آخرین عناوین

شنبه 10 تير 1396-12:58 کد خبر:43783

بخشدار مرکزی نکا خبر داد:

5 هكتار از مزارع پي‌رجه نكا طعمه حريق شد

بخشدار مركزي نكا از آتش‌سوزي در سطح حدود 5 هكتار از اراضي منطقه پي‌رجه نكا خبر داد و گفت: آتش‌زدن كاه و كلش مزرعه‌اي موجب سرايت و برافروختن آتش شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،عقیل محمودی‌سفیدکوهی با اعلام خبر آتش سوزی اظهار داشت: این آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه پی‌رجه و در اراضی این منطقه بالاتر از زرندین علیا رخ داد که متاسفانه زمین‌های اطراف طعمه حریق شد.

وی با اعلام اینکه بارها به کشاورزان، دهیاران و شوراها در مورد مضرت و مشکلات آتش زدن کاه و کلش در مزارع هشدار داده شد اما متاسفانه برخی با رعایت نکردن این موارد، موجب بروز مشکل برای خود و دیگران می‌شوند.

بخشدار مرکزی نکا در مورد چگونگی آتش‌سوزی گفت: کشاورزی با آتش زدن کاه و کلش در مزرعه خود موجب شعله‌ور شدن آتش و سرایت به دیگر مزارع شد که با همکاری اهالی منطقه و آتش‌نشانی شهرداری نکا آتش اطفاء شد.

وی مهمترین توصیه به مردم را در این فصل از سال که زمان برداشت محصول و گرمای تابستان است، خاموش کردن آتش در نقطه برافروختن آن اعلام کرد و یادآور شد: ضمن اینکه توصیه فراوان داریم که کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع جلوگیری کنند؛ افراد هم بعد از برافروختن آتش در تفریح و گردشگر حتما" آن را خاموش کنند.

وی افزود: باید بدانیم که شیشه در طبیعت نقش ذره‌بین را ایفا می‌کند و نباید آن را در طبیعت رها کنیم و یا با شکسته شدن شیشه موجب بروز مشکلات شویم چرا که با توجه به گرمای هوا، تابش مستقیم خورشید و خشکی مرتع با استفاده از شیشه به راحتی زمین خشک آتش می‌گیرد که امیدواریم رعایت شود.

همچنین با اعلام اینکه از طریق قانونی با آتش زدن کاه و کلش مزارع جرم است و پیگرد قانونی دارد، گفت: کشاورزان بدانند که از طریق قانونی و مراجع قضایی این مسأله جرم است و افراد می‌توانند اقدام کنند و لذا خواهشمندیم از آتش زدن بقایای کشاورزی در مزارع به دلیل بروز مشکلات زیست محیطی و مشکلات دیگر جدا" خودداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :