آخرین عناوین

چهارشنبه 20 بهمن 1395-11:25 کد خبر:40850

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

از برگزاری نمایشگاه گل و گیاه تا گلایه از قیمت‌های گزاف

تنوع گل‌ها در نمایشگاه گل و گیاهان زینتی بابل زياد، اما قيمت‌هاي سرسام‌آور و چند برابر قدرت خريد را از خريداران گرفته است.


خزرخبر: این روزها چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در شهرستان بابل در حالی برگزار شد که شاهد بازدید جمعیت زیادی از علاقه‌مندان به گل و گیاه هستیم.

ایجاد فضایی دل‌نواز و آرامش‌بخش خواسته این روزهای مردم است که می‌توان هر از چندگاهی با برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه، صنایع دستی، غذاهای بومی محلی و تورهای گردشگری لبخند و شادی را بر لبان مردم نهادینه کرد.

در این نمایشگاه تنوع گل‌ها زیاد بود اما با قیمت‌های سرسام‌آوری مواجه شدیم که اگر قصد خرید هم داشتیم با قیمت‌های چند برابری نسبت به گلخانه‌ها قدرت خرید را از خریداران گرفت.

بهتر است رویکرد برگزای نمایشگاه‌های استانی تغییر کند و تولیدکنندگان به سمتی هدایت شوند تا به بازارهای منطقه‌ای روی آورند و بازارهای جدید را بشناسند و در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

با توجه به بعد مسافت نمایشگاه از مرکز شهر، استفاده از سرویس ایاب و ذهاب رایگان اقدامی مناسب برای حضور علاقه‌مندان به نمایشگاه گل و گیاه بود.

بهتر بود همزمان با برپایی نمایشگاه دوره‌های آموزشی کاشت و نگهداری گل و گیاهان زینتی و کنترل آفات و بیماری‌ها نیز برای علاقمندان برگزار می‎شد.

سوال اینجاست با توجه به اینکه مازندران قطب تولید گل و گیاهان زینتی است چرا تاکنون به صادرات ارز‌اور این محصول توجه نشده است؟ و چرا توجهی برای فراهم کردن زیرساخت‌های آن نشده است؟!!

به نظر می رسد برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در حاشیه نمایشگاه برای تبادل افکار و نظرات و بهره‌گیری از تجارب افراد موفق می‌تواند در بهتر برگزار شدن نمایشگاه‌ها موثر باشد.

اگر برگزاری مسابقه عکاسی در حاشیه نمایشگاه انجام شود اقدام پسندیده‌ای است که مسؤولان برگزار کننده می توانند بر روی آن وقت بگذارند.

مازندران این قابلیت را دارد تا با تبلیغات گسترده و افزایش کیفیت کار در نمایشگاه‌های گل و گیاهان زینتی همانند نمایشگاه ملی و بین‌المللی در محلات باشد و رقیب جدی در برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها باشد و بتواند همه ساله گردشگران زیادی از کشورهای خارجی به خود جلب کند.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرستان بابل در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در این شهرستان از 16 بهمن ماه تا 22 بهمن ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این نمایشگاه دارای 100 غرفه است که تولیدکنندگانی از استان‌های مازندران، یزد، گلستان، خراسان رضوی، سمنان، تهران، خراسان رضوی، البرز، مرکزی، اصفهان، قزوین و آذربایجان شرقی حضور دارند.

نورعلی اکبرپور روشن ادامه داد: تاکنون 20 هزار علاقه‌مند به گل و گیاه از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه تنوع گل و گیاه در این نمایشگاه زیاد است، گفت: گل‌های آپارتمانی، فصلی و فضای باز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرستان بابل خاطرنشان کرد: برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه در سال‌های آینده، صندوق پیشنهادات و انتقادات دایر شد تا از نظرات بازدیدکنندگان استفاده کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :