آخرین عناوین

يکشنبه 22 اسفند 1395-10:56 کد خبر:41206

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

رونق «رکود اقتصادی و کسادی بازار» شب عید در مازندران

رکود اقتصادی و کسادی بازار شب عید در مازندران به‌خوبی خودنمایی می‌کند،ولی با این حال تمهیدات دستگا‌ه‌های مرتبط با بازار و بهداشت کالاها و اجناس داغِ داغ است.


خزرخبر: فراز و فرودهای مختلفی که در روزهای پایانی سال در بازار ایجاد می‌شود سبب بروز تلاطمات و کشمکش‌های گوناگونی در این حوزه شده و برخی از این فضاهای متلاطم سعی در سودجویی با استفاده از گران‌فروشی یا کم‌فروشی می‌کنند و آرامش بازار شب عید را برهم می‌زنند.

آنچه که در این روزهای پایانی سال باید در سطح بازارهای مازندران مورد توجه جدی و اساسی قرار گیرد بحث نظارت شدید بر روند بهداشت و سلامت و قیمت کالاها و مواد غذایی و خوراکی‌های شب عید است که باید از سوی متولیان امر با جدیت به آن پرداخته شود تا سلامت و امنیت غذایی و اقتصادی خانواده‌‌ها دست‌خوش سودجویی سودجویان قرار نگیرد.

کسبه و بازاریان نوشهری از وضعیت خرید و فروش اجناس و کالاها در روزها و شب‌های منتهی به شب عید ناراضی و نگران بودند و این در حالی است که کسبه دیگر شهرهای مازندران که بساط خود را در سه‌شنبه‌بازار نوشهر پهن کرده بودند تا از حال و هوای نوروز و شب عید بتوانند درآمد مناسبی داشته باشند و با جیبی پُرپول به خانه‌های خود بروند هم از کسادی بازار گلایه داشتند و برخی نیز از پاس نشدن چک‌های خود که برای خرید اجناس به‌ منظور فروش در بازار شب عید، نگران بودند.

آنچه از صحبت‌ها و درد و دل‌های بازاریان و کسبه می‌توان نتیجه گرفت این است که رکود اقتصادی و کسادی بازار شب عید در مازندران به خوبی رونق دارد و خودنمایی می‌کند ولی با این حال تمهیدات دستگا‌ه‌های مرتبط با بازار و بهداشت کالاها و اجناس داغِ داغ است.

* تدارک بیش از 3 هزار کیسه برای خبازان نوشهر برای ایام نوروز

رئیس صنعت، معدن و تجارت نوشهر با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز تقاضای خرید مردم بیشتر می‌شود و بنابراین لازمه‌اش انجام تدابیر لازم در این برهه زمانی است، اظهار کرد: بیش از 3 هزار کیسه برای خبازان نوشهر برای ایام نوروز تدارک دیدیم و البته در این بین آزادسازی قیمت نان در بحث 20 درصد خیلی به ما کمک کرده است.

حیدرعلی محجوب افزود: تعداد 24 واحد خبازی را برای کشیک در طول ایام عید آماده‌باش زدیم و ساعات پخت آنها را افزایش دادیم و نظارت بر بازار هم ویژه‌تر شد.

* تشدید نظارت بر بازار تا پایان فروردین 96 ادامه دارد

وی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار تا پایان فروردین 96 ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح هم از بازرسان صنعت، معدن و تجارت نوشهر و هم ناظران افتخاری استفاده می‌کنیم و بازرسان ما در قالب طرح‌های نظارتی به مراکزی که مردم بیشتر با آنان سر و کار دارند، مانند پوشاک‌فروشی، آجیل‌فروش‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و ... بیشتر نظارت دارند.

* صنوف باید نرخ‌های جدید را در معرض دید عموم قرار دهند

رئیس صنعت، معدن و تجارت نوشهر گفت: به‌روزرسانی نرخ‌ها از موضوعاتی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم و نیازمند تغییراتی است و در همین زمینه نرخ دستمزد خیاطان، آرایشگران، برخی رستوران‌ها، آژانس‌های تلفنی و امثالهم را به‌روزرسانی و به آنها ابلاغ کردیم و این صنوف و مراکز موظف هستند این نرخ‌های جدید را در معرض دید عموم قرار دهند.

* برپایی نمایشگاه بهاره به‌مناسبت نوروز 96

وی با تأکید بر اینکه تلفن 124 به ‌صورت شبانه‌روزی برای رسیدگی به شکایات مردمی هم در زیر برگه‌های ابلاغی نرخ‌ها نوشته شده است، اضافه کرد: نمایشگاه بهاره به‌ مناسبت نوروز 96 در سالن ورزشی سپاه واقع در خیابان شهید کریمی از 16 اسفندماه برگزار ‌شد که مردم می‌توانند اجناس مورد نیاز شب عید خود را با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنند.

* 346 فقره پرونده کم فروشی یا گران‌فروشی تشکیل شد

محجوب برخورد به‌موقع و قاطعانه با متخلفان بازار در کاهش تخلفات را بسیار مؤثر دانست و گفت: تعداد 346 فقره پرونده برای متخلفان در حوزه کم‌فروشی یا گران‌فروشی تشکیل شد و به تعزیرات معرفی شدند که از این تعداد 291 نفر محکوم شدند.

* آماده‌باش مراکز درمانی در ایام نوروز

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر نیز با بیان اینکه در آستانه سال جدید برنامه‌هایی را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: جلوگیری از بروز عوارض بهداشتی که برای مردم پیش می‌آید و اقدام به‌موقع بعد از بروز حوادث در حوزه بهداشت و درمان دو مقوله مهم در طرح‌های نوروزی ما است.

رحیم‌ سیدپور با تأکید بر اینکه بهداشت محیط مورد توجه ما قرار دارد، بیان کرد: کارشناسان ما در جای جای شهرستان نوشهر آمادگی کامل دارند و بازدیدها را هم از ابتدای اسفند ویژه کردیم که تا پایان نوروز 96 ادامه دارد.

* افزایش اکیپ‌های گشتی از اول اسفند 95

وی با بیان اینکه اکیپ‌های گشتی خود را نیز از اول اسفند افزایش دادیم، افزود: گشت‌های مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و نیروی انتظامی داریم و تاکنون در این مدت، کشفیاتی در بحث مشکلات بهداشتی کالاها و مواد خوراکی نداشتیم.

* کشیک‌های نوروزی رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی در ایام نوروز دایر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به اینکه کشیک‌های نوروزی رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی در ایام نوروز دایر است، اظهار کرد: در سطح بازار و بهداشت بنرهای آموزشی و هشدارهای بهداشتی در زمینه خودمراقبتی نصب شد و توصیه ما به شهروندان این است که اگر با مواردی غیربهداشتی مواجه شدند به حوزه شبکه بهداشت و درمان نوشهر اطلاع دهند.

وی یادآور شد: در نشست با مسئولان بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در زمینه پزشکان متخصص که در شهرستان داشتیم تمامی ایام تعطیلات نوروز پوشش داده می‌شوند و نیازمندی در حوزه پزشکان متخصص نیز آن دسته از پزشکان متخصصی را که در نوشهر نداریم با شهرهای همجوار هماهنگ کردیم تا یکدیگر را پوشش دهند و بیمار نیازمند بتواند به نزدیک‌ترین شهر دارای پزشک متخصص اعزام شود.

* اورژانس 115 در آماده‌باش کامل هستند

سیدپور با اشاره به اینکه اورژانس 115 نیز در آماده‌باش کامل هستند، تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان نوشهر آمادگی ارائه خدمات را دارد و تأمین دارو و جانمایی پایگاه‌‌های اورژانس 115 هم انجام شد.

* افتتاح و بهره‌برداری از 4 پروژه بهداشتی و درمانی در نوشهر

وی در پایان از افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه بهداشتی و درمانی در نوشهر خبر داد و گفت: دو مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای «کوشکسرا» و «موسی‌آباد»، پایگاه اورژانس 115 و درمانگاه تخصصی بیمارستان جزو طرح‌های افتتاحی ما است که قرار بود پیش از این با حضور معاون درمان وزارت بهداشت افتتاح شود ولی به ‌دلیل مشغله کاری ایشان، به تأخیر افتاد و به زمان دیگری موکول شد ولی سعی داریم تا سه مرکز درمانی دیگر هم تا قبل از عید افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.

* ذخیره‌سازی اقلام و کالاهای اساسی شب عید

رئیس جهاد کشاورزی نوشهر نیز اظهار کرد: اقلام اساسی و موردنیاز مردم مانند مرغ، برنج، گوشت و میوه ذخیره‌سازی شد و مشکلی برای شب عید وجود ندارد.

* توزیع 100 تن برنج خارجی برای عید نوروز

محمدرضا رضوی‌زاده افزود: برای غرب مازندران 700 تن برنج خارجی درنظر گرفته شد که 100 تن آن سهمیه شهرستان نوشهر است که برای شب عید توزیع می‌شود.

وی گفت: از آنجایی میزان سطح کشت برنج در حوزه غرب مازندران کم است به همین منظور برای جبران کمبود احتمالی این کالا در بازار، 100 تن به نوشهر اختصاص یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :