آخرین عناوین

شنبه 13 آبان 1396-18:21 کد خبر:46608

با حضور مسئولان کشوری و استانی:

کلنگ زنی عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچیرود

با حضور مسئولان کشوری و استانی،کلنگ عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچیرود و 129 روستای منطقه به زمین زده شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفاشهری، با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، استاندار ، مدیران عامل آب  و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه ای مازندران و سایر مسولان استانی و شهرستانی، کلنگ عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچیرود و 129 روستای منطقه با پیش بینی 3000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ، به زمین زده شد.

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم، به میزان بارندگی در استان مازندران اشاره و تصریح کرد:علی رغم بارش های خوب در این استان، سهم مردم از آبهای سطحی بسیار ناچیز است.

جانباز ضمن اشاره به تلاش های انجام شده طی سالهای اخیر در حوزه آبرسانی در مازندران افزود: تلاش داریم سایر پروژه های آبرسانی را در این استان به سرانجام برسانیم.

وی، با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب روستایی استان در گذشته پایین بوده است، اظهار داشت: امیدواریم با تلاشهای صورت گرفته و اجرای پروژه ها، در بازده زمانی کوتاه مدت به میانگین کشوری در این بخش دست یابیم.

مدیرعامل آبفاکشور، به نگاه ویژه مسئولان در وزارت نیرو به استان مازندران اشاره کرد و گفت: در همین راستا بزرگ ترین وام بانک توسعه اسلامی  برای اجرای طرحهای فاضلاب به این استان اختصاص یافت.

مهندس جانباز، با اشاره به کمبود اعتبار و منابع مالی در کشور تصریح کرد: منابع مالی پیمانکاران برای اجرای پروژه ها را در قالب اوراق مالی و اسناد خزانه داری پرداخت می کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، ضمن بیان اینکه کشور با محدودیت اعتبار مواجه است، گفت: پروژه آبرسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچیرود که با اعتبار خوبی کلنگ زنی شد، نشان دهنده اراده و عزم جدی  مسئولان در این استان است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش، به وجود کمبود آب در کشور اشاره و تصریح کرد: در بیشتر استانها شاهد بارندگی های سیل آسا هستیم که اگر درمهار این آبها برنامه ریزی درست صورت گیرد، نقش موثری در توسعه کشور خواهد داشت.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی است و بخشی از تامین غذای مردم کشور را بر عهده دارد، افزود:اجرای طرحهای مدیریت آب از اولویتهای مسئولان است.

ربیع فلاح جلودار، به اقامت 45 میلیون نفر شب مسافر طی ایام تعطیل در این استان اشاره کرد و گفت:خدمات دهی به این مسافران و گردشگران بسیار مهم است و مدیران استانی و شهرستانی توانستند به خوبی آن را مدیریت کنند.

احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز در سخنانی، بر مدیریت آبهای سطحی تاکید کرد و افزود: مردم غرب استان همواره پذیرای مسافران بیشماری هستند  لذا این مناطق خانه دوم مردم ایران است.

وی  خاطرنشان کرد: انجام پروژه آبرسانی در توسعه شهرها و روستاها  بسیار حیاتی  است.

گفتنی است در طرح آب‌رسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن‌آباد، هچیرود و 129 روستای منطقه 135 کیلومتر خط انتقال، یک تصفیه‌خانه به ظرفیت 1500 لیتر و 54000 مترمکعب مخزن ذخیره احداث و یک نیروگاه به ظرفیت 3.2 مگاوات توسط بخش خصوصی احداث می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :