آخرین عناوین

چهارشنبه 29 دی 1395-8:55 کد خبر:39569

خبری تلخ در ماههای پایانی دولت یازدهم:

کاهش صادرات از بندر امیرآباد

مدیر بندر امیراباد گفت: کاهش صادرات به هر دلیل که باشد، خبر خوبی در ماههای پایانی دولت یازدهم نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران با بیان اینکه ماهیانه 175 هزار تن غلات در این بندر جابه‌جا می‎شود و برنامه‌ داریم میزان ظرفیت‌سازی را به 6 میلیون تن در سال افزایش دهیم، گفت: میزان صادرات از بندر امیرآباد کاهش داشته است.

براساس این گزارش،علی خدمتگذار اظهار کرد: مازندران توانمندی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های کشاورزی، تولیدی و گردشگری دارد.

وی افزود: به لحاظ زیرساختی اقدامات مناسبی در بندر امیرآباد مازندران انجام شد و تا حدی که 90 درصد حمل و نقل کالا در استان از طریق دریا و بنادر انجام می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی تمام وقت و در طول سال انجام می‌شود و بندر هم تابع سیاست و دستورات دولت است.

وی با اعلام اینکه در دریای خزر چهار نوع کالای اصلی غلات، آهن‌آلات، فراورده‌های نفتی و چوب وارد می‌شود، ادامه داد: صادرات از بندر امیرآباد سیمان، کلینکر و محصولات تولیدی و کشاورزی استان است.

به هر روی به نظر می رسد تلاش در راستای ارتقای سطح صادرات یکی از ضروریات است که همه مسئولان استان و کشور باید برای دست یابی به آن سعی نمایند.

اظهارات مدیر بندر امیراباد در راستای کاهش صادرات به هر دلیل که باشد خبر خوبی در ماههای پایانی دولت نیست و انتظار می رود دولت یازدهم همه اقدامات اقتصادی خود را بر روی یکی از مهمترین ارکان اقتصادی کشور « صادرات غیرنفتی » متمرکز نماید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :