آخرین عناوین

دوشنبه 22 آبان 1396-17:48 کد خبر:47768

در اولين همايش شهروند و شهر مطرح شد:

ساري شهري در حال گذار براي توسعه يافتگي

عضو شوراي شهر ساري،با تقدير از شهردار جوان و تيم فرهنگي شهرداري گفت: ساري شهري در حال گذار براي توسعه يافتگي است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، اولين همايش شهروند و شهر با همت مجموعه معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري ساري عصر يكشنبه با حضور مدينه، رئيس شوراي اسلامي شهر ساري، شمشيربند، آقاميري، نجاريان، قاسمي و يوسفي، اعضاء شوراي اسلامي شهر، محبوب، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري ساري و ديگر مديران مجموعه مديريت شهري، در سالن اهل بيت(ع) مركز استان برگزار شد.

در اين همايش، يوسفي، عضو شوراي اسلامي شهر ساري، در سخناني با تقدير از شهردار جوان و تيم فرهنگي شهرداري مركز استان اظهار داشت: به نمايندگي از سوي اعضاء شوراي اسلامي شهر، حمايت جدي اين عزيزان از تيم معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري را اعلام كرده و همچنين از تلاشگران عزيز در سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري براي اقدامات مهم در خصوص طرح تپش قدرداني مي نمايم.

وي، ساري را در حال گذار براي توسعه يافتگي دانست و افزود: شهرساري در حال گذار براي توسعه يافتگي است و به بهانه هفته فرهنگ عمومي اعلام مي كنم كه همواره، تلاش شوراي اسلامي شهر و شهرداري ساري بر تبيين و آموزش صحيح فرهنگ شهروندي بوده است.

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر با اشاره به اينكه مقوله فرهنگ، زيرساخت مهم جنبه‌هاي مختلف حاكميت است تصريح كرد: حوزه سياست، حوزه امنيت، حوزه اجتماعي و حوزه فرهنگ، ۴ بخش مهم و مورد توجه حاكميت است كه زيرساخت همه اين بخش ها حوزه فرهنگ مي باشد.

وي، همچنين، فرمايش رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت برنامه ريزي براي سبك زندگي را يادآور شد و افزود: رهبر انقلاب از مسئولان خواستند تا در كنار پيشرفت تكنولوژي و توسعه به دنبال سبك زندگي و فرهنگ سازي هم باشند كه در راستا بايد گفت مجموعه مديريت شهري ساري با اقدامات مختلف فرهنگي و آموزشي، قدم هاي خوبي در راستاي منويات ايشان برداشته است.

در ادامه، اين عضو اين مجموعه مديريت شهري ساري رعايت چند نكته را براي توسعه فرهنگي شهر لازم دانست و اظهار داشت: شاد زيستن و تقسيم شادي ها، نوانديشي، مهرورزي و محبت به ديگران و همچنين استفاده از فرصت ها و غنيمت دانستن آن ها، ۴ نكته مهم براي تلاش در زمينه ترويج فرهنگ شهروندي است كه بايد سرلوحه زندگي مسئولان و شهروندان قرار گيرد.

در پايان، يوسفي، با تأكيد بر تعريف واحد مديريت شهري در دنيا به عنوان "مجموعه‌اي براي رفاه حال شهروندان"، حمايت شوراي اسلامي شهر از فعاليت هاي سراهاي تداوم و طرح هايي نو، نظير طرح تپش را قطعي دانست و از مديران خواست تا با همت بيش از پيش در اين راه ها قدم بردارند.

در ادامه اين همايش، احساني، معاون فني سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري با تقدير از حمايت‌هاي ويژه عبوري، شهردار مركز استان در خصوص اجراي اين طرح گفت: با حمايت‌هاي شهردار ساري و تلاش همكاران سازمان مديريت پسماند، تعداد ۳۴ كلبه چوبي ساخته و در سطح شهر جانمايي شده است كه شهروندان هر محله مي‌توانند با مراجعه به آن و ثبت شماره ملي خود در سامانه طرح تپش، ضمن تحويل زباله هاي خشك و بازيافتي و نيز برخورداري از مزاياي آن مانند تخفيف عوارض پسماند و دريافت جايزه هاي ويژه، در كاهش هزينه ها و افزايش خدمات به شهروندان ساروي مشاركت نمايند.

مسئول طرح تپش سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري با درخواست از شهروندان براي مشاركت در اجراي اين طرح گفت: سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري براي اجراي كامل طرح تپش و برخورداري از نتايج مفيد آن، دست ياري و همكاري به سوي شهروندان عزيز دراز مي كند تا بتوانيم با كاهش هزينه هاي زباله و تفكيك آن از مبدا، تحولي در شهر ايجاد كنيم.

در ادامه، احساني، از اضافه شدن ۳۶ كلبه ديگر براي اجراي بهتر طرح تپش در آينده نزديك خبر داد و از معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري ساري و همچنين تلاش‌هاي سراهاي تداوم، براي فرهنگ‌سازي مناسب اين طرح قدرداني نمود.

در پايان، با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري ساري و جمعي از اعضاء شوراي اسلامي شهر، از مشتركان برتر سراهاي تداوم و برندگان مسابقات فرهنگي تقدير به عمل آمد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :