آخرین عناوین

جمعه 27 اسفند 1395-9:29 کد خبر:41242

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:

تایید صلاحیت معتمدین هیات اجرایی انتخابات درمازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت :هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران، صلاحیت معتمدین هیات های اجرایی را تایید کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازند شورا،علیرضا یونسی رستمی اظهار داشت : براساس قانون اعضای هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهرها و بخش ها با رای گیری مستقیم حداقل دو سوم اعضای متعمدین انتخاب می شود.

وی اضافه کرد : فرمانداران و بخشداران استان باید از اعضای معتمدین محلی تایید صلاحیت شده از سوی هیات نظارت دعوت کنند و این افراد با رای مستقیم از بین خودشان هشت نفر را به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب کنند.

به گفته وی، حضور حداقل 20 نفر( دوسوم ) اعضای معتمدین در زمان رای گیری برای انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و بخش الزامی است.

معاون استاندارمازندران گفت: فرمانداران و بخشداران باید تا قبل از روز ثبت نام که 30 اسفندماه پیش بینی شده، با برگزاری نشستی با حضور معتمدین محلی نسبت به انتخاب اعضای هیات اجرایی ، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام کنند.

وی تعداد شعبه اخذ رای پیش بینی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران را حدود 4 هزار و 100 نفر اعلام کرد و اظهارداشت : با اعلان نتایج سرشماری نفوس و مسکن احتمال افزایش و یا کاهش تعداد شعب وجود دارد که با بررسی تعداد قطعی شعب مشخص خواهد شد.

در مازندران باید از بین معتمدین محلی هیات اجرایی برای 58 شهر و 56 بخش انتخاب شود.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

هم اکنون در مازندران هفت هزار و 735 نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

مازندران 2 میلیون و 242 هزار واجد شرایط اخذ رای دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :