آخرین عناوین

شنبه 20 دی 1393-10:29 کد خبر:4468

چطور می شود از استانداری مازندران امتیاز گرفت :

41 روز از تهدید 14 روزه محمد دامادی گذشت، اما سکوتی نشکست

نماینده جوان ساری اعلام کرد بود که «تا دو هفته دیگر سکوتم را در مورد مدیریت استان خواهم شکست»اما 41 روز گذشت و خبری از شکسته شدن این سکوت نیست، 14روز کجا و 41 روز کجا!


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، 41 روز از وقتی که محمد دامادی؛ نماینده جوان ساری در گفتگو با وارش نیوز اعلام کرد که «تا دو هفته دیگر سکوتم را در مورد مدیریت استان خواهم شکست» گذشته است اما خبری از شکسته شدن این سکوت نیست.

 باید گفت اگر سکوت شما تیر آهن 21 هم بود باید تا به حال شکسته بود چون 14 روز کجا و 41 روز کجا!

این نوع برخوردها این شائبه را ایجاد می کند که شاید نمایندگان ازرسانه ها به عنوان ابزار فشار استفاده می کنند و از تریبون آنها اخطارهایی را می دهند تا امتیازاتی را دریافت کنند، وارش نیوز حداقل در مورد 3 نماینده مازندرانی این تجربه را داشته است.

در روزهای نخستین انتصاب ربیع فلاح روزنامه وارش گفتگویی مفصل با یوسفیان ملا؛ نماینده مردم آمل ترتیب داد که وی در آن گفتگو تلویحا فلاح را مسبب نابودی جنگل های شمال دانسته بود.

اما با گذشت یک سال از آن روز نه تنها وی از آن حرف عدول کرد، بلکه گفت:منظور من از مسببان نابودی جنگل های شمال ربیع فلاح نبوده است!!( اینجا)

وی آنقدر تغییر موضع عجیبی داده بود که تقریبا هیچ سوالی نمی شد در این رابطه از وی پرسید.

قاسم احمدی لاشکی؛ دبیر وقت مجمع نمایندگان استان و نمایده مردم نوشهر و چالوس هم از دیگر منتقدان جدی ربیع فلاح بود و دو بار در گفتگو با وارش نیوز عملکرد وی را زیر سوال برد و در یکی از آنها (اینجا) اشاره کرد که اصلا از عملکرد ربیع فلاح راضی نیست،حتی استانداری مازندران هم جوابیه ای در واکنش به این گفتگو صادر کرد(اینجا).

اما احمدی نیز در چرخشی 180 درجه ای چندی پیش گفت که ربیع فلاح استاندار خوبی است و خوب عمل کرده است، ضمن اینکه دیگر سکوت پیشه کرد و حرفی در این باره نزد.

محمد دامادی سومین نفری بود که در گفتگو با وارش نیوز گفت که «تا دو هفته دیگر سکوتم را در مورد مدیریت استان خواهم شکست»(اینجا).

اما او نیز نه تنها سکوتش را نشکست بلکه دیگر جواب تلفن ما را هم نداد تا این ظن تقویت گردد که استانداری مازندران رکورددار راضی کردن پنهانی منتقدانش است و هرکسی می داند با اندکی فشار به استانداری می توان امتیازات لازم را گرفت.

همانطور که فشار محافظه کاران به نبیان؛ معاون استانداری و توصیه وی به ربیع فلاح، علی اسد را به فرمانداری بابلسر رساند یا رحیم طوسی؛ فعال اصلاح طلب با انتقاد از استانداری به فرمانداری یکی از شهرهای شرقی استان دست یافت یا خنجری؛ فرماندار نور هم حاصل همین فشارها بوده است.

اگرچه تعامل با تمامی نهادها و افراد ذی نفوذ در سیاست استان امری پسندیده است اما برخوردهایی از این دست هم از محبوبیت استانداری خواهد کاست و هم اعتماد مردم و رسانه ها را نسبت به نمایندگان کاهش خواهد داد و فرقی زمین تا آسمانی با معنای واژه تعامل دارد.

پشت پرده اعتراض ها و سکوت ها کاملا روشن است و نیازی به جراحی این بده بستان های تکراری و آزاردهنده نیست اما حرف این است که از دولت تدبیر و امید چنین انتظاری نمی رفت، اگرچه بسیاری هم در پاسخ به این حرف می گویند که رحمانی فضلی و پورمحمدی دقیقا امتیازاتی بود که حسن روحانی برای رای گرفتن آخوندی و زنگنه داد.

خدا به خیر بگذراند این روند امتیاز دهی ها در ایران و استان را...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • علی ارشد علوم سیاسی
    شنبه 20 دی 1393-21:34


    اقای دامادی فکر کردن با این تهدید و ضرب العجل قرار دادن می تونن چیزی رو عوض کنن و بعضی ها رو مجبور به کار وتلاش می کنن و میشه قدمی رو به جلو برای استان برداشت ولی نمی دونستند که قراره خودشون مجبور به سکوت مدت دار بشن و زیر گوششون هزار اتفاق بیفته و صداشون در نیاد چون این جنابان که اقای دامادی براشون تاریخ تعیین کردند خیلی خیلی بیشتر از ایشون تیغشون بُرنده است و دستشون با بالا بالاها بنده