آخرین عناوین

دوشنبه 22 آذر 1395-9:14 کد خبر:36081

علت مرگ جوان آملی در دست بررسی است:

توپ اطلاع‌رسانی درباره اشتباهات پزشکی در زمین پزشکی قانونی

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری گفت: علت مرگ جوان آملی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در پزشکی قانونی مازندران در دست بررسی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، طی چند روز گذشته مرگ جوان آملی که برای درمان از آمل به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری مراجعه کرد، در فضای مجازی بدون دریافت اطلاعات از مسئولان دست به دست می‌شد.

در ظاهر این حادثه 15 آبان ماه اتفاق افتاد و درست یک ماه بعد این جریان در سطح فضای مجازی منتشر شد، مسئولان بیمارستان هم دیواری بر روی این خبر کشیدند تا شاید رسانه‌ها در جریان این حادثه قرار نگیرند.

اما در دنیا شیشه‌ای امروز چیزی پنهان نمی‌ماند و فضای مجازی عرصه را بر برخی اشتباهات تنگ کرد، در برخی مواقع هم اخبار به صورت غلط در فضای مجازی منتشر می‌شود که رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌ دار بهترین منبع برای دریافت اخبار و اطلاعات هستند، اما از بد حادثه خبر مرگ جوان آملی در اثر تزریق آمپول ونکومایسین به نظر می‌رسد که با اشتباه درمانی همراه بود، به این دلیل که مسئولان بیمارستان امام خمینی(ره) به ناچار مجبور به اطلاع‌رسانی در ارتباط با مرگ این جوان شدند و مرگ این جوان را در این مرکز تایید کردند ولی در ارتباط با اشتباهات درمانی مطالبی را منتشر نکردند و پاسخگویی بیشتر به رسانه‌ها را موکول به پزشکی قانونی کردند و این موضوع بعدها در رسانه‌ها مشمول زمان شده و حتی خود اصحاب رسانه‌ هم نسبت به این خبرها بی‌تفاوت می‎شوند.

اما رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری علت مرگ جوان آملی را این‌گونه، تشریح کرد:علت فوت بیمار علی روحی اعزامی از شهرستان آمل در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری در دست بررسی است.

میثاق شفیع‌زاد در ارتباط با مطرح شدن مرگ علی روحی به دلیل سهل‌انگاری پرسنل این بیمارستان، اظهار کرد: کمیته بررسی علت مرگ این بیمار با حضور اساتید ارتوپدی و پزشکی قانونی و مدیر پرستاری تشکیل شد و اقدامات قانونی در این ارتباط در دست اقدام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این بیمار پس از تزریق آمپول وانکومایسین و بروز واکنش‌های حساسیتی فوری در بخش ارتوپدی بیمار دچار ایست قلبی شده و فوت می‌کند.

‎ وی تصریح کرد: تشخیص علت دقیق مرگ در پزشکی قانونی در دست بررسی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه بیمارستان هم به دنبال بررسی دقیق علت فوت این بیمار است، افزود: منتظر اعلام نظر مسئولان پزشکی قانونی در این ارتباط هستیم و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

براساس این گزارش، انتظار این است که مسئولان بیمارستان قبل از پیگیری برای علت فوت، حساسیت بیشتری نسبت به حفظ جان بیماران داشته باشند تا زمینه از دست دادن جوان رعنا خانواده‌ها نباشیم.

هنوز نتیجه پرونده مرگ مادر باردار ساروی در این مرکز مشخص نشد که این خبر هم شوک جدید این روزها در استان مازندران است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :