آخرین عناوین

دوشنبه 29 آبان 1396-18:31 کد خبر:47885

در اطلاعیه ای اداره‌ کل مدیریت بحران مازندران اعلام کرد:

هشدار نسبت به وزش باد شدید و رعد و برق در مازندران

اداره‌ کل مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه ای، نسبت به وزش باد شدید و رعد و برق در مازندران هشدار داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ، اداره ‌کل مدیریت بحران مازندران درباره وضعیت آب وهوای مازندران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، از امروز تا عصر چهارشنبه یک آذرماه بدلیل استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش دما و در ارتفاعات وزش باد گرم (گاهی نسبتاٌ شدید) خواهیم بود.

از چهارشنبه‌شب (نیمه شب به بعد) با شمالی شدن جریانات شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهیم بود،از روز پنج شنبه دوم آذرماه تا اوایل هفته آینده به تناوب بارش باران، وزش باد(گاهی نسبتاٌ شدید) و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می شود،همچنین دمای هوا نیز کاهش یافته و از روز جمعه بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی بصورت برف است.

لذا به تمام هم استانی‌ها و مسافران توصیه می‌شود:

1- در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به‌ویژه در هنگام  شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیرطی طریق کنند.

2- از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها  در زمان بارندگی خودداری کرده و احتیاط لازم را به‌عمل آورند.

3- با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان از برپایی چادر، کوه‌پیمایی، طبیعت‌گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری شود.

4-دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در هنگام  بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دامهای خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

5- رانندگان هنگام عبور از مناطق برف‌گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ و زنجیر چرخ احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده به‌عمل آورند.

6- به تمام نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته به‌ویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

براساس این گزارش،مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه شاهد بارش‌های خوبی در مناطق جلگه‌ای استان هستیم، تصریح کرد: شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی استان خواهیم بود.

این مسئول با اعلام اینکه بارش‌ها در این مدت گستره مازندران را دربرمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ارتفاعات مازندران شاهد بارش برف هستیم.

رضوی به کاهش 10 تا 12 درجه‌ای دمای هوای مازندران اشاره کرد و یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی این بارش‌ها به‌صورت تناوبی تا روز یک‌شنبه در آسمان استان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: درست است شاهد کاهش دمای هوای مازندران هستیم ولی یخبندان نداریم و باغداران مازندران نگران نباشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :