آخرین عناوین

پنجشنبه 31 فروردين 1396-9:25 کد خبر:41800

شهردار نكا اعلام کرد:

خسارت 400 میلیارد تومانی شهروندان نکایی به اموال عمومی/به‌ دنبال آرمان‌شهر هستیم

شهردار نکا از خسارت 400 میلیارد تومانی شهروندان این شهر به اموال عمومی خبر داد و گفت: این تخریب اموال عمومی در این شهر بسیار فراتر از شهرهای همجوار است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، شهرداری نکا در آستانه 65 سالگی خود، در حالی تجربه مدیریتی سی و دومین شهردار را تجربه می‌کند که روح‌الله جمشیدی، شهردار نکا توجه به تبدیل شدن این شهر به آرمان شهر مهدوی را یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار خود در کنار همه برنامه‌های عمرانی این شهر با قوت دنبال می‌کند.

شهردار نکا چهارشنبه‌ شب در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با برشمردن تعهدات خود در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تأکید بر اسلامی بودن جامعه و توجه به این امر مهم اسلامی در شهر، گفت: در جامعه و نظامی اسلامی زندگی می‌کنیم که نیازمندی‌های ماهم باید براساس این نظام باشد و براساس اسلامی بودن مسائل باید مورد توجه باشد.

 روح‌الله جمشیدی اظهار کرد: در مدیریت شهری نکا به دنبال آرمان‌شهر هستیم که آرمان‌شهر اسلامی، مهدوی و علوی مدنظر است و به دنبال آرمان شهر مهدوی باید مواردی دنبال شود و باید پله‌های ترقی را در این راستا  طی کنیم که دارای خصوصیت‌های مختلفی همچون عدالت‌محوری، احترام به افکار عمومی، رعایت حقوق شهروندی، الگوساز بودن مدیران شهری، رفاه اجتماعی و پیشرفت جامعه، توجه ویژه و اعتماد به جوانان و مبارزه با بدعت‌ها از جمله این موارد برای رسیدن به آرمان‌شهر مهدوی است که باید طوری برنامه ‌ریزی شود که منتظر واقعی امام زمان(عج) باشیم و توجه شود که برای رسیدن به این مهم، زمان مهم نیست بلکه تلاش مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام شده و در دست انجام این شهر گفت: در بهمن سال گذشته با تحولات مختلف در شهرداری نکا، بودجه شهرداری 20 میلیارد تومان بود که 13 میلیارد و 200 هزار تومان از بودجه وصول شده بود و در همین راستا، بدهی ما بالای 10 میلیارد تومان بود.

شهردار نکا با اشاره به آغاز نهضت آسفالت در سال گذشته، یادآور شد: 25 هزار متر مربع آسفالت در خیابان اصلی انجام شد که امسال ادامه آن کار انجام می‌شود و 50 هزار مترمربع از آسفالت معابر و کوچه‌ها را از سطح خیابان اصلی انجام می‌دهیم.

این مسئول، تعهد بعدی شهرداری نکا را اقدامات در جهت زیباسازی اعلام کرد که از تمام طرفیت‌ها استفاده شد که تمام مناطق شهری نکا در ایام عید، از المان و نورپردازی برخوردار شدند.

جمشیدی با اشاره به بودجه 25 میلیارد تومانی سال جاری شهرداری نکا بیان کرد: از تعهد بعدی آزادسازی معابر بود که در پروسه اداری گیر کرده و به سرانجام نرسید آزادسازی بود که با تیم آزادسازی معابر در سال 95 در بودجه 2 میلیارد و 800 هزار تومان برای آزادسازی پیش‌بینی شد که اکنون با 5 میلیارد تومان مبادلات بین شهرداری و مالکان انجام شد و امسال بخش مهمی از بودجه شهرداری برای آزادسازی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 تولید کارخانه آسفالت 10 هزار تن بود، افزود: آسفالت 24 کوچه شهر نکا از طریق همین آسفالت کارخانه نکا انجام و 3 هزار و 500 تن روکش آسفالت شهری از این محل انجام شد.

شهردار نکا با اشاره به تغییر نگاه حوزه عمرانی در سال جاری خاطرنشان کرد: برای سال جدید نگاه ما تغییر کرد و در حوزه عمرانی با نگاه متفاوت وارد شدیم تا نیازسنجی شود و کوچه‌های خاکی ما که براساس برآورد 71 هزار مترمربع نیازمند آسفالت و زیرسازی است با اعتبار 45 میلیارد ریالی آسفالت شود که بر همین اساس آسفالت 16 کوچه در دستور کار است که از فروردین ماه اجرایی شد.

این مسئول با گلایه از برخی کنده‌کاری‌های شهری که موجب نارضایتی عمومی شده است، افزود: از همراهی نکردن برخی از مسئولان شهری در کنده‌کاری‌های زیربنایی گلایه‌مند هستیم چرا که رضایت عمومی مردم و شهروندان تأمین نشده است و به عنوان نمونه شرکت مخابرات با کابل‌کشی و فیبر نوری، آب، برق، گاز و فاضلاب هم از دیگر نهادهایی هستند که رضایت عمومی مردم را در این کنده‌کاری‌ها جلب نکردند.

جمشیدی گفت:  شاید این کنده‌کاری‌ها و تخریب آسفالت دو متر در دو متر، میلیون‌ها تومان خسارت بر ما وارد کند و لکه‌گیری‌ها افزایش یافته و خسارت‌ها دهها برابر شود که دستگاه‌ها باید فکر کنند که نمی‌شود ما آسفالت بدهیم و بقیه بکنند و البته شاید در بسیاری از موارد ما مجوز این کنده‌کاری‌ها را هم بدهیم اما انتظار داریم دستگاه‌ها برنامه‌ها را در اول سال به شهرداری ارائه دهند.

*خسارت 400 میلیارد تومانی شهروندان به اموال عمومی

وی با اشاره به تخریب بالای اموال عمومی در شهر نکا اظهار کرد: این تخریب اموال عمومی در این شهر بسیار فراتر از شهرهای همجوار است که به دلیل ناهنجاری‌های جامعه اتفاق می‌افتد و مثل چراغ‌های شهرداری که دفن است و توسط برخی شهروندان تخریب می‌شود و بسیاری از موارد مشابه آن که در یک کلمه تخریب اموال عمومی در مدیریت شهری نکا بسیار بالا است و از تخریب این اموال در حدود 400 میلیارد تومان خسارت به شهر وارد شد.

شهردار نکا همچنین توجه به قوانین شهرداری‌ها به بحث فرهنگی و اجتماعی را بسیار کوچک و خلاصه دانست که در همین بخش به بحث عفاف و حجاب در گستره بیشتری پرداخته شده و شهرداری نکا هم برهمین اساس، برای نخستین‌بار جشن خانواده‌های پاکبان و تجلیل از عملکردشان را  برگزار و از خانواده‌های آنان به‌ عنوان عنصر صبر تجلیل شد که در تجلیل از عفاف و حجاب، چادر به این خانواده‌ها هدیه شد.

این مسئول پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نکا را ساختمان شماره دو آتش‌نشانی اعلام کرد که که پیمانکار و قسمتی از بودجه گرفته شد که به زودی در روبروی حسینیه سیدالشهدا با اعتبار 400 میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود که 250 میلیون تومان از این اعتبارات از سازمان شهرداری گرفته و بقیه از منابع داخلی تأمین می‌شود.

جمشیدی، کلنگ‌ زنی ساختمان حمل و نقل و ساختمان غسال‌خانه را از دیگر طرح‌های در دست اقدام دانست که غسال‌خانه قدیمی در بافت شهری قرار داشت و اکنون پشت پلیس راهور، بنا شد ساختمان جدید احداث شود که برخی افراد سودجو احساس مزاحمت می‌کنند تا ایجاد نشود.

وی ادامه داد: برای پارک محلی شهدای گمنام هم نقشه آماده شد و به مناقصه گذاشته می‌شود که از تمام شرکت‌های بومی دعوت می‌شود در مناقصه شرکت و با قیمت مناسب‌تری برنده شوند.

* بدهی 1300 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها

شهردار نکا با اشاره به آب شدن بودجه‌های دولتی در شهرداری افزود: در گذشته شهرداری‌ها از بودجه دولتی ارتزاق می‌شدند و حدود یک دوم تا یک سوم از بودجه شهرداری‌ها از طریق دولت تأمین می‌شد که به مرور کم شد و اکنون در مجموع در کل کشور دولت یک‌هزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری‌ها بدهکار است که اگر یارانه سوخت، ارزش افزوده و هزینه‌های جرائم رانندگی به درستی به شهرداری‌ها پرداخت شود شاید وضع بهتری داشته باشیم.

جمشیدی، همچنین گردشگری را از مسائل مهمی دانست که موضوع قابل پردازش برای همگان است که در برخی شهرها گردشگری و درآمد حاصل از آن، کمک‌کار شهر  است اما نکا با وجود بکر بودن در گردشگری به الزامات لازم نرسید که البته اصرار مدیران کشوری بر گردشگری در شرق مازندران است که یک منطقه گردشگری برای شرق این استان در نظر گرفته شود.

این مسئول اضافه کرد: از ظرفیت گردشگری شهر غافل نیستیم و انتظار داریم روستاهای مجاور شهر، برای حوزه گردشگری وارد و بستری برای گردشگری شهرستان انجام شود.

جمشیدی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با شعار به سرانجام نمی‌رسیم که البته در شهرداری نکا در این حوزه تلاش شد تا ظرفیت شهری شناخته شود که با توجه به دارا بودن  طرح دریا، منطقه گردشگری چشمه قرمرض و تپه نارنج‌باغ که  از ظرفیت شهرستان برای اشتغال هستند و در گذشته به پیمانکار واگذارمی‌شد، امسال با مدیریت خود شهرداری باشد.

وی با اشاره به وجود بیکاری در شهر نکا بیان کرد: در دو ماه گذشته تاکنون بیش از 400 نفر تقاضای اشتغال کار به شهرداری دادند و به این اداره برای اشتغال مراجعه کردند که امیدواریم با این اقدامات تولید و اشتغال انجام  شود که اگر مدیریت مناسب انجام شود روزانه درآمد مناسبی خواهیم داشت که البته در گذشته به اشتغال توجه می‌شد اما فکری برای تولید نبود و اکنون تلاش داریم هر دو با هم دیده شود.

شهردار نکا با تأکید بر استفاده و استقبال از ایده و نظر مفید همه کارشناسان از هر نوع فکر و سلیقه در امور شهری گفت: تلاش کنیم با تمام سلایق شهر را بسازیم که اگر اینچنین نشود آیندگان ایراد می‌گیرند.

*سامانه 137 در اختیار شهرداری نیست

مسئول روابط عمومی شهرداری نکا نیز در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر چگونگی فعال نبودن سامانه 137 در شهرداری نکا گفت: سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری سامانه‌ای برای ثبت و پیگیری درخواست‌های مردمی و پاسخگویی به آنان است که اکنون در اختیار شورای اسلامی شهر نکا است و در اختیار شهرداری نیست.

محسن سلطانی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر نکا در دوره‌های مختلف بر این عقیده بودند که مردم باید با آنان به عنوان منتخبین خود در تماس بوده و ارتباط داشته باشند و مشکلات را بیان کنند و لذا با وجود اینکه شهرداری مشتاق در اختیار گرفتن این سامانه است اما اکنون این سامانه در نظارت و اختیار شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از چگونگی عملکرد سامانه 137 شهرداری تهران افزود: تلاش شد تا سامانه‌ای مشابه 137 شهرداری تهران در نکا راه‌اندازی شود که با مقاومت اعضای شورای اسلامی شهر نکا مبنی بر اینکه خود پاسخگوی شهروندان باشند، این سامانه در شورای اسلامی باقی ماند.

* اجرای طرح تفضیلی نکا در یک ‌ماه آینده در نکا

معاون شهردار نکا با اشاره به اینکه طرح جامع شهری نکا در سال 78 و با جاری شدن سیل در نکا اجرایی شد، بیان کرد: از سال 78 تا 91 طرح هادی در نکا اجرایی شد و به دلیل طولانی شدن این طرح اجرای طرح تفضیلی در سال 96 در دستور کار قرار گرفت که در یک ‌ماه آینده اجرایی می‌شود.

موسی خلیلی افزود: نکا از جمله شهرهایی است که از شمال به دریا و از جنوب به کمربندی محصور شده است باید برای ساخت و ساز، ارتفاعی بالا رفت تا مشکلات ناشی از فضای سبز، واحدهای مسکونی و تجاری رفع شود که در طرح تفضیلی توجه به بلندمرتبه‌سازی در نکا توجه شده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی‌های شهری نکا از مسائل مهم در دست اقدام است، گفت: آزادسازی معابر و شناسایی گره‌های ترافیکی در نکا از مسائل مهمی است که با تیم مجرب انجام شد و در تقاطع نیروگاه و 30 متری 27 ملک برای آزادسازی در نظر گرفته شد که معادل چهارهزار و 200 متر مربع است که اعتبار پیش‌بینی شده برای آزادسازی این املاک 5 میلیارد تومان است که تاکنون یک‌هزار و 387 متر مربع تملک شده که با خالی از سکنه شدن این ملک‌ها، تخریب انجام می‌شود.

براساس این گزارش، آزادسازی معابر و رفع گره‌های ترافیکی از شهر نکا از جمله نیازها و خواسته‌های مهم شهروندان نکایی است که در گذشته به دلیل اعتبارات ناکافی، زمان اندک و شاید کافی نبودن تیم مطالعاتی و شناسایی این گره‌های ترافیکی تا حدودی مسکوت مانده بود و از سال گذشته این مهم با قوت در حال انجام است که تاکنون بیش از یک چهارم تملک ملک‌های معارض برای آزادسازی در نکا انجام شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :