تصریح کرد: مدل‌های مدیریت تولید و صنعت باید متحول شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت‌ها را در استان شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: قدرت تولید و بهره‌وری در مازندران باید افزایش یابد.

اسلامی با اعلام اینکه 87 درصد آب مازندران در حوزه کشاورزی به مصرف می‌رسد، افزود: باید روی الگوی مصرف بهینه آب کار کنیم و طرح‌های فاضلاب را به منظور تامین سلامت آب استان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه به فرمانداران اختیار دادیم تا بخشداری‌ها روستا به روستا در میدان عمل، برنامه تقویت اشتغال و تولید مولد را برای تثبیت جمعیت روستایی دنبال کنند، افزود: زمینه راه‌اندازی نهضت رسیدگی به روستا را فراهم کردیم تا روستاییان با اخذ تسهیلات ارزان قیمت که دولت تدبیر و امید تصویب کرده در جهت رونق اشتغال خانواده خود اقدام کنند.

استاندار گسترش بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر را برنامه مهم استان در حوزه روستاها دانست و یادآور شد: از متولیان امر خواستیم تا با مراجعه به روستاها زمینه استقبال روستاییان از این امر مهم را فراهم آورند و منتظر مراجعه روستاییان نباشند و به استقبال روستاییان بروند.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه ارتباطات بین‌المللی را در نخستین قدم در دیدار و گفت‌وگو با سفیر کره جنوبی آغاز کردیم، گفت: در این دیدار از سفیر کره جنوبی سه کار مهم خرید محصول مازندران و منطبق کردن آن با ذائقه بازار کره، توسعه صنایع موجود در استان و برند سازی محصولات نظیر خودروسازی، کشتی سازی، لوازم خانگی و توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در دو منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و نوشهر را خواستار شدیم که ایشان پس از بازدید از ظرفیت‌های مازندران برای سرعت بخشیدن به تعاملات فی مابین بسیار اظهار علاقه کرد.

براساس این گزارش، استاندار مازندران چالش‌های زیادی را در استان مازندران مشاهده و به برخی از آنها اشاره کرد، به جهت طولانی شدن مباحث مطرح شده از انعکاس دیگر اظهارات استاندار در این گزارش صرفه نظر می‌کنیم، اما آنچه که مهم است، حل بخشی از موارد مطرح شده هم می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

استاندار مازندران به صورت کلی درباره مسائل و مشکلات استان اظهارنظر کرد و نظارت خویش را در این ارتباط مطرح کرده و مانند دیگر استانداران استان دغدغه‌ها را مطرح و وعده‌هایی را داد، انتظار است که نماینده دولت به صورت حساب شده برنامه‌های خویش را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و برای طرح هر موضوعی برنامه مدونی ارائه و در صورت اجرا گزارش عملکرد و در صورت عدم توانمندی در اجرای برنامه‌ها دلائل آن را با مردم در میان بگذرد.

حقیقت این است که در ارتباط با زباله قول‌های زیادی به مردم داده شده است، شفقت، طاهایی و ربیع فلاح از جمله استاندارانی بودند که قول دادند مشکل زباله مازندران را حل و فصل کنند ولی پس از چندین سال مشکل زباله باقی است و هر استانداری در ابتدای حضورش در استان قول رفع ساماندهی زباله استان را می‌دهد ولی به صورت عملیاتی اقدامی که منجر به ساماندهی زباله استان شده باشد انجام نشده است.

در حوزه اقتصاد ورزش مشکلات جدی باقی است، اینکه قرار است نماینده دولت مشکلات اقتصادی ورزش را حل کند اقدام ارزنده‌ای است، بهتر است اگر راهکاری وجود دارد رسانه‌ها هم در جریان قرار گیرند.

مردم مازندران از وعده و وعید خسته شدند و برای نماینده دولت در استان آرزوی موفقیت می‌کنند و به وعده‌های داده شده محمد اسلامی امیدوار هستند، باشد که استاندار مازندران در پایان دوره چندین ماهه خویش در جمع رسانه‌ها از حل برخی معضلاتی که نام برد، خبر بدهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :