آخرین عناوین

چهارشنبه 3 آذر 1395-21:11 کد خبر:34805

ادامه تلاش‌ها برای یافتن 2 کوهنورد مالزیایی در قله دماوند

تلاش‌ها برای یافتن 2 کوهنورد مالزیایی مفقود شده در قله دماوند و ارتفاعات بالای 5 هزار متر ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، تیم 12 نفره کوهنوردان مالزیایی سه روز گذشته برای صعود به قله دماوند به ارتفاعات عزیمت کردند که پس از صعود به بام ایران در راه بازگشت متوجه شدند که دو نفر از تیم آنها مفقود شدند.

نیروهای امداد و نجات، یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان مجهز به تجهیزات زمستانه روز گذشته با اعلام گزارش لازم راهی قله دماوند شدند و دست به جست‌وجوی دو کوهنورد اهل کشور مالزی در ارتفاع 5 هزار متری قله دماوند زدند.

هشت نفر از تیم 12 نفره کوهنوردی قله دماوند از کشور مالزی به وسیله خودروی کمک‌دار از منطقه گوسفندسرا به شهر رینه بازگشتند و دو کوهنورد دیگر در بارگاه سوم قله استقرار یافتند.

کماکان تلاش‌ها برای یافتن دو فرد مفقود شده در قله دماوند ادامه دارد و با توجه به سرمای بیش از اندازه هوا به همراه بارش شدید برف کار یافتن کوهنوردان بسیار دشوار شده است.

با توجه به سفیدپوش شدن مناطق مختلف قله دماوند در ارتفاعات بالادست و رسیدن دمای هوا تا منفی 25 درجه سانتیگراد در برخی مواقع امر جست‌وجو رو به کندی شدید می‌رود.

تیم‌های جست‌وجو و امداد نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در مناطقی همانند کافردره، آبشار یخی و مالخوران کار خود را امروز ادامه دادند و روند یافتن مفقودان در ارتفاع 5 هزار و 200 متری به دلیل روند سرمای شدید و برف زیاد برای ساعاتی متوقف ماند.

هم‌اکنون سرمای هوا در دامنه‌های بالای قله دماوند به زیر 25 درجه سانتیگراد رسیده و باد و بوران و کولاک سبب ایجاد مشکلات در روند یافتن مفقودان خارجی شده است.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه دو کوهنورد فقط برای صعود راهی قله شدند از امکانات کمی همراه خود برخوردار بوده ولی همچنان تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :