آخرین عناوین

يکشنبه 7 خرداد 1396-13:37 کد خبر:43299

آخرین خبر از انتخابات شورای اسلامی شهر ساری!!!

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری باطل شد؟!/جو سازی ها صحت ندارد

یک منبع آگاه گفت: هیأت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر ساری طی ارسال نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات این شهرستان، ابطال انتخابات شورای شهر ساری را اعلام کرد اما جو سازی  ها صحت ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،یک منبع آگاه دقایقی پیش اظهار داشت: هیأت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر ساری طی ارسال نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات این شهرستان، ابطال انتخابات شورای شهر ساری را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی ساری به‌مدت پنج روز فرصت دارد نسبت به بررسی ابطال انتخابات اقدام کند، افزود: نظر هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر ساری بر ابطال انتخابات است.

این منبع آگاه گفت: ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر ساری در راستای تخلفات گسترده و خرید و فروش آرا بوده است.

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ما این خبر را تأیید کرد.

به گزارش خزرخبر؛هنوز هیات نظارت استان و وزارت کشور در این مورد اظهار نظر نکرده اند و احتمال تایید انتخابات و یا جا به جایی برخی از کاندیداها نیز وجود دارد.

*پرونده انتخابات شورای پنجم ساری به مرجع بالادست ارجاع شد
 پس از اعلام نتیجه انتخابات شورای پنجم ساری از سوی فرمانداری و اعتراض برخی از نامزدهای انتخابات به نتیجه انتخابات هیئت نظارت با بررسی اعتراض نامزدها اعلام نظر نموده و پرونده انتخابات را به مرجع بالاتر ارجاع داده است.
طبق قانون انتخابات شوراها ابطال انتخابات تنها توسط هیئت مرکزی نظارت انتخابات شوراهای کشور صورت میگیرد و هیئت نظارت استان صرفا می تواند پیشنهاد این کار را بدهد ولاغیر.
اینک با ارجاع پرونده انتخابات شورای پنجم ساری به هیئت نظارت استان، امکان تایید انتخابات و یا ارجاع پرونده به هیئت مرکزی نظارت وجود دارد.
ماده ۵۸ قانون انتخابات؛ در انتخابات شوراهای اسلامي شهر توقف يا ابطال انتخابات يك يا چند شعبه اخذ رأی كه در سرنوشت انتخابات مؤثر باشد به‌ پيشنهاد هيأت نظارت استان و تأييد هيأت مركزی نظارت خواهد بود.

در نتیجه باید منتظر اعلام نظر استان و همچنین هیات مرکزی نظارت باشیم که احتمال هر اتفاقی غیر ممکن نخواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :