آخرین عناوین

دوشنبه 19 تير 1396-9:0 کد خبر:43908

بلاغ گزارش می دهد:

کج‌سلیقگی مدیران برقی در خرید فازمتر غیرتماسی تولید نخبه مازندرانی

طرح تولید فازمتر غیرتماسی نخبه مازندرانی که از سال 92 به ثبت رسید، با کج‌سلیقگی مدیران برق مازندران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.


خزرخبر: نخبه مازندرانی وقتی که دید دوست و همکارش برای بررسی وضعیت جریان برق از تیر برق 13 متری بالا رفت و در حین انجام کار سقوط کرد و نتوانست در روز عروس‌اش حضور پیدا کند، دست به کار شد و برای جلوگیری از داغدار شدن دیگر خانواده‌ها، ساخت فازمتر غیرتماسی را در دستور کار خویش قرار داد و پس از مدتی این محصول به تایید چندین مرجع علمی رسید.

طرح این مخترع مازندرانی مورد حمایت شرکت‌های توزیع برق در استان مازندران و کشور قرار نگرفت و با وجود برتری‌های قیمتی و نوع کیفیت، مدیران برقی استان مازندران اصرار به واردات این محصول از کشور ژاپن دارد.

محصول تولید ژاپن خطرات بالا رفتن از تیرهای برق را داشته و این در صورتی است که این محصول امکان رصد جریان برق از روی زمین را دارد.

اما نکته‌ای که مغفول مانده این است که چرا مدیران توزیع برق و برق منطقه‌ای با وجود تایید صلاحیت علمی این محصول، اقدام به خرید و معرفی بیشتر فازمتری غیر لمسی نکرده و اصرار دارند که کالا وارداتی استفاده کنند.

بخشی از گفت‌وگوی خبرنگار ما با این مخترع جوان که به بی‌مهری‌های مدیران برقی استان اشاره می‌کند نشان می‌دهد که اگر در استان این طرح مورد حمایت قرار می‌گرفت امکان فروش این محصول در دیگر نقاط کشور وجود داشت.

از طرفی اگر این محصول مشکلاتی دارد مدیران شرکت برق با دلیل قانع‌کننده نسبت به عرضه و فروش این محصول جلوگیری کنند.

حسن عظیمی با اعلام اینکه در داخل کشور به ویژه مدیران چندان علاقه‌ای به خرید کالای ایرانی ندارند، گفت: برای این موضوع دلیل دارم، یکی از تولیداتم را که با آرم تولید کالای داخل به یکی از مدیران استان معرفی کردم توجه چندانی نکرد اما همان کالا را با آرم آمریکایی ارائه کردم بدون توجه به نوع و کیفت قبول کرد که مورد استفاده قرار دهد.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های زیاد و عرضه این کالا در نمایشگاه بین‌المللی تهران، مسئولان توزیع برق با اکراه تنها پنج قلم از این کالا را خریداری کردند.

‌این پژوهشگر مازندرانی اضافه کرد: در حال حاضر برای شناسی خطوط برق 20 هزار تایی فازمتر ژاپنی استفاده می‌شود.

وی افزود: قیمت این دستگاه 800 تا یک میلیون و 200 هزار تومان است و فردی که قرار است از این دستگاه استفاه کند باید از تیر برق صعود کرده و خطر سقوط از ارتفاع افراد را تهدید می‌کند ولی دستگاه ساخته شده توسط بنده از روی زمین میزان برق سیم‌ها را تشخیص می‌دهد.

عظیمی با اعلام اینکه برای دریافت تاییده از هفت خوان رستم رد شدم اما مورد حمایت قرار نگرفتم، گفت: این محصول با وجود قیمت 400 هزار تومانی و مزیت بسیار مناسب نسبت به مشابه خارجی، همچنان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

‌این پژوهشگر مازندرانی در پایان تاکید کرد: انتظار این بود وقتی که کالایی که به تایید واحدهای فناور رسید مورد حمایت قرار گیرد تا جوانان علاقمند به دلیل بی‌مهری مدیران خدای نکرده به فکر هوای کوچ از وطن نیافتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :