آخرین عناوین

چهارشنبه 30 فروردين 1396-9:12 کد خبر:41784

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ 150 موتورسوار در سال گذشته در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تعداد كشته‌ شدگان موتورسوارها در حوادث ترافيكی را 150 نفر اعلام كرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی تعداد کشته‌ شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی را 150 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: براساس آمار مراکز ساری و میاندورود با تعداد 25 نفر، بابل با 21 و بهشهر و آمل با 12 نفر بیشترین شهر و نور و رامسر هر کدام با تعداد دو نفر، کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با 27، شهریور با 17 و تیر با 15 مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد 4 نفر در اسفندماه ثبت شده‌ است.

عباسی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 54 فوتی است و کمترین گروه سنی کمتر از 10 سال با دو فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد 108 نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی خاطرنشان کرد: تعداد 126 نفر راننده موتور و 23 نفر هم سرنشین موتور هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: شایع ‌ترین دلیل مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته بوده که امیدواریم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :