آخرین عناوین

سه شنبه 1 فروردين 1396-14:3 کد خبر:41311

استاندار مازندران اعلام کرد:

افزایش هشت درصدی ورود مسافر به استان

استاندار مازندران گفت: تاکنون 2 میلیون و 240 هزار مسافر وارد مازندران شدند، که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش مسافر را در استان شاهد هستیم.


به گزارش خزرخبر، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه ستاد خدمات سفر مستقر در اداره‌کل میراث فرهنگی استان ، اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 240 هزار نفر مسافر تا روز گذشته مازندران را مقصد سفر خود انتخاب کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه تلاش کمیته‌های 12 گانه در دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی  و جلب رضایت هموطنان است، افزود: در سالی که مزین به شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال است همه تلاش برای تحقق این شعار در استان است.

استاندار مازندران اضافه کرد: در سال‌های اخیر در مازندران تلاش شد تا وضعیت اقتصاد و معیشت مردم رو به رونق باشد.

این مسئول اقتصاد مقاومتی و اشتغال را مهم‌ترین مؤلفه کشور در چرخه اقتصادی دانست و گفت: شرایط و موقعیت مازندران از لحاظ اقلیمی ایجاب می‌کند تا به اقتصادی گردشگری توجه ویژه‌ای شود.

فلاح‌جلودار اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی دولت موفق شد تا به توسعه راه‌های مواصلاتی در مازندران بپردازد.

وی به مدیریت بهره ‌وری از ورود مسافر و زیرساخت‌های ایجاد شده برای توسعه گردشگری در مازندران تأکید کرد و گفت: ارزش روستاهای مازندران کمتر از شهر نیست با وجود موقعیت و تنوع اقلیمی لازم است بوم‌گردی رونق یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امسال 300 روستای مازندران نمونه بوم‌‌گردی معرفی شدند، افزود: اقتصادی روستاها در کنار کشاورزی و باغداری باید در گردشگری هم رونق یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه  در بحث ارزاق عمومی باید نظارت ویژه شود تا امنیت اقتصادی در مازندران جریان یابد، تصریح کرد: تجارب مدیران مازندران در مباحث مختلف افزایش یافت با رصد و نظارت روزانه نباید شاهد قیمت نامتعارف کالاها در استان باشیم.

فلاح‌جلودار به انتخابات آینده در کشور و استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 3 هزار و 400 نفر برای شورای روستایی و شهری ثبت‌نام کردند و این رقم نیز روبه افزایش است.

وی با تأکید براینکه با ایجاد نشاط و شادابی در مردم مازندران شاهد حضور و مشارکت هم استانی‌ها در انتخابات آینده هستیم، افزود: مازندران از استان‌هایی است که با مشارکت در انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز با اعلام اینکه تاکنون 2 میلیون و 241 هزار نفر شب اقامت مسافر از شروع طرح خدمات سفر نوروزی تا روز گذشته در استان شاهد بودیم، اظهار کرد: از 25 اسفندماه 95 تا  روز گذشته 9 میلیون و 450 هزار تردد خودرو در مازندران انجام شد که رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

علی نبیان زمان کار دبیرخانه ستاد خدمات سفر در مازندران را از 8.30 دقیقه تا ساعت 17 دانست و ادامه داد: ستاد خدمات سفر در 22 شهرستان مازندران فعال است.

وی حضور اصحاب رسانه در دبیرخانه ستاد خدمات سفر نوروزی را به نوروزبانان بی‌نوروز تعبیر کرد و گفت: در دو نقطه مهم محور هراز و سوادکوه تونل آبشار در هراز و تونل یک، سه و چهار محور سوادکوه با حضور مسئولان کشوری و استانی زیر بار ترافیک رفت.

نبیان در پایان گفت: تاکنون گره ترافیکی سنگین در محورهای هراز و سوادکوه گزارش نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :