آخرین عناوین

شنبه 12 فروردين 1396-16:11 کد خبر:41552

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

تشدید بارندگی در مازندران از بعدازظهر فردا/بارش برف بهاری در ارتفاعات استان

معاون هواشناسی مازندران گفت: بارش‌ها در ارتفاعات استان به‌ صورت باران و برف است و بارش‌ها موجب کاهش دید، لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: از عصر روز گذشته بارندگی‌ها از سمت غرب مازندران آغاز شده و شاهد بارش‌هایی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش تا صبح امروز از سیاه ‌بیشه و نوشهر چهار میلی‌متر بوده است، افزود: بیشینه دمای هوای مازندران طی 24 ساعت گذشته از کیاسر و گلوگاه با 21 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا نیز از سیاه‌بیشه با یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: دمای هوای ساری نیز حداقل 9 و حداکثر 19 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بارش‌ها امروز کمابیش در آسمان مازندران ادامه دارد، اضافه کرد: این بارش‌ها تا صبح فردا به‌ صورت متناوب و پراکنده در سطح استان ادامه دارد و از بعد از ظهر فردا با تقویت سامانه بارشی شرایط برای بارندگی مهیا می‌شود.

اسدی با اعلام اینکه براساس اخطاریه هواشناسی از اواخر روز یک‌شنبه (روز طبیعت) به ‌تدریج بر شدت بارش‌ها در مازندران افزوده می‌شود و تا اواخر روز دوشنبه ادامه دارد، گفت: بارش در ارتفاعات استان به‌ صورت باران و برف است و طی این مدت مه‌ آلود بودن و بارش‌ها موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به‌ ویژه جاده‌های کوهستانی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز سه‌ شنبه به ‌تدریج از ابرناکی و بارش‌ها کاسته می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران  به‌ صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :