آخرین عناوین

شنبه 2 ارديبهشت 1396-17:59 کد خبر:41825

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

نامناسب بودن وضعیت ساماندهی پسماند در مازندران/محیط زیست نگاه سیاسی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه اوضاع ساماندهی پسماند در استان چندان مناسب نیست، گفت: باید به صورت جدی در این زمینه ورود داشته باشیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: سرعت تخریب محیط زیست در دنیا بسیار زیاد است، به همین دلیل باید از ظرفیت سطوح مختلف اجتماعی برای جلوگیری از تخریب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حفظ محیط زیست باید به یک ارزش تبدیل شود و این موضوع در جامعه به خوبی نهادینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: محیط زیست با توسعه مخالفتی ندارد ولی به دنبال توسعه پایدار هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه در بهره‌برداری منابع تجدیدپذیر باید دقت‌ نظر مناسبی انجام شود، افزود: مباحث زیست محیطی در توسعه باید مدنظر قرار گیرد.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره اینکه اقلیم شبیه مازندران در اروپا وجود دارد، گفت: این کشورها برای توسعه پیوست زیست محیطی تهیه کردند.

وی با بیان اینکه محیط زیست دغدغه، اشتغال و تولید دارد، افزود: در کنار این دغدغه باید حفظ محیط زیست مد نظر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه بحث آموزش در سطوح مختلف اجتماعی باید پیگیری شود، گفت: مهم‌ترین مشکل استان مدیریت پسماند است، چرا باید این همه سال انباشته شود، باید مسائل محیط زیست مطالبه اجتماعی تبدیل شود.

این مسئول با اعلام اینکه محیط زیست نگاه سیاسی ندارد، گفت: حفظ محیط زیست مشکل جدی استان است.

ابراهیمی‌کارنامی در ادامه به برنامه ‌ریزی برای ساماندهی پسماند در دو نقطه از استان اشاره کرد و افزود: در حوزه کمپوست باید اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اوضاع مکان‌های دپو زباله در مازندران بسیار نامناسب است، گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی که از مراکز دفن زباله داشتیم، اوضاع ساماندهی پسماند در چالوس، بابل و ساری نامناسب است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :