آخرین عناوین

دوشنبه 23 اسفند 1395-8:20 کد خبر:41212

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

تبلیغات زودهنگام کاندیداها در ماراتن شورا/ وجود خلاء قانونی راهی برای قانون‌گریزی

ماراتن تبلیغات زود هنگام کاندیداهای شورای شهر در مناطق مختلف آغاز شده و در این میدان رقابتی می‌توان به وجود خلاءهای قانونی برای قانون‌گریزی اشاره کرد.


خزرخبر: انتخابات میدان بزرگ سیاسی و آوردگاه رقابت رجال در سطح کلان برای در اختیار گرفتن زمام سیاست در کشورها است.

در انتخابات سرنوشت بخش‌های مهم کشور در امور سیاسی مشخص می‌شود و در قانون اساسی جمهوری اسلامی انتخابات‌ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین صحنه‌های سیاسی برای ماراتن بزرگ است.

1396 هم یکی از سال‌های سرنوشت‌سازی است که در ماه‌های نخست آن دو رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود برخلاف سال گذشته که در روزهای پایانی آن شاهد برگزاری دو انتخابات بزرگ مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بودیم و بار دیگر ملت ایران با حضور حداکثری و کم‌نظیر خود علاوه بر رقم زدن برگ زرین دیگری از نظام جمهوری اسلامی مشت گره کرده دیگری به دهان یاوه‌گویان اجنبی زدند.

انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دیگر میدان حساس و ماراتن پارلمان کوچک را رقم می‌زند که ابتدای سال آینده به صورت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

*تبلیغات زودهنگام با بهره‌گیری از فضای مجازی

تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی شورای اسلامی شهر نه تنها در مازندران و شهرستان آمل بلکه در بسیاری از مناطق کشور از ماه‌های گذشته به صورت پنهان و آشکار به صورت جمعی و محفلی آغاز شده و این روزها با فعالیت فضای مجازی و آگاهی‌بخشی در گروه‌ها و کانال‌ها مسیر تبلیغات هموارتر از ادوار گذشته شده است.

با تحلیل اوضاع سیاسی این روزهای شهرستان آمل که از شهرهای مهم و شاخص مازندران در عرصه سیاسی محسوب می‌شود می‌توان از بسیاری تخلفات پرده برداشت و خلاء‌های قانونی زیادی را مشاهده کرد.

برخی از کاندیداهای احتمالی آمل که در گذشته میز و اتاق در ارگان‌های شهری داشتند این روزها پا را فراتر گذشته و دست به انتشار رزومه فعالیت با نام، آدرس و شماره تماس زدنند و خود را خادم همیشگی همشهریان اعلام کردند.

ایجاد کانال‌ها و گروه‌های مختلف فضای مجازی تلفن همراه و دستگاه‌های ارتباطی در دنیای بی‌شمار این دست محل‌های جمعی با عنوان اجتماع حامیان خادم مردم، وحدت و همدلی، تغییرات نوین، پیش به سوی طراوت و سازندگی، فرزند شهید، مردی از دیار ایثارگران، خدمتگزار مردم و... عرصه را بر همشهریان تنگ کرده و با معرفی پی در پی افراد، نمایش کارنامه فعالیت و نشان دادن اهداف و برنامه‌های آینده سعی در تبلیغ و ترویج خود دارند.

* وجود خلا قانونی راهی برای قانون‌گریزی

پارلمان کوچک شهری و صحن شورای اسلامی شهر آمل این روزها شاهد وجود 13 کرسی نمایندگان مردم است ولی بر اساس تصمیمات جدید کشوری در شورای اسلامی آینده تعداد 13 عضو شورای شهر آمل به 9 عضو کاهش می‌یابد هر چند در این بین فعالیت پر شور تعداد زیادی از کاندیداها نشان از انتخاباتی با حرارت و داغ در شهری دارد که مردم آن همیشه در صحنه بوده و نامی درخشان در دوره‌های مختلف سیاسی کشور از خود بر جای گذاشتند.

فعالیت حدود پنج فرماندار سابق در شهرستان آمل به همراه تعداد زیادی از مسئولان و مدیران گذشته، اعضای شورای شهر در ادوار قبل با کارنامه کم‌فروغ یا درخشان فضا را برای فعالیت آغاز کرده و در کنار جوانان جویای نام، کارکشته‌ها هم می‌خواهند به عنوان پیشکسوت در ماراتن نفس کم نیاورند.

با توجه به وجود تعداد محدود کرسی شورای اسلامی شهر در آمل رقابت کاندیداهای احتمالی بسیار سخت، سنگین و تنگاتنگ است و این روند با توجه به برخی محدودیت‌های اداره و ثبت‌نام افراد متقاضی برای خدمت‌گذاری به مردم طی روزهای آینده فضا را از احتمالات بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند.

*استفاده از مساجد و امکانات مذهبی با رویکرد کمک به هیأت امنا

استفاده از امکانات دینی، مذهبی، تکایا، حسینیه و مساجد به بهانه کمک به اعضای هیأت امنا و اماکن مذهبی با عناوین مختلفی همانند مشاور و معاون در مناسبت‌های ملی و دینی از دیگر راه‌های تبلیغات است که کاندیداهای آینده در پیش گرفتند.

برگزاری یادواره شهدا و افتخارآفرینان هشت سال دفاع مقدس طی سال‌های گذشته تاکنون ابزار دیگری برای تبلیغات زودهنگام افرادی شده که قصد شرکت در ماراتن انتخابات را دارند ولی برخی سالگرد شهدا که بدون هدف برگزار می‌شود نیز در نگاه مردم مخدوش شده و به آن با دیدگاه سیاسی نگاه می‌شود.

برخی کاندیداها نیز پا را فراتر گذاشته و با چاپ بنر تبلیغاتی و نصب آن در خیابان‌ها و معابر به عنوان مشاور حقوقی قصد مطرح کردند خود دارند هر چند این اقدام را با قدم در میدان 17 شهریور آمل به عنوان مرکز شهر می‌توان به روشنی درک کرد.

قانون‌مداری و عدم گریز از قانون همیشه محترم بوده و مردم قانون را به عنوان یک اصل مهم قبول دارند، قانون مورد مقبولیت عموم قرار دارد و کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود با حرکت در مسیر قانون جلوه زیبایی از حس مسئولیت و تکلیف در راه خدمت به مردم را به نمایش گذاشته و بهتر در دل مردم جای گیرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :