آخرین عناوین

شنبه 30 بهمن 1395-9:16 کد خبر:40956

مدیر کل پزشکی قانونی استان خبر داد:

حوادث رانندگی ۵۵۱ قربانی در مازندران گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تلفات رانندگی گفت: ۵۵۱ نفرقربانی حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه امسال در استان شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی استان اظهار داشت: در ده ‌ماهه امسال، 551 نفر در حوادث رانندگي استان مازندران جان خود را از دست داده‌اند، اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 622 نفر در تصادفات رانندگي کشته شدند، 11 درصد كاهشنشان مي‌دهد.

علی عباسی افزود:از مجموع تلفات حوادث رانندگي ده ‌ماهه امسال در استان مازندران432نفر مرد و 119 نفر زن هستند.

بیشترین و کمترین شهرها

بر اساس این گزارش شهرهای ساری و میاندرود با 91 ، بابل با 76 و آمل با 63 فوتی بیشترین شهر و گلوگاه با 9 فوتی کمترین شهرها یی هستند که در آن گزارش شده است.

جاده های برون شهری بیشترین فوتی

وی تصریح کرد:در اين گزارش با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت در ده ‌ماهه امسال آمده است: بيشترين تلفات حوادث رانندگي با 353 مورد در جاده‌هاي برون شهري و پس از آن  با 170 مورد در تصادفات درون شهري و 28مورد در جاده‌هاي روستايي گزارش شده است.

افزایش دو درصدی مصدمان تصادفات رانندگی

در حوادث رانندگي ده ‌ماهه امسال 13هزار و 379نفر  مصدوم شده‌اند كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2درصد افزايش داشته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضایی
    شنبه 30 بهمن 1395-19:43


    این آمار زمانی کاهش پیدا میکنه که خودروسازان فقط به جای درامد خودشون به فکر ملتی باشن که با هزینه ی زیاد یک خودرو بی کیفیت میخرن..
    نباید نقش خودرو‌های بی کیفیت و غیراستاندارد داخل را در مصیبتها و در افزایش شدت حوادث تلخ و مرگبار رانندگی نادیده گرفت و منکرش شد. چرا کسی نتونسته جلوی تولید خودروی بی کیفیتی که با داشتن نقص فنی تولید میشه بگیره؟؟!

    • شنبه 30 بهمن 1395-19:23


      آیا متولیان بهسازی و ایمن‌سازی جاده ها از این آمار باخبرند؟؟؟ به فکر چاره ای برای کاهش تصادفات به دلیل نامناسب بودن جاده ها از زیرساخت مناسب هستن؟؟؟
      میدونن سالانه چندتا خانواده به علت آسفالت‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت و یا به‌علت عدم تعریض و بازگشایی بعضی از جاده ها درد یتیمی وبی سرپرستی را تحمل می کنن!؟؟
      واقعاً چه کسانی مسئول فوت حوادث رانندگی هستن؟؟؟!

      • کارشناس شهرسازی
        شنبه 30 بهمن 1395-14:35


        امکان اجرای طرح زوج و فرد در تردد جاده ای و تعریض جاده ها امکان کاهش تصادفات را تا حد زیادی میتواند کاهش دهد.

        • بانکدار
          شنبه 30 بهمن 1395-14:31


          یکی از مهم ترین دلایل افزایش تصادفات تردد زیاد ماشین های سنگین و عدم تعریض جاده هاست، اگر مسئولین امر اقدام به عریضتر کردن این مسیرها کنند تصادفات تا درصدی کمک خواهد شد