آخرین عناوین

جمعه 29 بهمن 1395-18:46 کد خبر:40948

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

مشکلات نفوذ شیرابه زباله در 3 منطقه مازندران/مشکل زیست‌محیطی آرین سینا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مشکلات نفوذ شیرابه زباله در شهرستان نکا، بابلسر منطقه چهاردانگه ساری وجود دارد، که بسیار نگران‌کننده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم جان‌بابایی در بازدید از غرفه فارس مستقر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، اظهار داشت: مازندران جز سه استانی است که آمار بالای سزارین را دارد.

وی با بیان اینکه در استان کمبود زایشگاه نداریم، افزود: در 9 بیمارستان در استان بخش زایمان فیزیولوژیک راه‌اندازی شده‌است و زایمان طبیعی در این بخش رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در شهرستان جویبار زایشگاه غیر استاندارد را به چهار اتاق LDR تبدیل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این اتاق‌ها افراد می‌توانند زایمان طبیعی را انجام دهند.

این مسئول در مورد موضوع زباله چهاردانگه بیان کرد: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بارها مسئله زباله چهاردانگه مطرح شده است و دانشگاه نقش کارشناسی در این زمینه دارد.

جان‌بابایی با بیان اینکه از این مکان بازدید کرده‌ام، گفت: موضوع نفوذ شیرابه به آب منطقه را تأیید می‌کنم و این موضوع به کارگروه سلامت و امنیت غذایی رفت ولی اقدام اساسی در این زمینه انجام نشد، باید تعارف در این زمینه را کنار گذاشت، مشکلات نفوذ شیرابه زباله در شهرستان نکا و بابلسر هم وجود دارد، نفوذ شیرابه زباله در نکا بسیار نگران‌کننده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه قدرت اجرایی در این زمینه ندارد، افزود: به‌عنوان متولی نظارت کارشناسی ارائه می‌کنیم، میزان جرائمی که در ارتباط با تخلفات واحدهای تولیدی و توزیعی تعیین می‌شود بازدارنده نبوده و همین موضوع سبب می‌شود که متخلفان به راحتی اقدام به تخلف کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر به لحاظ زیست‌محیطی مورد آزار و اذیت واحد تولیدی آرین سینا قرار می‌گیرد، افزود: دودی حاصل از فعالیت این واحد تولیدی سبب آزار و اذیت مردم منطقه و دانشگاه علوم پزشکی می‌شود که این موضوع را مطرح کردیم ولی اقدام اساسی برای رفع آن انجام نشد.

جان‌بابایی با اعلام اینکه بحث زباله، غیراستاندارد بودن بوفه‌ها و سرویس بهداشتی در مدارس و مشکلات کارخانه آرین سینا را در کارگروه سلامت مطرح کردیم، گفت: ارائه نظرات کارشناسی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و باید پس از مطرح شدن در کارگروه سلامت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مریم محمدی
    شنبه 30 بهمن 1395-10:38


    تنها با رایگان کردن زایمان طبیعی نمیشه به کاهش زایمان سزارین دست پیدا کرد چون ناآگاهی زنان باردار از مزایای زایمان طبیعی مهم ترین دلیل انتخاب زایمان سزارینه که این آگاهی بخشی خانواده ها باید به طور جدی تر توسط متخصصین زنان و زایمان و ماماها افزایش پیدا کنه که زایمان طبیعی افزایش و عوارض ناشی از زایمان سزارین در کشور کاهش پیدا کنه.

    • شهروند
      شنبه 30 بهمن 1395-10:11


      آقای جان بابایی احداث ۹ بیمارستان فیزیولوژیک و زایمان طبیعی مسرت بخش هست ولی آیا پرسنل این بخشها توانایی اجرای درست اعمال و وظایف خودشون رو به عنوان یه انسان نه به عنوان یه پرستار و با دکتر با ارباب رجوع دارند؟؟؟ ارائه خدمات در این بیمارستان ها انجام میشود ولی به نحو احسن برای ارباب رجوعی که از اقوام باشد نه برای عوام و ...

      • همشهری
        شنبه 30 بهمن 1395-10:5


        کم کاری هایی که در بخش زنان و زایمان بیمارستانهای دولتی از سمت پرستاران و خدمه بیمارستان در تامین سلامت بخش نوزادان انجام میشه، رغبت این عزیزان رو برای زایمان طبیعی از بین برده است

        • محبوبه
          شنبه 30 بهمن 1395-9:54


          متاسفانه همکاران عزیزتان در مراکز اولی رفتاری غیر انسان دوستانه با زنان باردار در هنگام زایمان طبیعی دارند، بدترین رفتارها و عدم رسیدگی به این دست بیماران منجر به روی آوردن با بیمارستانهای خصوصی و عمل سزارین شده. بهتره کمی به عملکرد پرسنل بخشهای درمانی و رفتارشان با بیماران نظارتی هم داشته باشید

          • شنبه 30 بهمن 1395-9:46


            آقایآن مسئول عزیز تا کی می خوابید انگشت اتهام بی مسئولیتی رو به گردن هم بیندازید؟؟ این مردم هم حق زندگی دارند، اینها رو هم از خودتون بدونید، مشکلات آلودگی آب شرب با شیرابه ها و پس ماند کارخانه ها به شدت به سلامتی نه تنها نسل امروز بلکه دامنگیر فرزندانمان در آینده خواهد شد

            • رضا
              جمعه 29 بهمن 1395-23:19


              حالا که بحث وجود دانشگاه علوم پزشکی تو اون منطقه پیش اومده و خود دکتر جان بابایی شاکی هستن شاید مسئولین محیط زیست برای رفع این مشکل فکری کنن, وگرنه کسی به اعتراضهای متعدد اهالی روستاهای مجاور کارخانه نسبت به‌آلودگي ناشي از بوی بد و سروصدا توجهی تا به امروز نداشته.

              • اهالی روستای فرح آباد
                جمعه 29 بهمن 1395-22:57


                حتماً منفعت برخی مسئولان استانی و شهرستانی با این کارخونه گره خورده که نسبت به سلامت مردم منطقه و اثرات سوء زیست محیطی آن بی تفاوتند و به اعتراض چندین ساله روستاهای مجاور کارخونه اهمیتی نمیدن, حتما باید خسارت جانی رخ بده که اقایون به فکر ساکنین روستاهای همجوار کارخونه باشن؟؟!

                • محمدی
                  جمعه 29 بهمن 1395-22:39


                  آقای دکتر شما که اعلام کردین تو9 بیمارستان استان زایمان طبیعی رایگانه, برای بالا بردن اگاهی زنان باردار از زایمان طبیعی چه کارهایی انجام دادین؟؟؟ همکارای متخصص زنان و زایمانتون هم راغبن که مریضاشون زایمان طبیعی داشته باشن!؟؟ واقعا همکارتون براشون زیرمیزی قبل از زایمان سزارین مهمه یا سلامت نوزادی از طریق زایمان طبیعی!!؟؟