آخرین عناوین

يکشنبه 27 فروردين 1396-9:9 کد خبر:41744

بازتاب‌ منفی سفر دولت به مازندران:

رقیب‌تراشی ربیع فلاح برای روحانی در مازندران

عدم پرداخت تسهیلات خسارت سرما به باغداران و اعلام رضایتی که استاندار به روحانی گزارش داد، زمینه را برای انتقاد از عملکرد دولت در مازندران فراهم کرد.


به گزارش خزر خبر و به نقل از بلاغ، وعده‌های عملیاتی نشده دولت در حوزه اقتصادی بزرگترین رقیب انتخاباتی روحانی در دوران انتخابات سال 96 است.

در گوشه و کنار با توجه به مشکلاتی که در استان‌ها به وجود می‌آید و عدم تحرک نمایندگان دولت در رفع این مشکل، فرصت‌سوزی جدی را برای دولت فراهم می‌‌کند.

عدم پایبندی دولت به قول رفع مشکل اقتصادی پس از 100 روز و تکذیب اظهارات انتخاباتی سال 92 در نشست خبری سال 96 گویای عدم توانمندی تیم روحانی در رفع مشکل اقتصادی کشور است.

از سوی دیگر سفرهای دولت به استان‌های کشور و قول‌های عملیاتی نشده نیز نشان داد که تیم روحانی نمی‌تواند تحرک مناسب اقتصادی در کشور ایجاد کند.

مشکلات اقتصادی این روزها یکی از دغدغه‌های جدی مردم است، بیکاری جوانان، افزایش طلاق، آمار بالا اعتیاد، افزایش دریافت مالیات، عدم تغییر در میزان یارانه دریافتی و در برابر آن افزایش سالیانه قیمت حامل‌های انرژی، کاهش روزی کاغذ آمار تورم و بالا بودن نرخ رکود اقتصادی، عدم اجرای طرح‌های عمرانی در سطح کشور، بلاتکلیف بودن پروژه‌های نیمه تمام، عدم توانمندی دولت در تامین مسکن جوانان، افزایش واردات، کاهش صادارت، تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و بی‌مهری دولت به روستاییان از مواردی است که به صورت عینی قابل مشاهده است و مردم این مشکلات را هر روزه در سطح جامعه لمس می‌کنند.

با وجود این مشکلات، نمایندگان دولت در سطح استان‌ها در زمان آغاز به کار خویش به تبع دولت مرکزی قول‌های برای رفع مشکلات اقتصادی ارائه کردند و به دلیل عدم توانمندی دولت برای رفع مشکل اقتصادی قول‌های بر زمین مانده زیادی از سوی نمایندگان دولت در استان‌ها هم وجود دارد و به نوعی به همه مردم ثابت شد که وعده‌ها دولت در حرف باقی می‌ماند و قدرت رفع مشکل اقتصادی توسط این دولت وجود ندارد.

در استان مازندران هم مشکلاتی از دولت قبل وجود داشت، دولت یازدهم با قول رفع این نقائص ربیع فلاح را که رئیس ستاد روحانی در مازندران بود را به عنوان استاندار منصوب کرد.

استاندار در یک سال اول فقط مانند دولت مرکزی به دنبال نقد عملکرد دولت قبل و شناسایی موقعیت استان و تغییر و تحول بود و در طی این مدت برنامه مدونی برای رفع مشکلات اقتصادی استان نداشت و این بی‌برنامه‌گی در سال‌های بعد هم ادامه یافت.

استان مازندران در این مدت باری به هر جهت مدیریت می‌شد و مشکلات استان از سوی رسانه‌ها، مردم و گاهی توسط نمایندگان و برخی مواقع از سوی اعضای شورای شهر مطرح می‌شد.

پس از مدتی بحث سفر هیئت دولت به مازندران مطرح شد، در روز سفر انتظار بود که استاندار مازندران مطالبات جدی از دولت را در جمع مردم مرکز استان مطرح کند که عدم طرح مطالبات جدی از سوی استاندار مازندران در جمع مردم موجی از نگرانی را در بین مردم استان ایجاد کرد.

ناتوانی متولیان استانی در رفع مشکلات بخش کشاورزی و گردشگری استان، نشان از ضعف جدی مدیریت در این بخش دارد و از همه نگران‌کننده‌تر اعلام رضایت یک جانبه استاندار مازندران از عملکرد خویش در سفر اول و بخش نگران ‌کننده این روزها گزارش اعلام رضایت باغداران مازندرانی از جانب استاندار به رئیس ‌جمهور بود.

این در حالی است که محمد دامادی رئیس مجمع نمایندگان مازندران در جمع خبرنگاران از مشکلات بخش جدی باغداران به ویژه سورتینگ ‌داران و جلسه‌ای که در این ارتباط داشت خبر داد.

مسئولان استانی شاید به ظاهر توانستند سفر را مدیریت کرده و بدون حاشیه به اتمام برسانند اما اقدامات کاملا یک طرفه و یک جانبه آنها نه تنها بازخورد مناسبی برای دولت نداشت بلکه زمینه برای دلخوری و رنجش کشاورزان را فراهم کرد.

از طرفی عدم توجه هیئت دولت به درخواست مجمع نمایندگان مازندران و اظهار گلایه احمدی لاشکی و محمد دامادی نیز نشان داد که نه تنها مردم بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این‌گونه رفت و آمدهای که ثمره‌ای برای استان نداشت گلایه داشتند.

به نظر می‌‍رسد که در ارتباط با افتتاح پروژه‌ها هم گلایه‌های وجود دارد که محمد دامادی به صورت غیرمستقیم نسبت به این موضوع مطالبی را مطرح کرد و بیان باقی قضایا را به فرصت دیگر موکول کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :