آخرین عناوین

شنبه 20 آبان 1396-16:22 کد خبر:46741

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

از زباله‌های عجین شده با طبیعت مازندران تا وعده‌های بی‌عمل مسئولان

سال‌های اخیر وعده‌ها و شعارهای بسیاری در ارتباط با حل معضل زباله در مازندران داده شده ولی تاکنون هیچ یک از این وعده‎‌ها عملیاتی نشده است.


خزرخبر: زباله همچنان مهم‌ترین مشکل استان سرسبز مازندران محسوب می‌شود که تقریبا هیچ شهری در استان نیست که این مشکل در آن بیداد نکند.

طی سال‌های اخیر وعده‌ها و شعارهای بسیاری در ارتباط با حل معضل زباله در استان مازندران داده شده ولی تاکنون هیچ یک از این وعده‎‌ها عملیاتی نشده است و همچنان زباله است که در عمق جان و طبیعت مازندران عجین می‌شود و اراده لازم برای رفع این مشکل وجود ندارد.

در فصل پاییز و زمستان، با توجه به بارش‌های رگباری و شدید مشکل زباله شکل دیگری به خود گرفته و بارندگی‌ها موجب شده که شیرابه‌ها وارد منابع آبی شده که آلودگی‌ها و مخاطرات بسیاری را به همراه دارد.

مهم‌ترین موضوع ضرورت سامان‌دهی و مدیریت پسماند است چرا که زباله زیبایی‌های مازندران را در حاشیه قرار می‌دهد به‌عنوان نمونه وقتی وارد طبیعت سرسبزی می‌شویم که زباله به‌ راحتی رهاسازی می‌شود به جای توجه به زیبایی افسوس می‌خوریم که چرا باید زیبایی‌ها و جذابیت‌های مازندران زیر بار زباله مدفون شود.

*بسیاری از تصمیم‌گیری‌های شهری قائم به شخص است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: در بحث سامان‌دهی زباله قبل از انتخابات کارها خوب پیش رفته بود اما بعد از انتخاب گفتند شوراها هنوز به‌خوبی مستقر نشدند و شهرداران بیایند.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است بسیاری از تصمیم‌گیری‌های شهری و سایر بخش‌ها قائم به شخص است به همین دلیل کارها ناتمام می‌ماند که این موضوع در بسیاری از شهرهای استان شاهد هستیم و باید حل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه ارائه دهیم و برنامه‌ای کار کنیم، خاطرنشان کرد: در فصل بارندگی شیرابه‌ها با بارش‌ها موجب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی می‌شوند که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه اولویت نخست مجموعه شهرداران مدیریت پسماند باشد، تصریح کرد:  اگر اراده لازم باشد این مشکل حل می‌شود ولی این اراده نمی‌بینیم و همواره باید فشار بیاوریم تا شهرداران حرکت کنند.

ابراهیمی‌کارنامی گفت: انتظار ما این است شهرداران با شروع فعالیت اراده در حل مشکل پسماند داشته باشند اراده باشد حل می‌شود اگر اتفاق خاصی نیفتد از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم شد.

براساس این گزارش، در شرایطی که زباله در عمق طبیعت مازندران فرو می‌رود می‌بینیم عملا اقدام خاصی برای حل این معضل صورت نمی‌گیرد در صورتی‌که این مشکل تبدیل به بحران می‌شود که همه موجودات متضرر خواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :