آخرین عناوین

چهارشنبه 29 شهريور 1396-8:46 کد خبر:45825

مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري خبر داد:

شكوه محرم در ساري با جانمايي نماد ضريح امام حسين(ع)

مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري گفت: شكوه محرم در ساري با جانمايي نماد ضريح اباعبدالله حسين(ع) در ميدان امام حسين(ع) اين شهر نمايان مي شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري ، اظهار داشت: با فرا رسيدن هر مناسبتي شهر ساري از نظر ظاهري تغييراتي را به خود مي بيند،به مناسبت ماه محرم كه امسال نيز با هفته دفاع مقدس مقارن شده است شاهد تغييرات ظاهري زيادي در چهره شهر خواهيم بود.

در سال هاي اخير با نگاه مثبت و فرهنگي شهردار ساري به مباحث مذهبي، شاهد تحولات خوبي در سطح شهر ساري بوديم و هستيم، به كارگيري نمادهاي هنري در نقاط مختلف شهر براي زيباسازي شهر ساري را مي توان در روزهاي عادي و مناسبت‌هاي ملي و مذهبي مشاهده كرد.

مصطفي نيك نقش، در مصاحبه اي ضمن تشريح برنامه هاي واحد زيباسازي شهرداري ساري در آستانه ماه محرم با بيان اينكه فضاسازي محيطي براي استقبال از ماه محرم و گراميداشت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) در سال جاري به مراتب باشكوه تر و غني تر از سالهاي گذشته است، گفت: واحد زيباسازي شهرداري ساري با استفاده از طرح هاي گرافيكي، شعارهاي متفاوت و عميق، نماهاي فرهنگي و ابزارهاي رسانه اي و ديجيتال شهر را به صورت مناسب و آراسته در حال و هواي محرم قرار مي دهد.

وي با تاكيد بر آماده سازي شهر در ايام محرم و سياه پوش كردن نماي بصري آن،  بيان داشت: بايد به گونه‌ اي در شهر ساري براي ايام محرم فضاسازي شود كه شكوه محرم نمايان شود.

نيك نقش، با اشاره به اينكه پيشينه شهر ساري مذهبي است، تصريح كرد: نگاه فرهنگي شهردار ساري در چند سال گذشته قالب در سطح شهر بود و توجه به مباحث و فضاسازي مذهبي در دستور كار جدي قرار گرفت.

اين مسئول شهري با تاكيد براينكه در مناسبت هاي ملي و مذهبي فضاسازي شهر ساري به صورت ويژه انجام مي شود، گفت: تمام تلاشمان اين است تا مفاهيم مذهبي را با فرم و چيدمان شهرمان هماهنگ كنيم.

نيك نقش ادامه داد: در اين سال ها سعي شده است از عناصر و المان هايي در سطح شهر استفاده شود كه ريشه در اعتقادات مردم شهر داشته باشد.

مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري از بكارگيري تيم هاي كارشناسي متشكل از هنرمندان و نخبگان شهر در زيباسازي شهر خبر داد و افزود:واحد زيباسازي، نيازسنجي و مخاطب شناسي لازم را به منظور طراحي نماهاي فرهنگي صورت مي‌دهد و اقدامات خود را همراه با مطالعه و برنامه ريزي پيش مي برد.

وي زيباسازي شهري را بدون جلب مشاركت هاي همگاني، شدني ندانست و اظهار داشت:حركت به سوي ارتقاء زيباسازي با نگاه روز است و عنصري مهم و در اين بخش از تجربه شركت هاي توليدي در زمينه فضاهاي عمومي و مذهبي استفاده مي‌شود و از بخشي نگري و جزيره اي عمل كردن به شدت پرهيز مي كنيم.

نيك نقش از نصب ۱۰۰ بيرق بزرگ، استفاده از ۲۵۰ كتل براي فضاهاي عمومي، نصب ۵۰ المان منحصر به فرد و نصب بيش از ۷۴۰ پرچم روي پل را از اقدامات مهم براي فضاسازي سطح شهر در آستانه ايام محرم در سطح شهر ساري خبر داد و بيان داشت: پرچم بزرگ ميدان امام(ره) ساري در ابعاد ۲۴*۱۸ متناسب با اين ايام تغيير مي كند و كليه فضاهاي تبليغاتي شهر نيز در اين ايام سياه پوش مي شود.

اين مسئول شهري تصريح كرد: تهيه و نصب نمادهاي مذهبي به مناسبت هاي مختلف در معابر، نقش بسزايي در همگون و همسان سازي محيط با رويدادهاي مذهبي در اين ايام دارد.

مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري ادامه داد: امسال كار ويژه اي در ميدان امام حسين(ع) ساري كه محل گذر هيأت هاي عزاداري است انجام مي شود و با توجه به نام اين ميدان، نماد ضريح شش گوشه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) جانمايي و نورپردازي خاصي را شاهد هستيم.

وي با اشاره به تقارن ايام محرم امسال با هفته دفاع مقدس، گفت: المان هاي ويژه اي متناسب با هفته دفاع مقدس در بلوارها نصب و همچنين از فضاهاي تبليغاتي سطح شهر استفاده مي شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :