آخرین عناوین

شنبه 2 بهمن 1395-8:44 کد خبر:39603

مرگ دانشجوی داروسازی دانشگاه ساری:

جزئیات مرگ دانشجوی داروسازی در بیمارستان امام ساری

دانشجوی داروسازی دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری که به‎ دلیل خونریزی مغزی به کما رفته بود؛ با وجود تلاش‎های تیم پزشکی از مرگ نجات نیافت .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، هفته گذشته یکی از دانشجویان داروسازی دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری دچار افت سطح هوشیاری و با حضور تکنسین‎های اورژانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی مستقر در این دانشگاه و پس از انجام اقدامات پیش‎بیمارستانی، برای درمان به دانشگاه امام خمینی(ره) ساری منتقل شده بود.

گزارش اولیه حکایت از ایست قلبی تنفسی و پس از آن خون‌ریزی مغزی داشت و مشخص شد که این خون‌ریزی در ناحیه خلفی مغز سبب کاهش شدید سطح هوشیاری این بیمار شده است و بیمار پس از ساعتی به کما رفت.

در چند روز گذشته جویای حال این دانشجو بودیم، او در بخش ICU بیمارستان امام خمینی(ره) ساری بستری بود و در این مدت بارها دچار ایست قلبی شد که با عملیات احیا، به حالت نخست بازمی‎گشت اما این وضعیت نشانه خوبی نبود، رئیس اورژانس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در همان ساعات اولیه بر بالین بیمار حاضر شد و با برگزاری جلسات و ارائه گزارش وضعیت بیمار (مرگ مغزی)، امید به نجات جان بیمار به کمترین حد خود رسید؛ جایی که حتی با انجام عمل جراحی نیز نمی‎شد این امید را افزایش داد.

چند روز گذشته بود که خبر فوت این دانشجو به ‎دلیل آنوریسم در ناحیه خلفی مغز مورد تأیید قرار گرفت، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مشخصات دانشجو و روند خدمات درمانی او به خبرنگار فارس گفت: دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه پیامبر اعظم(ص) به نام بهروز اسماعیل‎پور ثانی اهل استان گلستان و شهر مینودشت، یکی از دانشجویان خوب به ‌لحاظ اخلاق و تحصیلات بود، این دانشجو ظهر روز جمعه پس از خواندن نماز و صرف ناهار دچار سردرد شدید می‎شود، تعدادی از دانشجویان متوجه وضعیت جسمی بد او همراه با تشنج و بیهوشی شدند، لذا از اورژانس 115 مستقر در دانشگاه تقاضای کمک شد.

محمدرضا حق‌شناس اظهار کرد: کارشناسان اورژانس پس از اقدامات اولیه پیش‎بیمارستانی، بیمار را به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل کردند، در بیمارستان دچار ایست قلبی می‎شود که با انجام عملیات احیا به حالت نخست بازمی‎گردد اما خونریزی مغزی سبب شد تا مشکلاتی برای او ایجاد شود.

وی افزود: به‌اتفاق رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همان ساعت اولیه در بیمارستان امام ساری حاضر و جویای حال بیمار شدیم، با انجام معاینات لازم و اسکن سر مشخص شد که بیمار دچار مرگ مغزی شده است و برای اعلام رسمی و دقیق موضوع، کمیته‎ای تشکیل و موضوع با خانواده بیمار نیز در میان گذاشته شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع اهدای عضو مطرح شد یا خیر، گفت: این درخواست از سوی دانشگاه پیشنهاد شد اما به‌ طور طبیعی، رضایت خانواده دارای اهمیت است و این موضوع محقق نشده است.

حق‌شناس با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی ساری تمام اقدامات لازم درمانی را انجام داد، اظهار کرد: موضوع بیماری این دانشجو برای خانواده او توضیح داده شد، آنها از خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران رضایت داشتند و بیمارستان امام خمینی ساری نیز تمام هزینه‎های درمانی بیمار را تقبل کرده است.

سجاد شفیعی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیش از این گفته بود: آنوریسم مغزی یک بیماری کشنده است و در حالی‌که دست‌کم 65 درصد مبتلایان به آنوریسم‌های گردش خون قدامی جان خود را از دست می‌دهند؛ این میزان در بیمارانی که به آنوریسم گردش خون خلفی دچار می‌شوند، بسیار بیشتر و بین 65 تا 100 درصد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :