آخرین عناوین

دوشنبه 27 دی 1395-16:47 کد خبر:39552

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ ۱۶۵ عابر پیاده در حوادث رانندگی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: تعداد ۱۶۵ نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی امسال کشته شدند، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 165 نفر شامل (120 مرد و بقیه زن) از عابران پیاده طی 9 ماهه امسال در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در 9 ماه امسال 510 نفر بوده است، افزود: 32 درصد کل تلفات حوادث رانندگی طی این مدت عابران پیاده هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 61 سال و کم‌ترین سنین کمتر از 10 سال هستند، تصریح کرد: براساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 75 نفر، معادل 45 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا قرار دارند.

این مسئول درباره بالاترین آمار متوفیان عابران پیاده در مازندران، بیان کرد: شهرستان‌های ساری با 29 نفر، بابل با 27 و قائم‌شهر با 15 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در 9 ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند.

عباسی عنوان کرد: سوادکوه، فریدونکنار و گلوگاه نیز هر کدام با دو فوتی شهرستان‌هایی هستند که در 9 ماهه امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شده است.

*پراید بیشترین خودروی درگیر با متوفیان

وی در مورد بیشترین خودروی درگیر با متوفیان اظهار کرد: سواری با 70 درصد، وانت‌بار 16 درصد و کامیون با 6 درصد بیشترین وسیله نقلیه درگیر با متوفیان عابر پیاده هستند که به تفکیک پراید با 45، پژو 405 با 15 و سمند و 206 هر کدام با 13 مورد بیشترین فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس این گزارش تیرماه (15 مرد و 9 زن) و مهرماه (17 مرد و 7 زن) هر کدام با 24 مورد بیشترین و فروردین ماه با 12 (10مرد و 2 زن) مورد کمترین ماه‌هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسیده است.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 57 نفر از تلفات عابران پیاده آنها در مسیرهای برون شهری و روستایی 57 درصد جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ رانندگی با سرعت مطمناً، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :