آخرین عناوین

سه شنبه 2 خرداد 1396-14:33 کد خبر:43226

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

از نوسانات قیمت مرغ تا تکرار تراژدی تلخ برای مرغداران مازندران

تولید باید برای تولیدکننده با سود هرچند اندک همراه باشد، اما مرغداران مازندران سریال‌های تلخی تجربه کردند که ادامه این روند به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر خواهد شد.


خزرخبر: قیمت مرغ در روزهای اخیر نوساناتی داشته و براساس گزارش‌ها دوباره به قیمت قبل برگشته است.

طی ماه‌های اخیر تولیدکنندگان مرغ مازندران علاوه بر مشکلاتی مختلفی که در بحث قیمت تجربه کردند با افزایش قیمت جوجه مواجه شدند که با توجه به قیمت ثابت مرغ موجب شد متضرر شوند.

همچنین نوروز امسال نیز نتوانستند سود مناسبی کسب کنند و تولید مرغ و هزینه‌های آن سر به سر بوده است.

نکته مهم این است که تولید برای تولیدکننده با سود هرچند اندک همراه باشد اما مرغداران مازندران سریال‌های تلخی تجربه کردند که ادامه این روند به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر خواهد شد.

*ضرورت حفظ امنیت تولید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره ، اظهار کرد: قیمت مرغ برای حدود سه یا چهار روز قیمت نوسانی داشت که دلیل آن افزایش تقاضا بوده است.

عطاءالله حسن‌زاده قبل از این افزایش قیمت، مرغ به 4 هزار تومان رسید و مرغداران در این زمینه متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با قیمت 4 هزار و 700 تا 5 هزار تومان قیمت متعادلی است، گفت: باید امنیت تولید حفظ شود و تولیدکنندگان بتوانند به تولید ادامه دهند.

*نگرانی در زمینه تأمین مرغ نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره ، اظهار کرد: قیمت مرغ افزایش یافت که دوباره به قیمت قبل برگشت.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه مرغ به اندازه کافی داریم، اضافه کرد: سهمیه طرح ضیافت نیز پیش‌بینی شده است و با هماهنگی در جلسه تنظیم بازار توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه نگرانی در زمینه تأمین مرغ نداریم، تصریح کرد: مرغ منجمد سالم بهداشتی به میزان کافی داریم و در فروشگاه‌های مشخص توزیع می‌شود.

براساس این گزارش، قیمت مرغ در دوره‌های گذشته نوسانات مختلفی تجربه کرده است و افزایش قیمت جوجه روی این موضوع تأثیر گذاشته است که لازم است در این زمینه تمهیدات جدی اندیشیده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :