آخرین عناوین

يکشنبه 9 مهر 1396-12:40 کد خبر:45985

بحران جدید مالی برای شهرداری زیراب:

افزایش بدهکاری شهرداری زیراب در آستانه 8 میلیارد تومان

افزایش بدهکاری شهرداری زیراب در آستانه 8 میلیارد تومان قرار دارد، که یک بحران جدید مالی برای این شهر بدون درآمد پایدار محسوب می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیل ویران‌گر دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 منجر به خسارت 20 میلیارد تومانی به تأسیسات شهری و تخریب سه منزل مسکونی با خسارت 100 درصد شد و بر طبق نظر کارشناسان دادگستری درباره مقصران این حادثه، 50 درصد تقصیر بر عهده ستاد مدیریت بحران و 10 درصد سهم شهرداری زیراب و 40 درصد دیگر بر عهده آب منطقه‌ای، شرکت گاز به دلیل وجود لوله انتقال گاز در مسیر، منابع طبیعی، مالکان و ناظران قرار گرفت.

سهم شهرداری زیراب برای خسارت مالکان منازل مسکونی، حدود 350 میلیون تومان تعیین شد و مقرر شد تا با کمک‌‌های مختلف در ساخت مسکن صاحبان ساختمان‌ها، کمک شود و در روز‌های گذشته حکم محکومیت 6 میلیارد تومانی به شهرداری زیراب ابلاغ شد که بیانگر 4 برابر‌شدن بدهکاری موجود است و این حکم نظر 3 کارشناس اعلام شد و امکان تجدید‌نظر با حضور 5 کارشناس و تقبل هزینه‌های آن نیز باقی است.

شهرداری زیراب دارای 2 میلیارد تومان بدهی باقی‌مانده در دوران گذشته است و بدهی احتمالی دوران سرپرست شهرداری و با احتساب 6 میلیارد تومان محکومیت جدید به حدود 8 میلیارد تومان رسید و این مبلغ برای شهری بدون در‌آمد پایدار قابل تکیه، بحران مالی و مدیریتی محسوب می‌شود.

مبلغ 6 میلیارد تومان که به عنوان سهم شهرداری برای مالکان ساختمان‌های خسارت‌دیده تعیین شد از هر منبعی که تأمین شود در حساب شهرداری زیراب نوشته می‌شود و پیگیری شورای اسلامی و شهرداری زیراب برای تعیین 5 کارشناس و تقبل هزینه آن و استفاده از راهکار‌های قانونی برای خروج از این معضل با استفاده از مشاوران حقوقی، اداری و قضایی پیشنهاد می‌شود.

اداره شهر توسط سر‌پرست شهرداری با اختیارات محدود و عدم اتحاد لازم بین اعضای شورای شهر هم از نگرانی‌های دیگر است که تدبیر در این موضوع هم ضروری است تا با انتخاب شهردار در اولین فرصت ممکن و تفکیک فعالیت‌های بین اعضای 5 نفره شورای اسلامی شهر شاهد خروج از این معضل شویم.

به نظر می‌رسد سر‌پرست شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب علاوه بر عقب‌ماندگی در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران نظافت شهرداری، انتخاب مدیر شهری، عدم استفاده مدیریت‌شده از نخبگان شهری در قالب جلسات مستمر و عمومی و عدم‌وجود منابع در‌آمد پایدار شهری با معضل جدید بدهکاری 6 میلیارد تومانی مواجه شد که تدابیر فوری و آینده‌نگر انه‌ای را می‌طلبد و همکاری همگانی مردم شهر زیراب برای منتخبین خود نیز در صورت درخواست هدفمند شورای اسلامی شهر زیراب ضروری است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروند
    يکشنبه 9 مهر 1396-22:3


    تا زمانی که برنامه ها در بازه‌ی زمانی خود به اجرا درنیایند همواره این مشکلات گریبان گیر مدیران و مسئولین شهرداری خواهد بود. آنجایی که فرصت برای انجام کار بود تدبیری نیندیشیده شد و اهمیتی به انباشت بدهکاری‌ها و عقب ماندگی امور نبود، حال با این شرایط چطور میتوان انتظار داشت که بتوانند دستی پیش گرفته و گره‌ای از این مشکل باز کنند