آخرین عناوین

سه شنبه 24 اسفند 1395-9:20 کد خبر:41225

با همراهي اهالي شهر؛ تبدیل ساري به كارگاه بزرگ سازندگي :

احداث ميدان كارگر در تقاطع خيابان رودكي

مجموعه مديريت شهري مركز مازندران ،با تفكر جهادي، با در نظر داشتن ،توسعه متوازن در جغرافياي شهر، نقطه به نقطه شهر ساري را بدل به كارگاهي عمراني نموده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، كهن شهر ساري، داراي  بافت هاي  قديمي و سنتي در مركز مي باشد و به واسط آن ،عدم تسهيل دسترسي مناسب به شريانهاي اصلي به دليل ترافيك ،اين شهر نتوانسته است خود را با شرايط نوين زندگي وفق دهد و پاسخگوي توقعات شهروند امروزي از زندگي سريع  و مدرن باشد.

مجموعه مديريت شهري مركز مازندران ،با تفكر جهادي، در سالي كه مزين به شعار "اقدام و عمل" شده است با در نظر داشتن ،توسعه متوازن در جغرافياي شهر ،نقطه به نقطه شهر ساري را بدل به كارگاهي عمراني نموده است.

با سازندگي، كار و تعامل موثر مجموعه تيم مديريت شهري وبرنامه‌ريزي دقيقي كه از سوي شهرداري ساري انجام شده است اميد است مركز مازندران از رنج و فقر سالها توسعه نيافتگي در امور شهري فارغ شود.

يكي از پروژه‌هايي كه در زمان كوتاه توانست تاثير مثبتي بر چهره شمال غربي شهر واقع در خيابان امير مازندراني ابتداي خيابان رودكي(شهبند) داشته باشد ،احداث ميدان با لحاظ كردن اصلاح هندسي به منظور كاهش بار ترافيكي بوده است.

بلوار اميرمازندراني ،از شريان‌هاي اصلي تردد شهروندان و مسافران از شمال، مركز و شرق ساري به غرب مركز مازندران است كه حجم ترافيكي سنگيني را بر اين بلوار تحميل نموده است.

تيم مديريت شهري در مركز مازندران ،براي روان‌سازي بار ترافيكي در بلوار اميرمازندراني، احداث ميدان در تقاطع خيابان رودكي را مدنظر قرار داده است ، اين پروژه عمراني كه حدود ۱۲هزار مترمربع مساحت دارد، با ميداني به مساحت ۱۷۵۰ متر مربع و با عرض محيط سواره ۲۰ متر در نظر گرفته شده است.

اين پروژه عمراني ضمن ساماندهي مسيرهاي سواره با ايجاد فضاي تعبيه شده براي ايستگاه تاكسي و مسير عابر پياده بزرگترين تقاطع داخل شهري و سومين ميدان بزرگ ساري محسوب مي‌شود.

براي احداث تقاطع ميدان رودكي كه از سوي شهرداري ساري به نام ميدان كارگر نامگذاري شده است، ۵۳۰۰ متر مربع از ضلع شمال شرقي تقاطع تملك شد.

اجراي اين طرح عمراني كه از فعاليت‌هاي موثر مديريت شهري در كنار ساير اقدامهاي عمراني، فرهنگي و اجتماعي مركز مازندران در بازسازي و بهسازي استخوان‌بندي بافت ساري بوده است ، داراي پيوست فرهنگي است  كه مي‌توان به حفظ حيات درختان چنار با قدمت چندين ساله كه در حاشيه بلوار اميرمازندراني قرار داشت و انتقال آن به فضاي داخل ميدان توسط سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري و ايجاد فضاي مفرح و با نشاط در فضاي شهري كه تاثير مستقيم بر آرامش و سلامت روان شهروندي دارد اشاره كرد.

همچنين نام گذاري ميدان به نام كارگر نيز تقدير از زحمات كارگراني است كه پيكره توسعه شهر با زحمت اين عزيزان شكل مي گيرد.

اجراي فعاليت‌هاي عمراني و فرهنگي، از سوي تيم مديريت شهري مركز مازندران ، محصولي جز تقويت اعتماد ميان مردم و مسئولان نيست كه اين نهاد خدمات‌رسان در امور شهري تلاش دارد تا به وظيفه ذاتي خود به نحو احسن بپردازد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :