آخرین عناوین

سه شنبه 26 بهمن 1395-9:19 کد خبر:40915

هردم از این باغ بری می رسد:

بزرگ‌نمایی پرداخت خسارت 30 میلیاردی در برابر ضرر 900 میلیاردی باغداران

باغداران مازندران امسال خسارت زیادی دیدند و قرار شد دولت 30 میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت کند،ولی دو ماه است که امروز و فردا می‎شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، بیش از دو ماه از خسارت شدید برف به باغداران مازندرانی گذشت،از همان روزها به اذعان متولیان استانی طرح پرداخت قسمتی از خسارت به باغدران توسط مسئولان استانی در بوق و کرنا شد.

در چند روز بعد از خسارت بحث سفر به مارکه ایتالیا پیش آمد، متولیان استانی برای اینکه خودشان را دلسوز باغداران جلوه بدهند به صورت هماهنگ در رسانه‌ها از انصراف خویش به این سفر تجاری خبر داده بودند.

اما هنوز 24 ساعت بعد از این سفر نگذشته بود که عکس‌های مدیران انصراف داده از سفر مارکه ایتالیا دوباره رسانه‌ای شد و توجیه حضور در این سفر اولا دریافت مصوبه برای پرداخت خسارت و نیز پاسخ به درخواست همتایان ایتالیا مطرح شد.

در ارتباط با این سفر و اما و اگرهای آن چندین گزارش منتشر شد و حتی از متولیان استانی درخواست کردیم که دستاورد سفر را تشریح کنند، اما دریغ از یک خط تشریح اهداف سفر.

از این موضوع سفر مارکه ایتالیا که بگذریم، بحث پرداخت خسارت به باغداران مازندرانی است که با وجود اینکه هنوز عملیاتی نشد اما بارها و بارها از سوی متولیان در رسانه‌ها مطرح شد.

میزان خسارتی که قرار است به صورت بلاعوض به باغداران پرداخت شود 30 میلیارد تومان است، اما میزان خسارتی که در استان اعلام شده 900 میلیارد تومان است.

اینکه این خسارت قرار است در بین کشاورزان چگونه توزیع شود مشخص نیست اما بارها و بارها مطرح کردن رقم خسارتی که مشخص نیست به هر باغدار چه مقدار می‌رسد دغدغه‌ای است که هر روز مطرح می‌شود اما از اجرایی کردن آن خبری نیست و هر روز با اما و اگر همراه است.

مسئولان استانی به جای تمرکز نسبت به پرداخت این مقدار خسارت، به فکر دریافت اعتبارات مناسب‌تر برای باغداران باشند و یا اینکه زمینه‌ای را ایجاد کنند که شاهد خسارت جدی‌تر در سال‌های آینده نباشیم.

در ارتباط با نحوه پرداخت خسارت و روند آن، اطلاع‌رسانی مناسبی نمی‎شود اما هر روز در رسانه‌ها شاهد خبر اعلام پرداخت خسارت در آینده هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • همشهری
    سه شنبه 26 بهمن 1395-16:44


    سالهای زیادی جون کندیم تا تونستیم یه باغی رو دست و پا کنیم و بتونیم اخر عمری راحت تر زندگی کنیم. ولی نه تنها میوه ها ازبین رفته بلکه درخت ها همه یخ زده و از بین رفته.خسارت سنگینی به ما وارد شده. خواهش میکنیم از این مسئولین عزیز به فکر این کشاورزان بیچاره هم باشند و به وعده هاشون عمل کنند

    • علیرضا
      سه شنبه 26 بهمن 1395-16:39


      چیزی که در کشور ما متاسفانه خیلی رواج پیدا کرده شعار است و شعار است و شعار. هنوز هیچ یک از کشاورزان عزیز مبلغی را بابت خسارت دریافت نکردند. این وعده و وعید ها فقط در جلسات بیان شده است و بس . کجاست کسی که بتونه به داد این مردم بیچاره و زحمتکش برسه

      • کارشناس ارشد کشاورزی
        سه شنبه 26 بهمن 1395-16:33


        کدام قشر جامعه از اعتبارات و مزایای دولتی برخوردار شده است که این قشر مظلوم کشاورز برخوردار باشد. در هر هکتار باغ مرکبات خسارت بیش از 20 میلیون ایجاد شده است چطور میتواند بودجه‌ای با این مقدار در نظر گرفته شده جوابگوی هکتارها زمین از بین رفته باشد.چطور مسیولین زیربط میتوانند با خیالی اسوده سر بر بالین گزاشته دل به سفر دهند در حالی که کشاورزان مظلوم و زحمتکش ب حاصل تلاش و دسترنج چندین ساله شان را از دست دادهان و نان از سفره هاشان جمع شده است. کجاست این مردم داری کجاست؟؟؟؟؟