آخرین عناوین

دوشنبه 26 تير 1396-10:17 کد خبر:43996

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش 10 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : طی 3 ماهه امسال تعداد 159 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سه  ماهه امسال تعداد 159 نفر  شامل117 مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورها به جزو محور برون شهری شاهد افزایش  آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با 109 مورد با افزایش 25 درصدی و پس از آن به‌ترتیب محور درون شهری با 44 و راه روستایی با 6 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندورود با 29،  بابل با 21 و آمل با 19 مورد بیشترین و فریدونکنار تنها شهر بدون فوتی گزارش شده است.

این مسئول درباره تفکیک وضعیت متوفی، افزود:در زمان وقوع تصادف 44نفر از افراد عابران پیاده،  42نفر سرنشین، 36 نفر راننده، 34نفر موتورسوار و سه مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت رسیده است.

عباسی با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: در سه ماه امسال 3هزار و 775 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2درصد کاهش داشت.

وی در پایان یادآور شد :دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در زمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :