آخرین عناوین

شنبه 2 بهمن 1395-11:39 کد خبر:39608

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش 28 درصدی مرگ براثر مسومیت با قرص برنج در مازندران

مدیرکل پزشکی مازندران از افزایش ۲۸ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در ۹ ماه اول سال جاری در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی در جمع خبرنگاران از رشد 28 درصدی فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج طی 9 ماهه امسال خبر داد.

وی افزود: ۵۰ نفربر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار فوتی‌ها ۳۹ نفر بود ۲۸ درصد افزایش داشت.

وی افزود: در نیمه سال جاری از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۲۷ نفر زن و ۲۳ نفر مرد بودند و در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۴، بابل با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند، این در حالی است که آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های نور، رامسر، فریدون‌کنار، سوادکوه، بابلسر هرکدام یک فوتی گزارش‌ شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این گزارش خرداد با ۹، فروردین، اردیبهشت و تیر هرکدام با شش مورد بیشترین فوتی و مرداد با سه مورد کمترین فوتی در آن گزارش‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۹ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ مورد و سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۰ مورد بیشترین و سنین ۶۱ سال به بالا و کمتر از ۱۶ سال هرکدام با یک فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش‌شده است.

عباسی بر ضرورت اعمال تدابیر سخت‌گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج تاکید کرد و گفت: هرچند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم به ‌نحوی‌ که در سال گذشته این آمار با کاهش ۳۶ درصد مواجه بود، اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش‌گرفته و شاید همین امر اعمال تدابیر ویژه و سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دوچندان می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :