آخرین عناوین

سه شنبه 28 شهريور 1396-17:35 کد خبر:45817

هردم از این باغ بری می رسد:

تنکابن همچنان بدون شهردار

انتخاب شهردار تنکابن و شروع فعالیت وی هنوز پس از گذشت قریب به یک‎ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم شهر، در هاله‎ای از ابهام است.‎


به گزارش خزرخبر و به نقل از تنکابن24، انتخاب شهردار تنکابن و شروع فعالیت وی هنوز پس از گذشت قریب به یک‎ ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم شهر، در هاله‎ای از ابهام است.‎

این درحالی‌ست که در بسیاری از شهرها و کلان‌شهرها، شهرداران انتخاب و حتی در مواردی با تأیید استانداران و مراجع ذی‌صلاح دیگر، فعالیت خود را آغاز کرده‎اند اما شهر تنکابن و اعضای شورای آن هنوز موفق به تکمیل امضاهای ذیل صورت‌جلسه نیز نشدند.

یکی از اعضای شورای پنجم شهر که با رأی مخالف خود به گزینه منتخب شورا، از امضای صورت‌جلسه امتناع کرده طی گفت‌وگویی اظهار کرد: «با بنده جهت امضای صورت‌جلسه تماس گرفته شد ولی چون این گزینه و این انتخاب را قبول ندارم، از امضای آن مجدداً امتناع کردم و گمان هم نمی‎کنم دوستان مخالفِ دیگر هم، تن به امضای این صورت‌جلسه بدهند.»

نتیجه اینکه انتخاب شهردار تنکابن هنوز به‌عنوان موضوعی حل‌نشده روی میز شورا قرار دارد و گواه آن نیز عدم ارسال صورت‌جلسه مذکور به فرمانداری تنکابن تا به امروز است.

از سوی دیگر، شهردار منتخب چهار عضو شورا نیز در اقدامی ناشیانه و نابخردانه، با حضور در یکی از گروه‌های خبری در فضای مجازی، ضمن تمسخر و استهزاء با گویش محلی نسبت به گفتمان رایج در آن گروه، عدم‌کفایت، لیاقت و شایستگی خود را به مَنصه ظهور گذاشت و مهر تأیید محکمی نیز بر نادرستیِ انتخاب اعضای موافق شورا گذارد.

نکته جالب اما عدم واکنش نهادهای ذی‌صلاح و مسئول در این حوزه است که تاکنون نه در زمینه انتخاب شهردار، نه در زمینه سرنوشت صورت‌جلسه و موضوع پاره شدن آن و نه در زمینه حرکات و رفتار نادرست و توهین‌آمیز این‌چنین که تکرار شده و در نوبت گذشته، خبرنگاران و اصحاب رسانه را مورد هدف قرار داده بود نیز، عکس‌العملی نشان نداده و نظاره‎ گر پیچیده‎تر شدن شرایط هستند.

با توجه به آنچه گفته شد، آیا زمان آن نرسیده که اعضای شورا و به‌ویژه چهار عضو موافق انتخاب شهردار از موضع مستبدانه، نادرست و البته غیرمنطقی خود دست برداشته و ضمن تجدیدنظر و بازنگری اقدامات و افعال صورت گرفته، گامی در جهت اصلاح برداشته و اتفاق، همدلی و مشارکت را به شورا بازگردانند؟

با نگاه منصفانه و صحیح و بررسی شرایط به ‌وجود آمده و رخ‌داده تا به امروز، شاید بهترین انتخاب و بهترین تصمیم در شرایط کنونی، اعتماد کردن به گزینه بومی و خوش‌سابقه و تجدیدنظر در آرا باشد. تصمیمی که موافق و همسو با نظر قاطبه مردم و جامعه نخبگان و کارشناسان شهری است.

در پایان اما باید متذکر شد که مردم از منتخبین خود، تنها آرامش، صداقت و مشارکت در امور و تلاش در جهت انجام وظایف و تکالیف را انتظار داشته و دارند که در این شرایط حتی در صورت عدم حصول نتیجه، حَرَج و تقصیری متوجه شورا نخواهد بود، امری که متأسفانه تا به امروز در شورای شهر تنکابن محقق نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :