آخرین عناوین

چهارشنبه 3 آذر 1395-0:21 کد خبر:33791

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد:

شدت هوای سرد در مازندران کم‌سابقه است/ ارتفاع 32 سانتی‌متری برف در آلاشت

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه پرفشار سرد از سمت اروپا وارد مازندران شده که علاوه بر تقویت این سامانه موجب ریزش هوای سرد از سیبری به کشور شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید محمدرضا رضوی درباره دلیل تشدید و تداوم هوای سرد در مازندران اظهار کرد:سامانه پرفشار سرد از سمت اروپا وارد مازندران شد که با سامانه پرفشار سیبری ادغام شد که این موضوع علاوه بر تقویت این سامانه موجب ریزش هوای سرد از سیبری به کشور شد.

وی به کاهش دمای شدید مازندران اشاره کرد و افزود: شدت هوای سرد در این زمان از سال کم‌سابقه بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه باز هم شاهد ورود این سامانه و تشدید هوای سرد در استان خواهیم بود، بیان کرد:سامانه سرد و بارشی در طول سال در هوای مازندران تأثیر می‌گذارد که با توجه به وضعیت جوی از شدت و ضعف برخوردار است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیشترین بارش طی 24 ساعت گذشته از نوشهر 27، رامسر 24 و بابلسر 22 میلی‌متر گزارش شد.

رضوی با اعلام اینکه بیشترین ارتفاع برف در 24 ساعت گذشته از آلاشت 13، کجور 5 و سیاه‌بیشه و پل‌سفید 3 سانتی‌متر گزارش شد، افزود: در حال حاضر ارتفاع برف در آلاشت به 32 سانتی‌متر رسید.

وی ادامه داد: کمینه دما نیز در این مدت مربوط به بلده 9، آلاشت هشت و سیاه‌بیشه هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: دمای هوای ساری بین حداقل 2 و حداکثر 6 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

رضوی با اشاره به اینکه بارش برف و باران تا روز پنج‌شنبه در سطح مازندران ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز جمعه تا اواسط هفته آینده جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

وی در مورد وضعیت دمای هوا تا روز پنج‌شنبه در مازندران، اظهار کرد: روند کاهشی دما ادامه دارد و هوای استان سردتر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :