آخرین عناوین

پنجشنبه 24 تير 1395-15:44 کد خبر:25409

نمايش با شكوه همدلي در عمارت شهرداري ساري:

تاكيد دو نماينده مردم ساري در مجلس به ضرورت حمايت از مديريت شهري

با برنامه ريزي خوب از تمام ظرفيت ها بهره بگيريم و وحدت داشته باشيم ،چرا كه امروز مردم از ما اتحاد و همبستگي مي خواهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري، مهدي عبوري در نشست شوراي اداري  شهرداري ساري كه با حضور دو نماينده اين شهر در مجلس شوراي اسلامي وامام جمعه موقت برگزار شد، گزارشي از عملكرد چهار ساله خود ارائه كرد و موفقيت هاي خود را مرهون حمايت هاي آيت الله طبرسي ، نمايندگان محترم مجلس،اعضائ محترم شوراي شهر و مردم عنوان كرد.

براساس این گزارش، طي اين نشست عبوري پس از عرض خير مقدم به حجت الاسلام قاسمي امام جمعه موقت شهر، يوسف نژاد و دامادي دو نماينده ساري در مجلس شوراي  اسلامي  در گزارشي كه از عملكرد چهار سال گذشته شهرداري مركز استان ارائه داد  گفت : در سال ۹۱ كه مسئوليت شهرداري را به عهده گرفتيم  ساري از نظر اعتبار سرانه  فردي شهروندان در رتبه پنجاهم كشور قرار داشت زيرا سرانه هر نفر ۲۳۲ هزار تومان بود و اكنون  اين رقم به يك ميليون و پانصد و هشتاد هزار تومان افزايش يافته و ساري در رتبه سوم پس از مشهد و تهران قرار گرفته است.

وي در پيوند با اقدامات عمراني شهرداري نيز افزود:طي اين چهار سال براي مقابله با آبگرفتگي ها كه بزرگترين مشكل ساري بود، ۴۱كيلومتر كانال ايجاد گرديد كه هزينه اي بالغ بر ۹۹ ميليارد تومان براي شهرداري در برداشت نزديك به ۲۰ كيلومتر پياده رو سازي ۵۶ كيلومتر نوه بتني ۶۶ كيلومتر جدول و كانيو ۲۸ هزار متر ديوار كشي انجام شد كه يك ميليون ۸۵۸۰۰۰ مترمربع آسفالت ساري از جمله مهمترين آنها مي باشد.

علاوه بر همه اينها ۸ دوربرگردان استاندارد در داخل شهر احداث شد كه در مناسب سازي ترافيك اثرگذار است ، اما جالب ترين آمار به احداث بوستان برمي گردد، چرا كه از سال ۵۷ تا ۹۱ در ساري ۱۲ پارك ساخته شد در حاليكه ما در چهار سال اخير ۱۴ پارك احداث كرديم كه برخي از آنها مانند بوستان ملل يا پارك بانوان بي نظير هستند.

وي آنگاه با اشاره به افزايش چشمگير بودجه شهرداري و تحقق تمامي آنها خاطرنشان كرد : در بدو ورودم بودجه شهرداري ۷۰ ميليارد تومان بود اما اكنون يعني پس از چهار سال بودجه شهرداري به ۵۲۰ ميليارد تومان رسيده است كه بيانگر همت و تلاش بي وقفه شهرداري براي عمران و آبادي مركز مازندران مي باشد.

با اين همه بخاطر مشكلات شديد اقتصادي دولت و مردم شهرداري ساري طي چهارسال اخير براي اولين بار در سه ماه نخست امسال دچار نوعي بحران مالي شد كه اين بحران را هم با مديريت و اتحاد و تلاش بي وقفه پشت سر گذاشتيم تا جايي كه موفق شديم بيش از ۴۶ ميليارد تومان به پيمانكاران پرداخت نماييم.

شهردار ساري سپس خطاب به دامادي كه به گفته او ارتباط خوبي با نوبخت مدير سازمان برنامه و بودجه دارد افزود : شهرداري ساري در ميان شهرداري هاي كشور تنها دستگاهي است كه ديون قطعي شده از دولت دارد و تمام اقدامات لازم را هم انجام داديم تا اين مطالبات را دريافت كنيم اينك از شما انتظار داريم تا ما را در دريافت اين مطالبات كه رقم قابل توجهي مي باشد ياري كنيد.

عبوري در بخش ديگري از سخنان خود ظرفيت هاي عظيم شهر را مورد توجه قرار داد و افزود : بايد از تمام ظرفيت ها براي توسعه شهر استفاده كنيم بويژه دو نماينده شهر در مجلس كه از چهره هاي برجسته و اثرگذاري بشمار مي آيند در كنار اين امر بايد اتحاد و همدلي را سرحوله امور خود قرار داده و با اتحاد و همبستگي ساري را به جايگاه شايسته خود برسانيم .

بنابراين گزارش پس از آن حجت الاسلام قاسمي امام جمعه موقت ساري طي سخناني كوتاهي با اشاره به يكي از احاديث امام جعفر صادق (ع) درباره ويژگي هاي ياران امام زمان (عج) گفت: منصف بودن يكي از اين ويژگي ها مي باشد بنابراين ما بايد انصاف داشته باشيم و در قضاوت ها نگاه نكنيم چه كسي دوست است و چه كسي نيست تا قضاوت ما بر مدار انصاف باشد.

وي افزود: انصاف آن است كه طي چهار سال گذشته در شهرداري ساري اتفاقات بزرگي افتاد تا جايي كه امروز عبوري و شهرداري ساري الگوي شهرهاي استان و شايد هم استان هاي ديگر هستند، ضمن تقدير از مديران قبلي بايد سپاس گزار اين شهردار جوان ، مومن و متعهد بود و كمك كرد تا با قدرت راهي كه در پيش گرفتند را تداوم بخشند.

 

پس از آن دامادي نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي و نايب رييس اول كميسيون مديريت شهري اين مجلس در سخناني با بيان اين مطلب كه من خود را بخشي از مجموعه شورا و شهرداري مي دانم گفت: بايد از همه شما همكاران خوبم تقدير كنم كه تلاش مي كنيد تا در خدمت مردم باشيد، ما همه خادم مردم هستيم و بايد به مردم خدمت كنيم چه در شهرداري باشيم و چه در دستگاهي ديگر.

وي با اشاره به ضرورت حمايت از مديريت شهري خاطرنشان كرد: بايد با برنامه ريزي خوب و انجام در برنامه ها  از تمام ظرفيت ها بهره بگيريم و ضمن آن وحدت داشته باشيم ، چرا كه امروز مردم از ما اتحاد و همبستگي مي خواهند ،مي خواهند همه دركنار هم باشيم حتي نخبگان شهر هم بايد دركنار مسئولان باشند و همدلي ايجاد كنند.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در پايان از اقدامات انجام شده توسط شهرداري ساري تشكر كرد و گفت: خوشبختانه مديريت شهري با تجربه خوبي كه اندوخته است افق روشني پيش روي شهر ترسيم كرده و اميدوارم با تكرار و تمديد اين نشستها و گردهمايي ها بتوانيم ضمن حفظ همدلي راه توسعه ساري را هموارتر سازيم.

اين گزارش حاكيست در اين نشست زليكاني عضو شوراي شهر هم در سخنان كوتاهي به لزوم ايجاد درآمد پايدار در شهرداري اشاره كرد و گفت: نداشتن درآمد پايدار مي تواند مشكلات بسياري براي شهر و شهرداري ايجاد كند بنابراين بايد به سمت ايجاد اينگونه درآمدها برويم چراكه اساساً اقتصادمقاومتي كه موردتوجه مقام معظم رهبري مي باشد هم از همين رهگذر ايجاد خواهد شد.

