آخرین عناوین

دوشنبه 12 تير 1396-10:42 کد خبر:43816

هردم از این باغ بری می رسد:

سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش صدای مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران را درآورد

سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش مازندران کار را به جایی رساند که مدیرکل امور بانوان به متولیان این نهاد توصیه کرد که حداقل در انتخاب مدیران پژوهش‌سراها سیاسی‌کاری را کنار بگذارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، بارها و بارها بود که در رسانه‌ها بحث سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش استان مازندران به صورت خبر و گزارش منتشر شد.

بنا به گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده بود، مسئول آموزش و پرورش استان مازندران بیشتر از آنکه به فعالیت آموزشی مشغول باشد، در حوزه سیاسی دغدغه دارد.

فعالیت سیاسی مسئولان آموزش و پرورش مازندران تا حدودی مورد نقد و نظر رسانه‌ها قرار گرفت و تلاشی هم برای بهبود امور انجام نشد.

اما در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران بالاخره صدای مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران از سیاسی‌کاری در حوزه آموزش و پرورش استان درآمد و بحث فعالیت پژوهش‌سرا را بهانه‌ای قرار داد تا نسبت به سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش مازندران انتقاد کند.

مریم جمشیدی که سعی کرد چهره متعادل از خودش در دوره چهار ساله دولت یازدهم نشان دهد اعلام کرد که مدیران آموزش و پرورش در انتخاب مدیران پژوهش‌‌سرای دانش آموزی از سیاسی‌کاری پرهیز کرده و به فکر شایسته سالاری باشند.

وی در ارتباط با تقویت پژوهش‌سراها در استان گفت: علاوه بر توجه به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی باید در بحث پژوهش‌سراهای فرهنگیان اقدامات مناسبی انجام شود که در حال حاضر عملکرد پژهش‌سراهای فرهنگیان چندان مناسب نیست.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در انتصاب روسای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد و باید تلاش کنیم که در این حوزه حداقل با شکست مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: بهترین‌های شهرستان‌ها برای روسای پژوهش‌‌سراها انتخاب شوند و اگر فردی به لحاظ فکری و سیاسی با مسئولان آموزش همسو نباشند در صورت داشتن صلاحیت علمی به کارگیری شوند.

جمشیدی اضافه کرد: خودم سال 86 فرهنگی بودم، معلم پژوهنده داریم ولی این پژوهش‌ها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: گزارش اقدام پژوهشی داریم ولی اگر این اقدامات منجر به رفع مشکلات نشود، چندان این گزارش‌ها اثر گذار نیست.

مدیرکل امور بانوان مازندران یادآور شد: تلاش بسیاری از معلمان پژوهنده در این بخش به جایی نرسید و نتیجه زحمات آنها منجر به رفع مشکلات حداقلی در استان نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :