آخرین عناوین

شنبه 2 ارديبهشت 1396-8:58 کد خبر:41812

معضل تمام نشدنی زباله استان مازندران:

انتقال روزانه 30 تن زباله‌ از محمودآباد به آمل/بخشی از زباله در کنار ساحل سوزانده می‌شود

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: معضل اصلی این شهرستان زباله بوده که روزانه 30 تن از زباله‌ها با تعامل شهرداری به محل دپوی زباله آمل منتقل می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، یاسر سالار اظهار داشت: در دو دهه قبل عبارت حفظ محیط زیست به گوش ما هم نخورده بود اما با رشد چشمگیر جمعیت و مصرف بی اندازه از منابع و انرژی عادت مصرف ما تغییر نکرده است.

وی افزود: تغییر دادن سخت و دشوار است ولی با آموزش صحیح به فرزندان و نسل جوان که به دنیای مجازی و اطلاعات دسترسی دارند می‌توان با آموزش بیشتر در مدارس برای حفظ محیط زیست گام برداشت.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد خاطرنشان کرد: از طریق طرح موفق همیار محیط زیست می‌توانیم با استفاده از دانش‌آموزان و تشکل‌های زیست محیطی روزنه‌ای برای حفظ آینده محیط زیست سرمایه‌گذاری کرد.

این مسئول یادآور شد: وقتی بحث توسعه پایدار می‌شود یعنی زمانی این اتفاق می‌افتد که توسعه همه ‌جانبه باشد نه در یک بخش خاص مثلا وقتی درآمد سرانه یک کشور بالا برود به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید ملاحظات زیست محیطی همسو باشد.

سالار ادامه داد: چنانچه ملاحظات زیست محیطی لحاظ نشود توسعه محکوم به شکست می‌شود چون اثرات مخرب زیست محیطی در بلند مدت نمایان می‌شود و موجب بالا رفتن هزینه درمان بیماران کشور می‌شود.

وی درباره اقدامات اداره محیط زیست در محمودآباد گفت: با تلاش مسئولان شهرستانی این اداره در سال 1391 راه‌اندازی شد و هم اکنون با پیگیری مسئولان حدود 80 درصد از سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی تشبندان به اتمام رسیده است.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد افزود: معضل اصلی محمودآباد زباله بوده که روزانه 30 تن از زباله‌ها با تعامل شهرداری به محل دپوی زباله آمل منتقل می‌شود که بخشی از این زباله در محل دپوی آن در کنار ساحل سوزانده می‌شود که نیروهای ما بازدید مستمر از این مکان دارند.

این مسئول تصریح کرد: برنامه دیگر ما حفظ گونه‌های پرندگان مهاجر در فصل زمستان بوده که با فعالیت تمام وقت از این پرندگان به‌ ویژه تالاب قوی سرخ رود حفاظت انجام می‌شود.

سالار درباره نام‌گذاری روز زمین اظهار کرد: این برنامه از سال 1969 میلادی توسط فردی بنام مک لونل به سازمان ملل ارائه شد که همه ساله در سراسر دنیا مراسمی در این باره برگزار می‌شود و شعار امسال همه با هم به سوی زمین پاک است.

وی در پایان گفت: درک مسائل محیط زیست برای اذهانی که امور را از دریچه تنگ منافع خصوصی یا سوداگری صرف می‌نگرد آسان نیست به همین دلیل آموزش عمومی مردم در زمینه محیط زیست باید در دستور کار رسانه‌ها و مراکز تبلیغی قرار گیرد تا از این طریق نگرش آنها را نسبت به طبیعت اصلاح کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شنبه 2 ارديبهشت 1396-13:4


    زباله نه تنها باعث بیماری ، تعفن و زشتی محیط زیست می گردد بلکه می تواند با آلوده کردن خاک ،آب و هوا خسارات زیادی به بار اورد.
    که رسیدن به پایین ترین سطح آلودگی مستلزم هماهنگی برنامه های مدیریت شهری و مدیریت دفع زباله و ادارات محیط زیست و بهداشت محیط می باشد که این امر با آموزش بهداشت و بالا بردن سطح اگاهی مردم در سطح شهر ها و روستاها نیز امکانپذیر می باشد.