آخرين سخنران نشست امروز شوراي اداري شهرداري ساري يوسف نژاد عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي بود كه با اعلام اين مطلب كه مسيرطي شده مديريت شهري درگذشته پرفراز و نشيب بود اما آينده اميدوار كننده اي دارد گفت: وضع فعلي بايد با جهش و ترقي دنبال شود و براي اينكار بايد اتحاد و انسجام بين همه ظرفيت هاي شهر و استان را رقم زد چرا كه خوشبختانه ساري ظرفيت هاي عظيمي مانند آيت الله طبرسي نماينده محترم ولي فقيه دارد و از فرمانداري دلسوز و شهرداري پرتوان بهره مي برد پس بايد همه كنارهم باشيم و با اتحاد اين راه را تا پايان دنبال كنيم.

وي سپس با ارائه تعريفي از انتقاد و تخريب افزود: هيچ فرد و دستگاهي از انتقاد بي نياز نيست اما فرق است ميان انتقاد و تخريب امروز به واسطه اقداماتي كه در شهر افتاده است همه جا سخن از اين اتفاق بزرگ و خجسته است پس هيچ كس نبايد اين خدمات و زحمات را ناديده بگيرد.

وي با تاكيد برلزوم تداوم چنين نشست هايي خاطر نشان كرد: با استمرار اين نشست ها نه تنها همدلي بيشتري مي شود بلكه راه هاي رفع مشكلات نيز بررسي و در نهايت اين راهها فراسوي ما قرارميگيرد.

اين عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي بار ديگر با اشاره به فعاليت هاي شهرداري ساري در چهار سال اخير تأكيد كرد: پيامدهاي كار شهرداري را در رضايت مندي مردم مي توان ديد چرا كه مردم از معدل كار شهرداري رضايت دارند اما فراموش نكنيم كه كارهاي بزرگي انجام شد كه من و شما مي دانيم ،كاري مثل احداث پل شهيد رضايي از لحاظ زماني براستي قابل ستايش است همانگونه كه كارهاي ديگر شهرداري قابل تقدير مي باشد و بايد تشكر كنيم ،اما يك نكته را فراموش نكنيم و آن اينكه در اين شرايط  كارشهرداري از همه سخت تر است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود دونوع نگاه در مديريت را مورد توجه قرارداد و گفت: يك نگاه مي گويد بگذاريد پول و بودجه بيايد تا ما كار را شروع كنيم  و يك نگاه ديگر مي گويدكاررا شروع مي كنيم تا پول و بودجه بيايد اين نوع دوم هنر يك مدير است چه در غير اينصورت كاري از پيش نخواهيم برد چون همه از شرايط اقتصادي كشور اطلاع داريم حالا بگذاريد بگويند شهرداري بدهكار است اين اتفاقاً يك امتيازبراي شهرداري است چون نشان مي دهد شهرداري دارد كار مي كنيد و دست روي دست نگذاشته است.

يوسف نژاد آنگاه با تاكيد براينكه شهرداري نيازي به تعريف ندارد چرا كه عملكردش بهترين معرف شهرداري مي باشد افزود: من هم هركاري كردم و قدمي برداشتم براي شهرم بود و هيچ منتي نمي گذارم و آن را وظيفه خود مي دانم اميدوارم ديگران نيز چنين كنند يا لااقل اگر گام مثبتي براي شهر برنمي دارند ذائقه مردم را با اختلاف افكني هاي خود تلخ نكنند به ويژه آنكه بحق طي اين چهارسال اتفاقات بزرگي دراين شهرافتاد و مردم انتظاري ندارند مگر حمايت از شهرداري ، حمايت از نهاد شهرداري ، من كاري به فرد و شخص ندارم بحث من يك نهاد است و بايد از اين نهاد حمايت كرد.

براساس این گزارش، اين نشست عبوري با تقدير و تشكر مجدد از ميهمانان جلسه از اعلام آمادگي دامادي براي پيگيري مطالبات شهرداري از دستگاههاي دولتي تقدير كرد و گفت: بايد شهادت بدهم يوسف نژاد حتي زماني كه نماينده مجلس هم نبودند كمك هاي بزرگي به شهرداري كردند و اميدوارم اكنون نيز كه در موقعيت ممتازي قراردارند بازهم چون گذشته دركنار ما و مردم شهر باشند تا بتوانيم با همدلي و اتحاد توسعه پايداراقدامات عمراني شهر را با سرعت بيشتري پيش ببريم.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :