آخرین عناوین

دوشنبه 8 خرداد 1396-11:59 کد خبر:43316

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

کارگزاری‌های توزیع کود از عرضه کودهای تقلبی جلوگیری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کارگزاری‌های توزیع کود باید نظارت‌های لازم را داشته باشند و از عرضه کودهای تقلبی جلوگیری کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، عزیزاله شهیدی‌فر صبح امروز در ستاد تغذیه گیاهی اظهار داشت: برای محصولاتی مانند برنج، گندم، کلزا و باغات باید سطح عملکرد افزایش پیدا کند و تغذیه گیاهی در افزایش عملکرد بسیار بااهمیت است.

وی ادامه داد: در تغذیه گیاهی باید بر مدیریت آفات و بیماری‌ها وعلف‌های هرز و مدیریت تغذیه گیاهی توجه زیادی شود چراکه رعایت این موارد سبب افزایش تولید می‌شود و به‌ عنوان نمونه در کلزا عملکرد تا 4 تن در هکتار افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در تولید گندم و برنج هم باید به تغذیه گیاهی و افزایش تولید توجه زیادی شود و در این راستا کارگزاری‌های توزیع کود باید نظارت‌های لازم را داشته باشند و از عرضه کودهای تقلبی جلوگیری کنند.

شهیدی‌فر با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم مازندران باید از 67 هزار هکتار به 50 هزار هکتار برسد، گفت: در این راستا تولید را باید به 200 هزار تن افزایش دهیم و این افزایش تولید در محصولاتی مانند کلزا و برنج هم مطرح است که این امر تنها از طریق تغذیه گیاهی صحیح و مناسب به‌دست می‌آید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :