آخرین عناوین

سه شنبه 26 بهمن 1395-12:38 کد خبر:40921

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

چشم انتظاری متقاضیان مسکن مهر میارکلاری/منطقه روستایی اعمال انشعاب‌های شهری

آرزوی خانه‌دار شدن و داشتن سقفی مستقل آرزوی همه افراد است ولی این آرزو برای متقاضیان مسکن مهر میارکلا شکل دیگری به خود گرفته است.


خزرخبر: آرزوی خانه‌دار شدن و داشتن سقفی مستقل آرزوی همه افراد است ولی این آرزو برای متقاضیان مسکن مهر میارکلا شکل دیگری به خود گرفته است.

بسیاری افراد به امید خانه‌ دار شدن با هزار امید و تمام داشته‌های خود در طرح مسکن مهر میارکلای ساری ثبت‌نام کردند که همچنان این طرح به بهره ‌برداری نرسیده است.

این طرح مدتی بلاتکلیف بوده و دوباره با قوت بیشتری از سر گرفته شده و همچنان متقاضیان واحدها منتظر هستند وارد خانه‌های خود شوند و از این نگرانی رها شوند.

با نزدیک شدن به زمان بهره ‌برداری مشکلات دیگری سر باز می‌کند از جمله آن می‌توان گفت با وجود اینکه مسکن مهر میارکلا در منطقه روستایی واقع شده ولی تعرفه انشعابات آب، برق و گاز به‌ صورت شهری بوده که واقعاً برای متقاضیان پرداخت این مبالغ پس از سال‌ها چشم انتظاری مقدور نیست.

رئیس هیأت مدیره مسکن مهر میارکلای ساری، اظهار کرد: با توجه به افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 40 میلیون تومان فکر می‌کنم مشکل نقدینگی رفع شود و منتظر ابلاغ این تسهیلات هستیم.

*مشکلات فاضلاب به قوت خود باقی است

محمدعلی رستمیان با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های دولتی بحث زیرساخت‌های مسکن مهر میارکلای ساری از جمله آب، برق و گاز تأمین شده است، اضافه کرد: در بحث فاضلاب همچنان مشکل به قوت خود باقی است در این زمینه پس از برگزاری مناقصه زمین از وزارت راه و شهرسازی به شرکت آب و فاضلاب شهری تحویل شده ولی پروسه‌ای زمان‌بر است.

وی در مورد تخلفات مالی برخی تعاونی‌ها، بیان کرد: بارها و بارها این موضوع در شورای مسکن استان مطرح شد ولی هیچ نهادی پیگیر این موضوع نیست و اعلام کردند باید دارای شاکی خصوصی باشد.

رئیس هیأت مدیره مسکن مهر میارکلای ساری درباره متقاضیان واحدهای مسکن مهر میارکلای ساری، گفت: بخشی از واحدها که از پیشرفت فیزیکی کمتری برخوردار هستند متقاضی کمتری دارند و در مجموع می‌توان گفت واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هیچ مشکلی برای متقاضی ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 656 واحد مسکن حدود 500 واحد خالی داریم که عمدتاً مربوط به تعاونی‌هایی بوده که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار نبودند.

رئیس هیأت مدیره مسکن مهر میارکلای ساری با اعلام اینکه نخستین فاز مسکن مهر میارکلا پایان اسفند ماه امسال تحویل متقاضیان می‌شود، افزود: حدود 90 تا 95 درصد واحدها آماده هستند در صورت افزایش سقف تسهیلات تا خرداد ماه آماده تحویل می‌شود ولی بقیه واحد تا پایان سال 96 زمان می‌برد.

*تحمیل هزینه 3 میلیون تومانی بابت انشعابات مسکن مهر میارکلای ساری

رستمیان در مورد خبرهایی مبنی بر کیفیت پایین اسکلت ساختمان مسکن مهر میارکلای ساری، اضافه کرد: این موضوع صحت ندارد چرا که بتن پس از نمونه‌گیری توسط آزمایشگاه فنی مورد استفاده قرار گرفت و بدون شک می‌توان گفت از بهترین نوع ساختمان بتنی در استان است.

وی گفت: با وجود اینکه آب، برق و گاز مسکن میارکلای ساری با پروانه روستایی بوده ولی تعرفه انشعابات شهری برای آن درنظر گرفته شده که هزینه حدود 3 میلیون تومانی را به متقاضیان تحمیل می‌کند و یکی از مشکلات است.

*افزایش تسهیلات مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: مازندران در بحث پروژه‌های مسکن مهر از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و از استان‌های پیشگام محسوب می‌شود.

حیدر نوروزی ادامه داد: مازندران در بحث مسکن مهر از جمله استان‌های موفق بوده و به‌ دلیل حساسیت ویژه استاندار و معاون امور عمرانی استاندار مازندران شورای مسکن مهر به‌طور مرتب تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: در جلسات شورای مسکن مازندران مسائل و مشکلاتی که در شهرستان‌ها مطرح می‌شود و یا مصوباتی که در شورای مسکن استان داریم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد:به‌عنوان نمونه یکی از مصوباتی که شورای مسکن مازندران دنبال کرده و موضوع را به شورای مسکن کشور اعلام کردیم بحث افزایش وام از 30 به 40 میلیون تومان بود که این مهم نیز مصوب شد.

این مسئول یادآور شد: بحث افزایش وام یکی از کارهای خوب در زمینه مسکن مهر بوده که به نظر می‌آید عمده‌ترین مشکل نیز همین موضوع بوده است.

وی در پایان گفت: واحدهایی که فاقد متقاضی هستند مردم مراجعه کنند تا در آینده شاهد رشد و پیشرفت این مهم باشیم.

چشم‌های بسیاری منتظر بهره ‌برداری از طرح مسکن میارکلای ساری با وجود مشکلات بسیاری از جمله دوری مسافت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • متقاضی مسکن
    چهارشنبه 27 بهمن 1395-10:40


    وقتی مسکن در منطقه ی روستایی واقع شده چرا تعرفه ی آب و برق و ... باید شهری پرداخت بشه؟؟؟ ؟؟ چرا فقط شعار عدالت نوشته میشه ؟؟چه کسی مسئول رسیدگی به این مسئله است؟؟ آیا در بحث فاضلاب اقدام موثری قبل از سکونت و تحویل مسکن انجام میشه؟؟؟؟؟

    • یکی از اهالی میارکلا
      چهارشنبه 27 بهمن 1395-10:26


      مهم ترین موضوع در رابطه با رفاه مکانی به نام مسکن بحث هدایت و جمع آوری فاضلاب تولیدی هست، بهتر این هست قبل اینکه به متقاضیان امید خانه دار شدن بدهید، آقایان مسئول عزیز این مسئله رو جدا حل و فصل نمایند که معضلی برای بعد از سکونت متقاضیان نشه، ... که از پل بگذره مسئله طول می کشه حل و فصل بشه

      • کارمند
        چهارشنبه 27 بهمن 1395-10:15


        افزایش وام ؟؟؟؟؟لطفا آقایون مسئول به عددی که برای افزایش در نظر گرفتند دقتی داشته باشند که درست بیان شده یا نه؟؟؟؟ با افزایش روز شمار قیمت اجناس چطور میتوان با این مبلغ ناچیز اقدام به خرید مسکن کرد؟؟؟

        • کیارش( مستاجر)
          چهارشنبه 27 بهمن 1395-10:9


          با این افزایش قیمت ها و افزایش روزانه تعرفه ها آیا ۱۰ میلیون افزایش دادن میتونه کمکی به افزایش متقاضیان برای خرید مسکن باشه؟؟؟؟؟ چه مدت باید صبر کرد و منتظر این وعده وعیدها ماند؟؟؟