آخرین عناوین

شنبه 24 تير 1396-20:21 کد خبر:43978

انتصابی نو در اداره اوقاف مازندران:

رئیس جدید اداره اوقاف بهشهر معارفه شد

در مراسمی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر معارفه شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ظهر امروز در آیینی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، معاون مدیرکل، ائمه جمعه بهشهر، رؤسای ادارات و نهادها، اعضا و مسئولان هیأت امنای مساجد و تکایا و... رمضان شجاعی به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر معارفه و با تکریم و تودیع از خدمات 6 ماهه علی سلطانی رئیس قبلی این اداره قدردانی شد.

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با قدردانی از همراهی و تعامل مسئولان و ادارات در شهرستان، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی ما در اوقاف توجه به بحث موقوفات است، پیگیری جدی مستاجرین که حدود 4 هزار مستاجر در سه شهر بهشهر، خلیل‌شهر و رستم‌کلا را شامل می‌شود یکی از کارکردهای اصلی این اداره در طول این مدت بوده است.

علی سلطانی با بیان اینکه اصل کار اوقاف اجرای امین انه نیت واقف است، افزود: در سال‌جاری شهرستان بهشهر با برخورداری از 900 موقوفه رشد 237 درصدی  نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه این رشد در استان بی‌نظیر بوده است، بیان کرد: در مدت خدمت 6 ماهه در اداره اوقاف شهرستان بهشهر بیش از 70 جلد اسناد و مالکیت موقوفات به ثبت رسیده است، این در حالی است که در سال گذشته تنها هفت جلد به ثبت رسیده بود.

سلطانی از ساماندهی 110 خانوار نیازمند در طول این دوره خبر داد و گفت: به همت کمیته امداد، اداره بهزیستی و حوزه علمیه موفق به شناسایی بیش از ۱۱۰ خانوار نیازمند در شهرستان شده‌ایم و تشکیل پرونده و افتتاح حساب جهت دریافت مساعدت ماهانه از دیگر اقدامات برای رفع محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان بوده است.

این مسئول از تعامل و همکاری قوی ادارات با اوقاف خبر داد و گفت: بسیاری از ادارات در شهرستان بهشهر به اوقاف بدهکار و یا ملکشان در اجاره اوقاف است، در این حوزه شاهد همکاری اداراتی چون آموزش و پرورش و شهرداری رستم‌کلا بوده‌ایم.

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر احیای موقوفات را از برجسته‌ترین کار اوقاف دانست و گفت: بیش از 332 باب مغازه در شهرستان در حال ساخت است و تمامی درآمد حاصل از این مغازه‌ها و پروژه‌های عمرانی صرفاً باید در بهشهر هزینه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :