آخرین عناوین

پنجشنبه 24 فروردين 1396-23:3 کد خبر:41721

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

بهره‌ برداری سیاسی از اعتکاف ممنوع/دکان باز کردن برخی کاندیدا با برپایی مراسم‌های مذهبی

کاندیدای شورای شهر از هر فرصتی در مناسبت‌های مختلف با برپایی مراسم‌های مذهبی برای خود دُکانی باز کرده‌اند و به‌دنبال نمایان کردن چهره خود به مردم هستند.


خزرخبر: اعتکاف بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است و فرد معتکف در ایام اعتکاف از تمام خواسته‌های دنیایی فاصله گرفته و برای تقرب الهی به راز و نیاز با خدای خود خلوت می‌کند.

در حقیقت اعتکاف فرصت خوبی برای مرور و جبران اعمال و کردار انسان است که افراد از علایق مادی به قصد بهره بردن از ارزش‌های معنوی دست می‌کشند تا به بی‌نهایت متصل شوند.

موضوع مهم این بوده در حال حاضر شاهد بهره‌ برداری‌های سیاسی از مراسم اعتکاف هستیم که توسط برخی کاندیداهای سودجو صورت گرفته است.

با وجود اینکه اعتکاف باید جلوی بسیاری از جوسازی دشمنان و انحرافات را بگیرد و  از این فرصت به نحو مطلوب و بهینه استفاده شود ولی این روزها به هر سمتی که می‌نگریم یک کاندیدای شورای شهر مشاهده می‌شود و با قرار گرفتن در جریان‌ها و گروه‌های مختلف خود را فردی مناسب برای تکیه زدن بر صندلی شورای شهر می‌دانند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند ولو غیراخلاقی.

کاندیداهای شورای شهر از هر فرصتی در مناسبت‌های مختلف مانند جشن سالروز ولادت و شهادت ائمه با برپایی مراسم‌های مذهبی برای خود دُکانی باز کرده‌اند و به‌دنبال نمایان کردن چهره خود به مردم هستند.

سخنرانی‌ها، اهدای جوایز به‌مناسبت‌های مختلف و دادن وعده‌های مختلف به مردم که شاید امکان اجرای آن نباشد این روزها از هر سو شنیده می‌شود.

کاندیداهای شورای شهر که از هر فرصتی برای رسیدن به مسند شهرداری استفاده می‌کنند، این‌بار در اقدامی تأمل برانگیز به صحنه اعتکاف ورود پیدا کرده و با توزیع بسته‌های به‌اصلاح فرهنگی نزد معتکفان خودنمایی کردند، البته از قبل نیز هشدارهایی در این زمینه داده شده بود و قرار شد با این موضوع به شدت برخورد شود.

*پرهیز از مسائل جناحی در اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این‌باره ، با بیان اینکه از مسائل جناحی در ایام اعتکاف باید پرهیز شود، اظهار کرد:  با هماهنگی‌های به عمل آمده امکان دارد برخی افراد از این مراسم به‌نفع مسائل جناحی بهره ببرند که در صورت مشاهده با این مسائل به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

ناصر شکریان گفت: تأکید ما این است که تبلیغات کاندیداها در مراسم اعتکاف به هیچ وجه صورت نگیرد.

به گزارش خزرخبر،باید جلوی حضور کاندیداها در مراسم اعتکاف و به‌نوعی بهره‌برداری سیاسی آنان از این مراسم است گرفته شود، چرا که این افراد تنها به دنبال مطرح کردن خود هستند و به این موضوع اهمیت نمی‌دهند که مردم در این مدت قصد دارند با فاصله گرفتن از مسائل دنیوی روح خود را به بی‌نهایت متصل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :