آخرین عناوین

دوشنبه 4 بهمن 1395-16:18 کد خبر:39643

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

افزایش بی‌حساب و کتاب اجاره‌ بهای مسکن/ رویای خانه‌دار شدن مستأجران با شیب ملایم

مشکلات اقتصادی و افزایش بی‌حساب و کتاب اجاره‌ بهای خانه‌ها در مازندران آرزوی خانه‌دار شدن مستأجران مازندرانی را تبدیل به رویا کرده است.


خزرتیترخبر: این روزها تورم و مشکلات معیشتی در جامعه به معضلی برای زندگی مردم تبدیل شده است که همه افراد با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی این موضوع برای مستأجرها حکایت دیگری دارد.

در سال‌های اخیر مبالغ اجاره‌بهاهای غیرمتعارف داد مستأجران در درآورده است، اینکه در این برهه از زمان چگونه افراد مستأجر می‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند واقعاً جای سئوال دارد چرا که افرادی که مالک واحد مسکونی هستند از مشکلات اقتصادی گله دارند و در مقابل نیز مستأجران در تأمین هزینه‌های زندگی به‌ خصوص مسکن مانده‌اند.

یک ماه برای مستأجر خیلی زود سپری می‌شود و باید اجاره مسکن را پرداخت کند و باز هم ماه و ماه‌های دیگر همین مسأله به‌ زودی تکرار می‌شود اما در این بین کسی از مسئولان و دولت‌مردان به ‌فکر معیشت و مسکن جوانان و مردم نیست.

*دولت‌مردان به‌فکر معیشت مستأجران نیستند

ع. صابری در این‌باره گفت: با وجود اینکه 10 سال از ازدواجم می‌گذرد هنوز نتوانستم زمینی تهیه کنم چه برسد به ساخت مسکن!

وی با بیان اینکه همواره سعی می‌کنم پس‌انداز کرده و در مخارج صرفه‌جویی کنم ولی پایان ماه می‌بینم هیچ پس‌اندازی ندارم، افزود: تأمین مخارج زندگی به‌ سختی به‌ دست می‌آید و در مقابل بیشتر جنس‌های بازار هر ماه و یا بعضی از جنس‌ها هر هفته افزایش پیدا می‌کند که این مسأله تأثیر مستقیم و منفی در زندگی گذاشته است.

*6 مرتبه در 10 سال خانه اجاره‌ای را تغییر دادم

صابری با بیان اینکه در طول 10 سال 6 مرتبه خانه خود را تغییر دادم چرا که مالک پس از هر سال سعی داشت مبلغ اجازه خانه را افزایش دهد، بیان کرد: هیچ نظارتی بر اجاره‌بها خانه‌ها در مازندران نمی‌شود و هرکسی هرچه بخواهد قیمت می‌دهد.

وی با بیان اینکه تغییر و جابه‌جایی مسکن هزینه‌های بسیاری را تحمیل می‌کند ولی مجبور به انجام این کار هستیم، گفت: در بسیاری از مواقع بنگاه‌ها طرفداری صاحب‌خانه را می‌کنند و مستأجر وادار به پذیرش اجاره ‌بهای سنگین می‌شود.

*افزایش 100 هزار تومانی اجاره‌بهای مسکن

ح. طیبی گفت: سال گذشته مبلغ 300 هزار تومان به‌عنوان اجاره پرداخت کردم و امسال صاحب‌خانه به من گفت قصد دارد مبلغ 100 هزار تومان به اجاره اضافه کند.

وی با بیان اینکه از پس مخارج برنمی‌آیم قصد کردم مسکن خود را تغییر دهم ولی دیدم تفاوتی نداشت و این مالکان هستند از حال مستأجران بی‌خبرند، افزود: درست است در سال‌های اخیر خبری از دعواهای میان مستأجر و صاحب‌خانه نیست اما واقعاً مبالغ اجاره‌ بها بسیار گزاف و سنگین است.

*دولت قصد ندارد وارد مسائل تعزیراتی شود

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه بحث افزایش نرخ اجاره‌ بها با توجه به نرخ تورم است، گفت: دولت در این موضوع قصد ندارد وارد مسائل تعزیراتی شود.

حیدر نوروزی افزود: در چند سال اخیر بحث اجاره ‌بها رشد آن‌چنانی نداشته است.

 *افزایش اجاره‌بها با شیب ملایم

عضو هیأت مدیره اتاق اصناف مرکز مازندران گفت: در سال‌های اخیر اجاره‌بها از شیب ملایمی برخوردار بوده و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

عباس رمدانی اظهار کرد: دولت در زمینه افزایش نرخ اجاره‌بها به ‌صورت جدی چاره‌اندیشی کرده تا از پیامدهای بعدی جلوگیری کند.

وی افزود: بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بر این موضوع نظارت دارند و با تخلف در این زمینه به صورت جدی برخورد می‌کنند.

براساس این گزارش، با توجه به مشکلات اقتصادی آرزوی خانه‌دار شدن برای مستأجران مازندرانی تبدیل به رویا شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :