آخرین عناوین

پنجشنبه 30 دی 1395-8:45 کد خبر:39585

اعترافات معنادار عضو شورای شهر ساری:

اشتغال به کار چندین نفر در شهرداری براساس روابط/تخصص لازم را در ترافیک شهری ندارم

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری طی مصاحبه ای، به ضعفای خود اقرار و به بکارگیری نیروهایی در شهرداری براساس رابطه اعتراف نمود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، این روزها مسائل روند مدیریت شهری مرکز مازندران به‌ دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیری که ایجاد شد، حائز اهمیت است و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای مطرح شدن ساری به‌عنوان نقطه هدف گردشگری و ایجاد چندین مرکز فرهنگی، این موضوعات باید مورد بررسی قرار گیرد.

توجه به مسائل فرهنگی از این حیث دارای اهمیت است که قبل از حضور گردشگران بحث بهره ‌برداری مناسب فرهنگی از قبل باید برنامه‌ریزی و نقاط قوت و ضعف واکاوی و نتایج مطلوبی جذب شود.

بی‌توجهی به مباحث فرهنگی به‌ویژه شهری که قرار است مقصد گردشگری باشد، ممکن است به مردم شهر به لحاظ فرهنگی آسیب جدی وارد کند.

در ارتباط با مباحث فرهنگی و برنامه‌های آن نقاط قوت و ضعف با سیداحمد صالحی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری هم‌کلام شدیم که در بخشی از صحبت‌هایش تا حدودی اقدامات و در برخی موارد به نقاط ضعف مسائل فرهنگی اشاره کرد.

قبل از آغاز گفت‌وگو از او در ارتباط با فعالیت یکی از کانال‌های تلگرامی که مباحثی را در ارتباط با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح می‎کند، پرسیدیم که صالحی اینگونه جواب داد: در شبکه‌های اجتماعی عضو نیستم، از اطرافیان در ارتباط با فعالیت این کانال مطالبی را می‎شنوم.

بهتر است افرادی که در این کانال‌ها مطالبی در ارتباط با آنها مطرح می‌شود به مردم پاسخ دهند، شبهاتی بین مردم ایجاد شده که باید به آنها پاسخ داده شود و با توجه به اینکه نزدیک انتخابات است نیاز داریم شفاف‌سازی‌هایی انجام شود.

البته روشی که در پیش گرفته شد، مناسب نیست، مطرح کردن مباحث اخلاقی و اختلاس در یک کانال تلگرامی خلاف اخلاق است و نسبت‌هایی که به افراد در این کانال‌ها داده می‎شود، در شأن جامعه اسلامی نیست.

مواردی در این کانال‌‌ها مطرح می‌شود و استناداتی هم در کنار این مطالب درج می‎شود که انتظار است متولیان و افراد به این شبهات پاسخ دهند تا چیزی از مردم مخفی نماند.

صالحی به مواردی که در ارتباط با تابلوهای شهری چند مدت قبل مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: همانطور که در ارتباط با تابلوهای شهری مسائلی مطرح بود و رسیدگی شد، بهتر است در ارتباط با موارد اتهامی در این کانال پاسخ مناسبی داده شود.

به نظر بنده بهترین ناظر مردم هستند و حق آنهاست که در جریان امور اعضای شورا باشند، ما باید نظر مردم را جلب کنیم چون در انتخابات به مردم نیاز داریم و این مردم هستند که افراد مورد نظر را انتخاب می‎کنند.

ذکر این نکته هم ضروری است که این شیوه اتهام‌زنی را بنده نمی‌پسندم، هر گروهی و طیفی که قصد دارد با این شیوه به مسائل شهری ورود پیدا کند، پسندیده نیست.

نظر شما در ارتباط با مسائل شهری و مشکلاتی که مردم ساری با ترافیک مواجه هستند را مطرح کنید.

صالحی پاسخگویی در ارتباط با مسائل شهر ساری که مشکل جدی مردم هست را بی‌پاسخ گذاشت و گفت: از روزی اولی که به شورا وارد شدم همه تلاشم را به کار بردم که در حوزه‌هایی که تخصص ندارم ورود نکنم.

در حوزه فرهنگی چه اقداماتی در سطح شهر انجام شد.

اقداماتی مناسبی در این بخش انجام شد ولی حتماً ضعف‌ها و نواقصی در این حوزه وجود داشت، بنده معتقدم که نمی‎توانیم ادعا کنیم اقدامات انجام‌شده ما کاملاً درست بود، به‌نظر می‌رسد که امکان اقدامات مناسب‌تری هم وجود دارد، بخشی از ضعف برنامه‌های فرهنگی به مشورت نکردن مسئولان بخش فرهنگی شهرداری با شورا ارتباط دارد.

در جریان حواشی جشن میلاد در پارک ملل برخی افراد به بنده اعلام کردند که چرا شما نسبت به این موضوع حساسیت نشان ندادید، این در حالی است که ما اعلام کردیم که اگر قرار است برنامه فرهنگی در حوزه شهرداری انجام شود باید با مشورت شورا اجرایی شود.

اعضای کمیسیون باید در جریان برنامه‌هایی که به‌صورت عمومی برگزار می‎شود، قرار گیرند تا اگر مشکلی و ایرادی مطرح شد بنده به‌عنوان عضو کمیسیون پاسخگو باشم.

هماهنگی متولیان فرهنگی شهرداری با کمسیون فرهنگی شورا چندان مناسب نیست، انتظاری که بنده از مجموعه شهرداری در این بخش دارم چندان برآورده نمی‎شود.

چه میزان اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرداری ساری برای سال 95 درنظر گرفته شد؟

میزان اعتبار اختصاص داده ‌شده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری ساری در سال جاری حدود 20 میلیارد تومان است، این اعتبارات در حمایت از تیم‌های ورزشی، تجلیل از ورزشکاران، حمایت از هیأت‌های ورزشی، حمایت از تیم‌های لیگ برتر، حمایت از ورزش همگانی و بخشی هم برای تجهیز امکان ورزشی اختصاص پیدا کرد.

آیا در نحوه هزینه‌کرد این بودجه انحرافی هم وجود داشت؟

قرار است که ریز هزینه‌ها را بررسی و در اختیار ما قرار دهند، بنده امید دارم که انحرافی در این ارتباط وجود نداشته باشد.

ارزیابی خودتان از میزان موفقیت برنامه‌های فرهنگی شهرداری اعلام کنید.

اجازه دهید که ابتدا روند اجرای برنامه‌ها را مطرح کنم، به‌صورت کلی برنامه‌های فرهنگی که قرار است در طول سال در سطح شهر اجرایی شود، از سوی واحد فرهنگی شهرداری در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی قرار می‎گیرد.

اعضای شورا برنامه‌ها را مطالعه و نظرات خود را مطرح و در نهایت پس از جمع‌بندی نهایی به تصویب می‎رسد.

شهرداری در زمینه برنامه‌های فرهنگی از دیگر ارگان‌های دولتی دیگر جلوتر بود، برگزاری یادواره شهدا، برپایی محافل قرآنی، تجلیل از نخبگان در آموزش شهروندی و آموزش اجتماعی از اقداماتی بود که در شهرداری انجام شد.

در ارتباط با میزان رضایت‌مندی اجازه بدهید که قرار است گزارش بخش فرهنگی شهرداری را دریافت و به‌صورت مفصل در آینده نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی نظراتم را در رسانه‌ها به مردم اعلام می‎کنم.

چه نمره‌ای به عملکرد شورای این دوره میدهید؟

باید قبول کرد که اقدامات فرهنگی و عمرانی شورا و شهرداری از دوره‌های قبل بسیار بیشتر بود ولی معتقدم ضعف‌هایی وجود دارد که باید رسیدگی شود، یکی از مهم‌ترین ضعف‌های شهرداری قرار دادن افرادی در رأس کار است که از بدنه شهرداری نیستند.

عقیده دارم شهرداری مجموعه‌ای بزرگ است که افراد کاربلد زیادی دارد که می‎توانند امور شهری را بهتر از افرادی که به‌عنوان مدیرانی میانی به این ارگان معرفی می‎شوند، انجام دهند.

با توجه به مشکلاتی مالی که شهرداری با آن مواجه است، نیاز نداریم که افراد از سایر بخش‌ها به‌عنوان مدیر به شهرداری مطرح شوند، معتقدم معرفی افراد از سایر ارگان‌ها برای رسیدگی به امور شهرداری بی‌احترامی به پرسنل این ارگان است.

این موضوع را نمی‎پسندم که این همه نیرو، افراد توانمندی بین‌شان وجود نداشته باشد که بخواهند امور شهر را پیش ببرند، اگر هم این توانمندی احساس نشود، با برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت امکان تربیت نیروهای توانمند فراهم می‎شود.

به‌نظر شما آیا پاسخگویی پرسنل شهرداری به ارباب رجوع مناسب است؟

پاسخگویی به مردم یکی از مواردی است که نیروها و مدیران شهرداری باید در برنامه کاری‌شان قرار دهند، بخشی از گلایه‌ مردم از پاسخگویی نامناسب پرسنل شهرداری به مردم است که این گلایه‌ها در اختیار ما قرار می‎گیرد، بی‌احترامی به مردم در سطح ادارات وابسته به شهرداری پسندیده نیست.

برگزاری جلسات در ساعت اداری از مشکلات جدی است که مردم با آن مواجه هستند، معتقدم مدیران شهری در ساعت اداری از برگزاری جلسات خودداری کنند، با توجه به اینکه این ارگان عمومی است، باید بحث رسیدگی به امور مردم در دستور کار قرار گیرد، جلسات هماهنگی مدیران در خارج از ساعت اداری باید برگزار شود، با توجه به اینکه بروکراسی اداری در شهرداری بسیار زیاد است، انتظار داریم که مدیران میانی شهرداری در ساعت اداری از برگزاری جلسه خوداری کنند.

در طول این مدت افرادی برای ایجاد اشتغال به شما مراجعه کردند؟

مراجعه به شهرداری در دو بخش مالی و یا اشتغال است، بخش اعظمی هم اشتغال است.

اگر اعلام کنیم که فردی در شهرداری مشغول کار نیست، می‌شود گفت اظهار نظر بی‌ربطی است، برای فعالیت در شهرداری ای کاش ساز و کاری تعریف می‎شد.

شما چند نفر برای جذب به شهرداری معرفی کردید؟

آمارش را دقیق نمی‎دانم ولی فکر کنم حدود 10 نفر معرفی کردم، البته افرادی را هم که معرفی کردم از بستگانم نبودند، می‎توانید بروید و تحقیق کنید.

مواردی را در ارتباط با بیلبوردهای سطح شهر و اینکه این بیلبوردها منتسب به شماست را مطرح کردید، توضیحی در این ارتباط ارائه ‏کنید.

بحث بیلبوردها ارتباطی به بنده نداشت، از طرفی این بیلبوردها زمانی که در اختیار عده‌ای از افراد قرار گرفت قبل از حضور فعالیت من در شورا بود، نکته دیگر اینکه آیا کسی که با بنده ارتباط فامیلی دارد، نمی‎تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد؟

این ماجرا مربوط به قبل از حضور بنده در شورا بود و ارتباطی با حضورم در شورا نداشت، از طرفی کسی که با بنده ارتباط دارد، آیا نمی‎تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد.

آیا واقعاً بستگان نزدیک شورا در شهرداری حضور ندارند، اگر شبهه مالی در زندگی اعضای شورای وجود دارد باید این موضوع بررسی شود.

حاضرم اموال قبل و بعد از حضورم در شورا بررسی شود، اگر مشکلی وجود داشت، اعلام کنند، از طرفی خوشحال می‎شوم که اگر از بنده نقطه ضعف مالی وجود دارد اعلام کنند تا مردم هم در جریان قرار گیرند.

چرا این همه اشتیاق برای حضور در شورای شهر وجود دارد؟

انشاالله که همه قصد خدمت دارند، ما هم نیمه پر لیوان را می‎بینیم، از طرفی جوی در شهرها ایجاد شد که افراد اعلام می‎کنند با حضور در شوراها به منافع مادی مناسبی می‎رسند.

میزان دریافتی شما به‌عنوان عضو شورا بابت حق‌ جلسات چه مقدار است؟

ماهانه هشت جلسه برگزار می‎شود که حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان حق‌الجلسه دریافت می‎کنیم، امسال و سال گذشته نیز پاداشی دریافت نکردیم.

چرا زمینه حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر کم‌رنگ شد؟

این موضوع از اختیارات هیأت رئیسه است، چندین مرتبه از سوی همکاران مطرح شد ولی جواب مناسبی دریافت نکردیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :