آخرین عناوین

جمعه 29 بهمن 1395-13:47 کد خبر:40946

اخم بی‌انصافان، لبخند شهردار ساری را کمرنگ نخواهد کرد!

عبوری؛ از الگو تا اسطوره/ترور شخصیتی بر علیه شهردار ساری

جمع زیادی برایش هورا می کشند و عده کمی آزارش می دهند، با همه جوانی اش چنان محکم ایستاده که سهمگین ترین فریب ها نیز او را نخواهد شکست.


خزرخبر:جمع زیادی برایش هورا می کشند و عده کمی آزارش می دهند، این شرح حال این روزهای مردی است که هیچ کس فکرش را نمی کرد با آن جوانی و تازه‌گی بتواند شهری چنان کهن به قدمت «ساری» را دگرگون سازد.

عبوری اما این کار را کرد و از آن روز به بعد همانطور که گلهای خوش رایحه قدرشناسی در جوارش جوانه می زد علف های هرز حسادت نیز شروع به روییدن کردند تا با هر روشی که شده جلوی توسعه شهر و محبوبیت عبوری را بگیرند.

تا پیش از مهدی عبوری ساری همان شهری بود که در دهه 80 و 70 و 60 و 50 بود، اما حالا ساری دهه 90  ساری «مهدی عبوری» است و با تمام آنچه پیشتر بوده تفاوتی اساسی دارد.

از رشد چندصد برابری بودجه شهر گرفته تا افزایش چندهزار برابری سطح مطالبات مردمی،او ساری را بدل به «شهر شادی» کرد و اگرچه خیلی ها چشم دیدن این لبخندها را نداشتند و به آینه سنگ زدند اما عبوری و ساری از پای ننشستند،زیرا مردم ساری با شهردارشان هم قسم شده اند که این کهن شهر را به جایگاه واقعی اش برسانند، آنهم با لبخند نه با اخم!

«عبوری» در ماه‌های اخیر «مظلوم ترین چهره مدیریت شهری در مازندران» بوده است،او که از آغاز به کارش تا به حال بیش از 15 پروژه بسیار مهم و تاثیرگذار را افتتاح کرده و همینک نیز در حال آماده سازی بیش از 5 پروژه بسیار بزرگ و مهم است زیر بی‌رحمانه ترین تهمت ها و فشارها مثل درختی استوار در طوفان های سهمگین کمر خم کرد اما نشکست، زیرا او نیز از دودمان سه بردار دلاوری است که یکی پس از دیگری پرپر شدند و امروز نامشان بر تارک این شهر عزیز می درخشد.

دشمنان عبوری که خود پیشتر در همین مناصب بوده و کاری از پیش نبرده اند، حالا به صرافت افتاده اند که نردبام را از زیر پای «شهردارجوان» بکشند.

زیرا مردم آنها را با دست نشان می‌دهند و ضمن قیاس عملکرد آنها با شهردار جوان، مدام می پرسند: چرا وقتی شما مسئولیت داشتید کاری نکردید و حالا که بازهم مسئولیت دارید چرا به جای سازنده‌گی، کارشکنی را در پیش گرفته اید.

حسادت آنچنان در جان برخی از این جاهلانِ معرفتِ اجتماعی رسوخ کرده است که با دشمنان سیاسی دیرینه خود هم‌پیمان شده اند تا یادگار یکی از پرافتخارترین خانواده های شهر را به تیغ خود بیازارند.

آنها چشم‌شان را روی همه چیز بسته اند و کارخانه دروغ‌سازی به راه انداخته اند تا به جای اینکه از دستاوردهای خود برای جلب نظر مردم استفاده کنند، دیگران را از چشم جامعه بیاندازند، زیرا این احوال کسانی است که هیچ چیز در چنته ندارند جز نیش زهرآگین حسادت.

عبوری اما با همه جوانی اش چنان محکم ایستاده که سهمگین ترین فریب ها نیز او را نخواهد شکست،او نماینده استقامت مردمان شهری است که در تاریخ چندین بار بر اثر طاعون، آتش سوزی و دیگر بلایای طبیعی تا مرز نابودی رفتند اما شجاعت و پایداری شان مانع از فروپاشی کامل ساری و از میان رفتن یادگاران هزاران ساله تمدن در این شهر شد.

عبوری نیز از همین خاک برخاسته و ریشه در همین رشادت‌ها دارد و ناجوانمردانه است که پای این پرنده بلندپرواز را ببندیم و از آن ناجوانمردانه‌تر اینکه کوتاه ‌قامتانی حسود می‌خواهند کلاه از سرِ سروقامتی خوش قلب بردارند و او را از چشم دوستدارانش بیاندازند، اما چه نیک گفته اند خردمندان که جاهلان هرچه در تخریب دانایان بکوشند بی‌آنکه بدانند زمین زیر پای خود را سست می کنندو بر محبت مردمان بر آن شخص می افزایند.

مردم ساری عبوری را همچون برادری دوست داشتنی و پرتلاش گرامی می دارند، قدیمی ها از بی سابقه بودن چنین خدمت و شجاعتی می گویند، زنان و دخترانی شهر برایش اسپند دود می کنند و جوانان و نوجوانان نیز در رویاهایشان خود را جای او می گذارند.

عبوری امروز الگویی برای جوان های شهر شده است،الگویی از شجاعت، دانش، پشتکار و برنامه‌محوری و تلاش، او آغازِ راه تازه ای در میان مدیران ساروی است که به لطف خدا، حمایت مردم و تیره روزی حسودان و عنودان همچون سروی بند قامت بر ستیغ آفتاب رخ خواهد نمود و تا همیشه نامش با این کهن شهر دوست داشتنی پیوند خواهد خورد.

 و چه موهبتی بزرگتر از اینکه بدل به اسطوره ای دوست داشتنی شوی، آنهم در اوج جوانی و تازه‌گی و آنهم در شهری کهن و بازمانده از حقوق اولیه‌اش .

عبوری غرور ساروی ها را به آنها بازگرداند و کسانی که در پی شکستن دوباره این غرور هستند نه تنها ساروی نیستند، بلکه به دشواتری می توان نام شهروند را بر آنها نهاد.

نویسنده: مهدیه شاکری

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروند
    دوشنبه 2 اسفند 1395-9:1


    آقای شهردار مردم حواسشون هست و فرق بین کسی که داره کار میکنه با مسئولی که فقط اسم مسئول بودن یدک میکشه تشخیص میدن.پس از حسادت و کینه بدخواهانی که منافعشون به خطر افتاده نترسید و با پشتکار بیشتری به راهتون ادامه بدید چون حامی شما مردم شهر ساری هستند.

    • فرهنگی
      شنبه 30 بهمن 1395-19:2


      همواره قشر مخالف و موافق در هر کاری هست، ولی بین شما چرا؟؟؟ شما که نماینده و اسوه اید چرا؟؟ این تفرقه و تناقض دودش به چشم مردمی میرود که بخشی از آنان از خانواده شمایند. آیا بهتر نیست دست همکاری همدیگر رو بفشارید و در مسایل زیرساختی و ...که شهردار جوان نیاز به همکاری و کمک دارد یاریش رسانید؟؟؟؟

      • معلم بازنشسته
        شنبه 30 بهمن 1395-18:51


        شهردار عبوری اسوه ای است از تلاش و پشتکار، مرد عمل و خادم این نظام ملت، خدمات ایشان بیام کردنی نیست، دیدنی است و به عمل ثابت کردند که فقط هدفشان خدمت رسانی به این مردم است.دست خداوند همواره نگهدارشان

        • احمد
          شنبه 30 بهمن 1395-18:28


          واقعا سنجش عملکرد شهرداری تنها با بلوار و آسفالت و زیباسازی شهر؟؟؟ چرا نباید در ساده‌ترین کار مربوط به شهرداری هم موفق باشن.
          بهتره اقای شهردار و همکاراشون فقط به جای زیباسازی به فکر زیرسازی و نظارت بر کارهای انجام شده هم باشند..

          • محمد
            شنبه 30 بهمن 1395-17:48


            از مهمترین علت عقب افتادگی ساری به نسبت مراکز استانهای دیگر عدم همفکری و همیاری مسئولان مدیریت شهری مرکز استان میشه نام برد...
            چرا مسئولان باتجربه مدیریت شهری به جای کمک و تشویق شهردار جوان مرکز استان سعی در دلسرد کردن شهردار خستگی ناپذیر دارن!!؟؟ تا کی قراره به فکر منافع شخصی باشید!؟؟
            مردم حواسشون به کارهای انجام توسط شهرداری بوده و مطمئنن هر روز شاهد پیشرفت بیشتر شهر با حضور حاج مهدی خواهند بود.

            • استاد دانشگاه
              شنبه 30 بهمن 1395-10:30


              تا زمانی که اتحاد و همبستگی بین مسئولین اجرایی و نظارتی در انجام امورات نباشد بحث عمران و سازندگی همواره مسئله ساز و بقرنج خواهد ماند، بهتر است مشوق و همپیمان باشید، شما نماینده مردم و در خدمت این مردم باید باشید نه به فکر منافع شخصی و پر کردن خلاهای اجتماعی و اقتصادی خودتان آقایان مسئول عزیز

              • ساروی
                شنبه 30 بهمن 1395-10:24


                حقیقتا راست گفت امام خمینی رحمت الله علیه که انقلاب و نظام رو به دست کسانی بدید که عمق این راه را برای ایجاد این نظام سپری کردند، آقای عبوری نماینده ای از این زحمتکشان و مدافعان این نظام هستند و خالصانه برای مردم خود ارائه خدمت میکنند، دست مریزاد

                • یکی از ساکنین خیابان معلم
                  شنبه 30 بهمن 1395-10:20


                  دست مریزاد باید گفت به زحمات آقای عبوری عزیز، ما همواره سپاسگزار خدمات ایشان خواهیم بود

                  • محمدزاده
                    شنبه 30 بهمن 1395-10:16


                    متاسفانه عدم پیشرفت در این جامعه سرکوفت زدن و تحقیر و دشمنی با شخص کارگشا و موفق و سنگ انداختن در پیش روی هم دیگه است، این چیز تازه ای است و مردم ما الحمدلله چشم و گوششان باز است و پشتیبان این عزیزان هستند

                    • صادقی
                      شنبه 30 بهمن 1395-9:47


                      آقایونی قصد تخریب عبوری دارن که با اومدن مهدی عبوری دستشون از یه سری مسائل مدیریت شهری کوتاه شده و دارن هرروز با روشهای مختلف وارد عمل میشن که مهدی عبوری قبلاً در جواب به این دسته گفته بود که در برابر هر یه توطئه تون یه پروژه افتتاح می کنیم.
                      این آقایون ظاهر شهر ساری قبل اومدن مهدی عبوری یادشونه؟؟ باید به این آقایون گفت شما موفق نخواهید شد چون مهدی عبوری از حمایت مردمی برخورداره و هر روز موفق تر از قبل خواهد بود.

                      • جوان ساروی
                        شنبه 30 بهمن 1395-9:25


                        من به عنوان یه جوان ساروی افتخاری میکنم به وجود شهردارم، امیدوارم سنگ اندازی مخالفین هیچ دلسردی در تلاش شهردار عزیزمان ایجاد نکنه و مصصم تر از قبل به کارش ادامه بده.