آخرین عناوین

جمعه 9 تير 1396-14:29 کد خبر:43768

ادامه رایزنی ها برای استانداری مازندران:

چه کسانی به جمع مدعیان استانداری اضافه شدند؟؟

این روزها برای مردم و خیلی از سیاسیون خیلی جالب است تا ببینند بالاخره چه کسی جایگزین ربیع فلاح می شود و این کلاف سردرگم به دست چه کسی باز می شود .


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، یک ماه به تنفیذ دولت دوازدهم مانده و گمانه زنی ها در مورد استانداری مازندران به اوج خود رسیده است ، امروز کمتر کسی از مدیران رده بالای مازندرانی هستند که گوشه چشمی به استانداری مازندران نداشته باشند ، تقریبا همه آنهایی که فعلا و یا سابقاً در مازندران صاحب صندلی مدیریتی بودند این روزها به دنبال راهی برای استاندار شدن هستند ، از نماینده مجلس گرفته تا استاندار دیگر استان ها ، گویا این صندلی پر طرفدار از زمانی که ربیع فلاح بر آن جلوس کرده پر طرفدار تر هم شده .

تقریبا از همان روزهای ابتدایی که فلاح به عنوان استاندار مازندران معارفه شد فشار مخالفان و منتقدانش برای عزل او نیز آغاز شد ، هر روز شاهد پخش شایعاتی مبنی بر تغییر استاندار بودیم اما هیچ وقت این اتفاق رخ نداد و فلاح با تمام نقاط ضعفی که در خود داشت مرد اول مدیریت مازندران باقی ماند و شاید همین هم امروز باعث افزایش تعداد مدعیان برای تصدی استانداری مازندران باشد .

در گذشته به ارائه گزارشاتی در مورد افرادی که پیدا و پنهان به دنبال استاندری مازندران هستند سعی کرده تا پرده از واقعیت بردارد و مردم این استان مظلوم و محروم را هوشیار کنیم، هوشیار از این لحاظ که مبادا این استان بازهم قربانی سیاسی بازی و جنگ بین قدرت ها شود ، قدرت های پیدا و سایه که تمام فعالیت ها و اعمال نفوذ هایشان در این استان تا به حال به نفع مردم نبوده است .

تا به امروز با انبوهی از اسامی مختلف که هر کدام به نوعی گوشه چشمی به استانداری مازندران دارند مواجه شدیم ،اما در جدید ترین اخبار رسیده چه کسانی مشغول رایزنی برای فتح استانداری مازندران هستند ؟ خبرها حاکی از آن است که استاندار فعلی زنجان نیز به جمع مدعیان و رقبای استانداری مازندران اضافه شده است ، او حدود یک سال قبل به عنوان استاندار زنجان توسط هیئت دولت انتخاب شد ، اسد الله درویش امیری اصالتا مازندرانی است و سوابق خوبی در کارنامه دارد ، در میان این سوابق تنها سبقه او در مازندران عضو شوراي فرماندهي و قائم مقام سپاه پاسداران شهرستان هاي غرب مازندران و فرمانداری نوشهر می باشد .

درویش امیری پیش از استانداری زنجان، معاونت حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور را در اختیار داشت ، این مدیر مازنی که اکنون کوله باری از تجربه را با خود حمل می کند گویا به دنبال استانداری مازندران است و به نظر می رسد قدرت لابی خوبی در دولت داشته باشد ، درویش امیری که اصلاح طلب نیز می باشد یک بار توسط هیئت دولت به عنوان استاندار انتخاب شد حال دور از ذهن نیست که برای استانی دیگر که دست بر قضا زادگاهش نیز می باشد موفق به کسب تایید هیئت دولت شود .

گزینه جدیدی که این روزها گویا به شدت پیگیر است و رایزنی های مختلفی نیز انجام داده است در حال حاضر مدیر حقوقی شرکت شستا می باشد ، او نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس ششم و هفتم بوده است .

ولی الله رعیت که در سال های گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرده است این روزها خود را به جمع انبوهی از رقبا وارد کرده است تا او هم شانس خود را امتحان کند ، رعیت که در بین حامیان خود در قائم شهر به مرد صنعت و اشتغال شهرت دارد برای مجلس دهم کاندیدا شده بوده اما صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تایید نشد ، بعد از انتخابات هم رعیت به واسطه نزدیکی اشت با مدیر عامل شستا به عنوان مدیر حقوقی این شرکت مشغول به کار شد .

رعیت اصلاح طلب را نمی توان دست کم گرفت ، او هم تقریبا در بین رقبا از مدعیان قدرتمند محسوب می شود که در این دولت می تواند نفوذ خوبی داشته باشد .

شخص دیگری که گویا این روزها سودای استاندار شدن را در سر می پروراند ید الله طاهر نژاد است ، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس پنجم ، آشنایی طاهرنژاد با مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ و عملیات کربلای 5 باعث شد که پس ازجنگ در تیم وی حضور داشته باشد و به همین علت توانست پله های ترقی خیلی زود و در عنفوان جوانی طی کند، او متولد 1336 و اصلاح طلب می باشد ، طاهر نژاد  در میان مردم و شهروندان شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت دارای هواداران زیادی است.

او تقریبا یک سیاستمدار جنجالی بوده است ، بعد از رد صلاحیت وی برای مجلس ششم هواداران او از غرب مازندران به پایتخت سفر کردند و در مقابل شورای نگهبان دست به تحصن زدند ، طاهرنژاد بعد از رد صلاحیت از آنجایی که در حزب کارگزاران روابط نزدیکی با اسحاق جهانگیری داشت به عنوان معاون وی در وزارت صنعت و معدن مشغول به کار شد ، طاهر نژاد اما در انتخابات گذشته مجلس نیز نامزد شد ، او برای دهمین دوره انتخابات مجلس کاندیدا شد اما بازهم رد صلاحیت شد ، او بعد از رد صلاحیتش در گفتگویی اظهار کرد : همه رجال سیاسی کشور از رئیس جمهور و وزیر کشور گرفته تا دیگران نسبت به این موضوع تعجب کردند .

حال این چهره سیاسی و جنجالی که عضو هیئت مدیره شرکت بزرگ و معروف جهانی کیسون می باشد و فعالیت های تجاری فراوانی بویژه در حوزه نفت و پتروشیمی دارد مشغول رایزنی برای مدیریت در بالاترین سطح مازندران می باشد ، باید دید با توجه به اینکه طاهرنژاد به علت جنجالی بودنش در سیاست هیچ گاه نتوانسته پست بالای دولتی بگیرد چقدر می تواند برای استاندار شدن لابی کند ، نام او قبلا هم بر سر زبان ها افتاد اما نه او و نه هیچ شخص دیگری موفق نشد تا جایگزین ربیع فلاح شود .

این روزها برای مردم و خیلی از سیاسیون خیلی جالب است تا ببینند بالاخره چه کسی جایگزین ربیع فلاح می شود و این کلاف سردرگم به دست چه کسی باز می شود .

آیا از میان همین گزینه ها که همگی بومی می باشند استاندار مازندران انتخاب می شود و یا دولت گزینه غیر بومی را برای مازندران انتخاب می کند .

مدعیان فراموش نکنند که اگر بین خودشان به اجماع نرسند و این عدم هماهنگی بین آنها که بعضا منجر به جبهه گرفتن مقابل یکدیگر می شود به صلاح مردم استان نیست و شاید دولت برای پایان دادن به جنگ مدعیان بومی استانداری گزینه ای غیر بومی را به مازندران بفرستد .

بهتر است اولویت پیشرفت استان و رفاه مردم مازندران باشد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • یاسر انتظامی
    شنبه 10 تير 1396-11:1


    سلام.
    هرکسی که آقای رعیت را دیده باشد یقینا به توان بالا وتیز هوشی این مرد صنعت اذعان دارد ، او توان مدیریت یک استان و صنعتی نمودن استادن مازندران را دارد.
    به نظرم دولت روی بهترین گزینه برای رفع بیکاری مازندران دست گذاشته است.
    ولی رعیت= اشتغال جوانان