آخرین عناوین

جمعه 31 شهريور 1396-17:47 کد خبر:45846

جمع آوری زباله‌ها توسط مسئولان تلنگری برای همگان در حفظ محیط زیست/تصاویر

با فرا رسیدن ماه محرم اعضای شورای شهر و دهیاران روستای دریکنده بابل با جارو و پلاستیک به دست اقدام به جمع آوری زباله در روستای خود کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، با فرا رسیدن ماه مهر ماه مهربانی و همزمانی آن با ماه محرم، برخی از مسئولان، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستای دریکنده بابل، در روز گذشته با هدف اینکه شغل رفتگران با ارزش است و برای تقدیر از این شغل همگی جارو بدست شدند و با پلاستیک‌های زباله در دست شانه به شانه رفتگر همکاری کردند، این حرکت خود جوش موجب شد اهالی نیز هر کدام استقبال کنند و در این امر پر از مهرو عطوفت مهربانی شریک باشند.

علی بلبلی عضو شورای اسلامی روستای دریکنده، اعلام کرد: که رعایت بهداشت منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم‌از جمله مهترین بخش کاریمان است و این اتفاق می‌تواند نقطه آغاز بسیار خوبی برای طرح‌های بعدیمان باشد.

سید محمد ابراهیمی رئیس هیات امنا روستای دریکنده نیز، گفت: امروز بسیار خاطره انگیزی برای من و اهالی این روستا ‌بود و احساس می‌کنم پر از مهر و مهربانی شدیم.

ابراهیمی افزود: ما حتی فیلترهای سیگار را یک به یک از روی زمین برداشتیم‌، تا زمین دریکنده زنده شود و ‌نفس بکشد و فرزندانمان آلودگی را از کودکی بشناسند.

علی قنبری دهیار روستای دریکنده بابل این حرکت را انسانی و خداپسندانه دانست و گفت: دست گرفتن جارو از من چیزی نکاست بلکه به یک آرامش قلبی رسیدیم تا روستایمان را زنده کنیم ‌و از رفتگران عزیزمان صمیمانه تقدیر می‌کنیم‌.

زهرا بلبلی از دیگر اهالی دریکنده با بیان اینکه جمع آوری زباله تلنگری می‌شود تا همگی در حفظ و پاکیزگی بیشتر بکوشیم، گفت: دست گرفتن پلاستیک زباله و جارو توسط سر شاخه‌های محل که خود الگوی اهالی هستند، زمینه‌ای می‌شود برای کوشش بیشتر رعایت بهداشت و این در واقع از نظر بنده توالی اینگونه ایده‌ها موجب پیشرفت در امور و غنی شدن هر چه بیشتر فرهنگ پاکیزگی است.

بلبلی افزود: در واقع ما یک روستای فرهنگی داریم و یک فرهنگ روستای که روستای فرهنگی شامل بناهای تاریخی که در آن محل قرار دارد و از نظر فرهنگی کتابخانه‌ها و موزه‌ها را در بر می‌گیرد اما فرهنگ روستایی مقوله‌ای که از اینگونه ایده‌ها و حرکت‌ها نشأت می‌گیرد و با کوشش اهالی قطعا یک روستای فرهنگی خواهیم داشت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :