آخرین عناوین

شنبه 14 تير 1393-13:17 کد خبر:439

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران به صورت 2 شیفت در ماه رمضان/بانوان در اهدای خون پیشقدم شوند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران در ایام ماه مبارک رمضان به صورت دو شیفت است.


به گزارش خزرخبر،اسماعیل پوریانی در گفت‌وگو با فارس ، با بیان اینکه فعلا در مازندران با کمبود ذخایر خونی مواجه نیستیم، اظهار داشت: به دلیل پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده‌های خونی، از جمله پلاکت‌ها، انتقال خون نیازمند دریافت خون به‌صورت مستمر و روزانه است.

وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال به‌ صورت مستمر اقدام به این امر خداپسندانه کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از استقبال خوب مردم استان برای اهدای خون در شب اول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از 275 نفر مراجعه کننده به پایگاه‌های انتقال خون استان، 254 نفر حائز شرایط اهدای خون بودند.

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون به هیچ عنوان موجب بطلان روزه‌‌داری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هموطنان با کمی استراحت و مصرف بیشتر مایعات در افطار و سحر می‌توانند به راحتی در روزهای ماه مبارک رمضان خون اهدا کنند.

این مسئول ادامه داد: برای رفاه بیشتر حال روزه‌‌داران در این ایام، پایگاه‌های انتقال خون ساری، آمل،بابل، تنکابن و چالوس در دو شیفت صبح از ساعت 7:30 الی 13 و شب از ساعت 21:30 تا یک بامداد و پایگاه رامسر از 7:30 صبح الی 13  برای دریافت خون از اهداکنندگان فعال هستند.

وی افزود: در پایگاه‌های انتقال خون بهشهر، نور، نکا، جویبار، گلوگاه و کانکس قائمشهر نیز فقط در شیفت شب از ساعت 21:30 الی یک بامداد امکان اهدای خون وجود دارد.  

پوریانی با اشاره به کمرنگ بودن استقبال بانوان استان در امر اهدای خون بیان داشت: با توجه به اینکه بانوان همواره در انجام مسائل عبادی پیشگام بودند، به مسئله اهدای خون نیز توجه کنند و در این حرکت خداپسندانه نیز پیش قدم باشند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در سازمان انتقال خون به‌صورت شبانه‌روزی خدمت می‌کنند، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که پایگاه‌های انتقال خون تا پاسی از شب اقدام به خونگیری می‌کنند، همکاران ما در مراکز، تا سحر کار می‌کنند و از خون‌های اهدا شده، فرآورده‌های خونی تهیه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به قرارگیری ماه مبارک رمضان در ایام تابستان گفت: با توجه به افزایش سفر به مازندران در ایام تعطیلات تابستان و به تبع آن، افزایش آمار تصادفات، ما باید در این ایام ذخایر خونی خود را در استان ارتقا بخشیم تا جوابگوی نیاز هموطنان مصدوم و نیازمند خون باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :